Sig det er en fase!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2015

Sujan

Natteravnen skriver:

Børn regulere selv det de har brug for, lad dem spise det de beder om. Så længe det ikke udelukkende er slik og chips. Men hvad går der af jer som forældre at jeres barn i en periode bare helst vil spise frugt eksempelvis? Det vigtigste er vel at de spiser  Og hvorfor ikke bare lave nok pasta og nok ris de dage I får det og så gemme det til dagen efter hvis det er det, de har lyst til? Begriber ikke det skal være så ... øv-agtigt for børn at spise deres mad pågrund af deres forældres tilgang til den. Kan blive helt hys. 

Rolig nu:-) 

hun spiser det hun har lyst til.. Skrev godt nok at Jeg siger nej til frugt og grønt, men er fordi når hun får for meget får hun dårlig mave..

og når man er vant til hun elsker mad og spiser alt så kan det være svært når hun pludselig ikke rigtig vil spise. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2015

M&F&C

Med en på 2 år og en på 6 1/2 år, vil jeg sige det er en fase, og den kommer der mange af. 

I perioder er de ved at spise mig ud af huset, og det til trods for kæmpe madpakker og madordning i vuggestue. I andre perioder kommer madpakken retur, og lysten til aftensmad er ikke eksisterende.

De får altså selv lov at styre hvor meget de spiser - og så længe det er sundt. For mig være okay, at de spiser frugt/grønt snacks om eftermiddagen, for så at skippe aftensmaden. Ingen skal bestemme om jeg er sulten, tørstig osv - det kan jeg selv mærke, og det kan børnene helt sikkert også. Jeg tror simpelthen, at man skal lade være at fokusere for meget på faste måltider i Down perioderne, men sørge for at der er små sunde alternativer tilgængelige ��

Anmeld

24. februar 2015

LLT.

Sujan skriver:

min datter har været alt spisende og har altid spist virkelig godt..

nu spiser hun næsten ingenting og helst kun ris eller pasta uden noget til. 

Hun har aldrig spist så meget aftensmad, men nu spiser hun næsten ingenting til frokost også!!! 

Hun bliver 3 i næste måned.. Er det en fase???

Liam bliver 3 i maj og har haft det sådan en laaaaaaaaaaaaaang periode, nu er det nogle dage begyndt at vende, men 4 ud af 7 dage spiser han intet som i intet til aften

Anmeld

24. februar 2015

L&V

Der er så mange børn der har det sådan imellem 3-6års alderen og det vigtigste er at man ik presser dem eller fokuserer på det

Anmeld

25. februar 2015

Babilooo

Sujan skriver:

Enten lugter det eller også bliver hun bare ved med at sige at hun bare ikke vil spise det.. Hun vil bare ikke have noget mad virker det til... Men spørger efter frugt, grønt, kiks o.s.v men får det ikke

Hvad er problemet med grønt?

det er vel fint hvis hun vil have grønsager.?? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.