Sig det er en fase!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.576 visninger
14 svar
4 synes godt om
24. februar 2015

Sujan

min datter har været alt spisende og har altid spist virkelig godt..

nu spiser hun næsten ingenting og helst kun ris eller pasta uden noget til. 

Hun har aldrig spist så meget aftensmad, men nu spiser hun næsten ingenting til frokost også!!! 

Hun bliver 3 i næste måned.. Er det en fase???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2015

S*DD

Sujan skriver:

Hun har aldrig spist så meget aftensmad, men nu spiser hun næsten ingenting til frokost også!!! 

Jeg vil godt sige det er en fase. Men har du spurgt hende hvorfor hun ikke vil spise det? 

Anmeld

24. februar 2015

Sujan

S*DD skriver:

Jeg vil godt sige det er en fase. Men har du spurgt hende hvorfor hun ikke vil spise det? 

Enten lugter det eller også bliver hun bare ved med at sige at hun bare ikke vil spise det.. Hun vil bare ikke have noget mad virker det til... Men spørger efter frugt, grønt, kiks o.s.v men får det ikke

Anmeld

24. februar 2015

Mor1986

Sujan skriver:

Vores bliver 3 til sommer og det med maden har været et problem i et par måneder. Hun spiser okay i dagplejen men herhjemme spiser hun intet. Og kan gå en hel dag uden ret meget. Hun vil helst kun spise pasta uden noget. Jeg server hver dag noget andet. Og vil hun ikke have det så er det bare ærgerligt. Så kommer hun gerne senere og er sulten og aå får hun en banan eller havregryn med mælk. 

Anmeld

24. februar 2015

Eliza

Malthe blev 3 for en uge siden og spiser heller intet. 

Jeg går ud fra, han spiser når han bliver sulten nok  jeg tror bestemt bare det er en fase 

Anmeld

24. februar 2015

FruStolpe

Vi har samme problem, det har så bare varet over 1 år nu... 

Men hun spiser i BH så vi er stoppet med at gøre et nummer ud af det... 

Anmeld

24. februar 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vores pige bliver 3 i slutningen af marts, og vi har haft det samme et stykke tid. Først ville hun KUN have pasta uden noget på, nu nægter hun for det meste at spise og bliver helt hysterisk når vi siger at maden er færdig. Vi tvinger hende ikke til at spise, så ved ikke hvad det kommer af, men går også bare og venter på at fasen er overstået - hun er ikke mager, så hun får jo åbenbart nok et eller andet sted.

Anmeld

24. februar 2015

Bshizzle

Det er bare en fase 

Min søn på 3,4 år er alt ædende i BH, men lige så snart han kommer hjem så spiser han næsten ik noget. (Han vil osse kun ha ris og pasta uden noget til.. Jo ketchup ) 

Før han startede i BH, da spiste han alt.. 

Nu spiser han knap så meget her hjemme, men han spiser åbenbart godt i BH. 

Anmeld

24. februar 2015

Sujan

Bshizzle skriver:

Det er bare en fase 

Min søn på 3,4 år er alt ædende i BH, men lige så snart han kommer hjem så spiser han næsten ik noget. (Han vil osse kun ha ris og pasta uden noget til.. Jo ketchup ) 

Før han startede i BH, da spiste han alt.. 

Nu spiser han knap så meget her hjemme, men han spiser åbenbart godt i BH. 

Godt at høre.. Har altid været stolt over hun spiste så meget forskelligt og aldrig har sagt nej til noget...

så er bare øv det er sådan nu... Hun starter i børnehave på mandag:-) så må jeg se hvad der sker

Anmeld

24. februar 2015

EAF

Børn regulere selv det de har brug for, lad dem spise det de beder om. Så længe det ikke udelukkende er slik og chips. Men hvad går der af jer som forældre at jeres barn i en periode bare helst vil spise frugt eksempelvis? Det vigtigste er vel at de spiser  Og hvorfor ikke bare lave nok pasta og nok ris de dage I får det og så gemme det til dagen efter hvis det er det, de har lyst til? Begriber ikke det skal være så ... øv-agtigt for børn at spise deres mad pågrund af deres forældres tilgang til den. Kan blive helt hys. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.