Graviditetsgener - skal vi klage os lidt sammen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.108 visninger
10 svar
2 synes godt om
24. februar 2015

Manna

Jeg er max nede pga. forkølelse, bihulebetændelse og dårlig nattesøvn.

Kom derfor til at lave en liste inde i mit hoved over alle de graviditetsgener jeg har. Jeg er ved at tro, at det eneste jeg ikke er plaget af er ødem (eller sukkersyge, carpaltunnel syndrom, overvægt eller åreknuder).

Jeg er i uge 32.

Lægkramper

Åben mavemund/refluks

Hæmorrhider analt OG i en kønslæbe

Geografisk tunge (sviende)

Blodmangel

Bækkensmerter og ondt i brystryggen

Inkontinens

Blødende tandkød og blod ved næsepudsning

Forstoppelse

Træthed

Havde kvalme og opkast til mindst uge 20 denne gang og har siden jeg testede positiv været vågen flere gange hver nat, mange nætter et par timer.

Heldigvis er mange af disse ting jo ikke noget, der skader mit foster og heldigvis kan der gøres noget ved dem (hvis jeg havde overskudet) og de går over igen, når jeg har født (de fleste da)

Fortæl bare hvordan du har det.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2015

maak

Jeg har faktisk ikke noget at klage over Har lidt ondt i i min ryg til tider, men er ret vild med at være gravid ellers 

Anmeld

25. februar 2015

April-baby

Puha. 

Jeg har:

bækkensmerter/lændsmerter. 

Meget stærk hovedpine " mine ære springer, tror jeg nogengange " 

kvalme til tider.

En pressende fornemmelse i under stellet. " troede jeg skulle føde i nat �� " 

Mega øm mave. 

Har mistet lysten til at spise " ikke rigtigt noget med graviditet, har altid haft det on/OFF. " 

jeg er i uge 34+4 (:

Anmeld

25. februar 2015

naj88

Jeg synes selv, at min graviditet har været ret hård. 

Fra 7. til 25. uge kastede jeg op HVER dag og havde slem døgnkvalme. De værste dage kastede jeg op 10 gange i løbet af en time mens jeg var på arbejde. Det forsvandt heldigvis fra den ene dag til den anden, men først efter de cirka 18 uger. 

Da kvalmen stoppede fik jeg konstateret bækkenløsning. - Jeg skulle jo ikke pludselig have det nemt. 

Ud over det har jeg haft RIGTIG mange plukkeveer. Den værste dag var de fuldstændig regelmæssige med 3 minutter og 20 sekunder imellem i omkring fire timer.

Jeg har stadig mange plukkeveer, men i takt med at babys hoved står fast i mit bækken, er det som om det har stabiliseret sig en del, så det gør slet ikke så ondt længere.  

Nu er jeg så også begyndt at kaste op hver morgen igen. Det er bare ikke fedt at kaste op på tom mave.

Til gengæld har jeg termin om 9 dage, så jeg håber at lillefisen snart får lyst til at komme ud. 

Anmeld

25. februar 2015

Stjerneskud84

Nu er det efterhånden nogle år siden, jeg var gravid... Hold da op nogle trælse graviditeter jeg gik igen... Jeg glædet mig alligevel til at møde guldklumperne, når de meldte deres ankomst... Det er tilbage i 2009 og 2011... 

Begge graviditeter var 100% ens, man siger graviditeter ikke er ens.. Det var de så i mit tilfælde.. 

Efter jeg havde testet positivt ved begge, blev jeg i begge graviditeter sygemeldt inden jeg var 10 uger henne.. Jeg kunne ikke passe mit job på nogen måder... 

Lad mig sige det sådan, jeg boede nærmest på ved toiletkummen... Jeg kastede rigtig meget op i begge graviditeter, jeg alverdens midler for at dæmpe det, akupunktur, seaband, kvalmestillende piller og små måltider uden held.. Jeg gav det virkelig en chance for at håbe bare en af tingene virkede.. Men desværre nej.. 

Jeg overvejede i begge graviditeter at få en abort, tanken fløj igennem hovedet mange gange... Idag er jeg glad for at jeg fået mine to dejlige døtre... 

Hvis jeg ikke havde haft disse gener, så havde jeg fået nr. 3... Nr. 3 standser det os helt nu, da vi har en handicappet datter med psykisk/fysisk funktionnedsættelse og en hjerneskade, som er kommet mens jeg ventede hende.. 

