Ingen komælk til babyer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.068 visninger
16 svar
23 synes godt om
23. februar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Så har sundhedsstyrelsen lavet om I deres anfalinger af bla. ingen komælk til babyer

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/sundhedsstyrelsen-slut-med-komaelk-til-babyer/5454151

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

Mom2

MoarHvidovre skriver:

Så har sundhedsstyrelsen lavet om I deres anfalinger af bla. ingen komælk til babyer

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/sundhedsstyrelsen-slut-med-komaelk-til-babyer/5454151

Ja, men deres begrundelse giver jeg ikke meget for, må jeg nok indrømme. Min datter fik mælk og fløde tidligt fordi hun var for tynd og ikke ville have erstatning.
Havde de haft et bedre argument for det, end risiko for at de kan blive tykke, så ville jeg måske overveje det, men når det er deres argument, nej så vil jeg på ingen måde tøve med, at give den næste mælk før 1 år

Anmeld

23. februar 2015

CaWi

I radioen i morges sagde de, at man mælken var pga protein indholdet. Til gengæld skulle man introducere kød og fisk tidligere, for at man så kunne undgå at give jern dråber. 

Men der er jo også protein deri? 

De gamle råd fungerede for os, så dem holder jeg mig vist bare til.

Anmeld

23. februar 2015

MorDk

Snart må de heller ikke drikke vand 

Anmeld

23. februar 2015

SofiaMik

Mine har aldrig fået mælk eller andre komælksprodukter før 1 års alderen. Begrundet i, at jeg selv har haft vældig mange problemer med komælksprodukter og som den eneste i familien en tendens til lettere overvægt kombineret med, at jeg fik komælksprodukter fra 2 mdr.s alderen anbefalet/beordret af sp.

Anmeld

23. februar 2015

Sprit25

For knap 1 mdr siden ringede til min SP at min lille datter simpelthen ikke kunne tåle jerndråber og at hun fik det fysisk dårligt af dem/hun blev så forstoppet hun fik feber! Så jeg spurgte om det var okay at droppe jerndråber. Åh gud et "møgfald" jeg fik da det jo var åh så vigtigt… Så jeg tager godt nok de der anbefalinger meget som ANBEFALINGER

Anmeld

23. februar 2015

SofiaMik

Sprit25 skriver:

For knap 1 mdr siden ringede til min SP at min lille datter simpelthen ikke kunne tåle jerndråber og at hun fik det fysisk dårligt af dem/hun blev så forstoppet hun fik feber! Så jeg spurgte om det var okay at droppe jerndråber. Åh gud et "møgfald" jeg fik da det jo var åh så vigtigt… Så jeg tager godt nok de der anbefalinger meget som ANBEFALINGER

Altså mine har altid fået problemer med alle former for dråber, som anbefales /beordres af SP. Jeg må indrømme, at jeg lyver. Gider ikke tage kampen. Mine tåler det ikke. Jeg prøver så vidt muligt at dække behovet ind i kosten. Hvis ikke - Shout me!

Anmeld

23. februar 2015

Sitrani

MoarHvidovre skriver:

Jeg har tænkt mig til dels at følge dem, da jeg ammer indtil min datter er mindst 1 år. Så hun vil få modermælk indtil hun må få komælk. Spørgsmålet er så bare hvor meget hun skal have for at få dækket sit kalkbehov.

Mht. jern, så havde jeg tænkt på at få taget en blodprøve når min datter bliver 6 mdr. for at se om hun mangler, og hvis ikke, så undlader jeg jerndråberne.

mht. skemad, hvor de anbefaler at barnet selv får lov at spise med hænderne, så synes jeg da det er en god idé. Min store pige fik også lov at sidde kg spise selv, men fik da også skemad ved siden af - så det kan jo lade sig gøre at gøre begge dele vil jeg mene 

Anmeld

23. februar 2015

anynom

Komælk er jo ikke godt for nogen, så hurra for de anbefalinger  

Men desværre levner de ingen plads til modermælk efter 1 år (wtf?) og de er stadig alt for vage i forhold til introduktion af overgangskost (fuldamning eller mme til 6 måneder, men hvis I virkelig ikke vil vente må I give grød fra 4 måneder  ). 

Håber snart de vælger at følge andre landes anbefalinger (UK, US, WHO etc). De er i det mindste baseret på solid forskning.

Anmeld

23. februar 2015

Sprit25

JulieWH skriver:

Komælk er jo ikke godt for nogen, så hurra for de anbefalinger  

Men desværre levner de ingen plads til modermælk efter 1 år (wtf?) og de er stadig alt for vage i forhold til introduktion af overgangskost (fuldamning eller mme til 6 måneder, men hvis I virkelig ikke vil vente må I give grød fra 4 måneder  ). 

Håber snart de vælger at følge andre landes anbefalinger (UK, US, WHO etc). De er i det mindste baseret på solid forskning.

Ej hvad er du nu galt med komælk?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.