Til TS: Du kan snart se målet... God bedring 

Anmeld

25. februar 2015

Chevro

Manna skriver:

Jeg er max nede pga. forkølelse, bihulebetændelse og dårlig nattesøvn.

Kom derfor til at lave en liste inde i mit hoved over alle de graviditetsgener jeg har. Jeg er ved at tro, at det eneste jeg ikke er plaget af er ødem (eller sukkersyge, carpaltunnel syndrom, overvægt eller åreknuder).

Jeg er i uge 32.

Lægkramper

Åben mavemund/refluks

Hæmorrhider analt OG i en kønslæbe

Geografisk tunge (sviende)

Blodmangel

Bækkensmerter og ondt i brystryggen

Inkontinens

Blødende tandkød og blod ved næsepudsning

Forstoppelse

Træthed

Havde kvalme og opkast til mindst uge 20 denne gang og har siden jeg testede positiv været vågen flere gange hver nat, mange nætter et par timer.

Heldigvis er mange af disse ting jo ikke noget, der skader mit foster og heldigvis kan der gøres noget ved dem (hvis jeg havde overskudet) og de går over igen, når jeg har født (de fleste da)

Fortæl bare hvordan du har det.......

37. uge, 2. gangs gravid.

været sygemeldt med bækkenløsning i 5 mdr! Så det er bestemt ikke blevet bedre med tiden og de snart 10 kg der er røget på!

Så går meget dårligt, det er meget smertefuldt 

Kan ikke længere klare tingene herhjemme alene, da jeg er så begrænset!

Har det svært med at jeg ikke lige kan alt med min søn, så det glæder jeg mig meget til at kunne igen<3 

Er afsindig tørstig konstant!!! Kan drikke flere liter vand om natten og stadig føle tørst! På trods af jeg har drukket 4 liter væske om dagen også.

Ikke meget søvn om natten længere!

kan ikke komme ud af sengen selv 

Osv osv 

Anmeld

25. februar 2015

Manna

Chevro skriver:

37. uge, 2. gangs gravid.

været sygemeldt med bækkenløsning i 5 mdr! Så det er bestemt ikke blevet bedre med tiden og de snart 10 kg der er røget på!

Så går meget dårligt, det er meget smertefuldt 

Kan ikke længere klare tingene herhjemme alene, da jeg er så begrænset!

Har det svært med at jeg ikke lige kan alt med min søn, så det glæder jeg mig meget til at kunne igen<3 

Er afsindig tørstig konstant!!! Kan drikke flere liter vand om natten og stadig føle tørst! På trods af jeg har drukket 4 liter væske om dagen også.

Ikke meget søvn om natten længere!

kan ikke komme ud af sengen selv 

Osv osv 

puha så er mit jo småting.

jeg genkender den med ikke at kunne være der for min søn. Kun alt det stille...

er du tjekket for graviditetssukkersyge med den tørst?

god bedring.

Anmeld

25. februar 2015

Chevro

Manna skriver:

puha så er mit jo småting.

jeg genkender den med ikke at kunne være der for min søn. Kun alt det stille...

er du tjekket for graviditetssukkersyge med den tørst?

god bedring.

Ja, jeg havde det også i min første graviditet Så det er åbenbart bare noget min krop har voldsomt behov for  Og i 3. Trimester er den helt gal 

Intet er småting  Der er forskellige årsag  er til at man døjer   Så selvom det ikke synes så slemt, så kan man have lige så store kvaler!  Desværre. 

Og det at man ikke føler man er der som før er nærmest den hårdeste!  Så når kroppen ikke sætter fysiske begrænsninger længere - så bliver det godt!! 

Anmeld

27. februar 2015

misscgn

Jeg kan da godt hører jeg har noget at glæde mig til med de symptomer i har, ved godt det ikle er sikkert jeg får dem. 

Er i 8+2 så der er lang vej igen. Venter tvillinger, men har kvalme hele dagen hvis ikke jeg spiser hele tiden, tisser af h til og er træt som en i helvede... Håber så ikke der kommer mere end det. 

Anmeld

27. februar 2015

misscgn

Også har jeg nogle menstruations lignende smerter engang imellem. Det er vidt også rigeligt he he.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.