Gaver til familien ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2015

Bak

Anonym skriver:

Hvordan gør i andre med gaver til de voksne medlemmer af familien ?

Min kæreste og jeg er uenige om hvorvidt man skal modtage og give gaver.

Jeg er af den mening at vil et voksen medlem af familien ikke invitere til en lille fødselsdag (kaffe og kage f.eks) så vil jeg heller ikke spendere penge på en gave. og det gælder jo så også min kæreste at vil han ikke invitere til en lille fødselsdag får han heller ikke gave af min familie og sådan har jeg det.

Jeg vil ikke give gave til nogen hvis ikke de gider ulejlige sig med at invitere bare på lidt. Det behøver ikke være stort.

Hvordan gør i andre ? Giver gave selv om i ikke bliver inviteret til noget eller hvordan ? Mangler nogle synspunkter på dette.

For det irritere mig hver gang at han ikke vil holde noget men samtidig når jeg så siger jamen så skal han heller ikke forvente gave eller noget så bliver han også muggen. Jeg ville personligt meget gerne holde noget for ham men som han siger. vi får ikke det ind i gave som vi giver for at holde noget. for mig er det en forkælet tankegang som jeg ikke kan sætte mig ind i.

Enig med dig! Men mine forældre giver alligevel en lille gave til min mand, selvom der ikke skulle blive holdt noget. Men resten af familien gør ikke. Og vi gør heller ikke. 

Men for det meste holder vi noget på fødselsdagene. Ikke noget stort, kan sagtens bare være kaffe/kage. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2015

Stumpen

På min side giver vi ikke gaver til de voksne og holder heller ikke fødselsdage.. Mine nevøer og niecer får gaver. (Deres fødselsdage bliver holdt)...

på kærestens side giver vi gave til både voksne og børn - om vi er inviteret eller ej...

Anmeld

22. februar 2015

EnGodMor

Her giver vi da gaver, men nu er vi voksne mennesker  og der  er kommet børn til, sådan lidt rundt i familien. 

Så nu går vi absolut ikke op i det med at give voksne gaver, det er noget vi mener hører til til børnene. 

Vi inviterer til grill fest cirka fire gange om året, når vi hver især har fødselsdag. 

Og det sparer vi ikke på, der er to tre slags kød, salat, kartofler osv

Og vi forventer ikke nogle gaver når vi voksne har fødselsdag, kun til børnene. 

Vi holder dyr fødselsdag, og samler hele familien, fordi det er en gave i sig selv, at vi bliver samlet og bare hygger os, som familie. 

Børnene får med sikkerhed altid gaver. 

Vi voksne, om vi holder fødselsdag eller ej, så er det op til hver enkelt familie at vurderet om de vil give noget eller ej. 

Vi personligt herhjemme, giver altid gaver ligegyldig om folk holder fødselsdag eller ej

Vi giver folk gaver selvom de ikke holder noget, sådan er vi bare

Anmeld

23. februar 2015

Wish

Jeg sys det kommer an på hvor tæt familie / venner man er. 

Hvis min bror og hans familie, eller mine forældre ikke holdte noget ville jeg give dem give uanset. Samme mes min mands tætte familie. 

Jeg elsker at give folk en gave når se har fødselsdag - og giver bestemt ikke kun en gave fordi jeg blir inviteret til noget ! Det sys jeg er lidt en grim tanke at man kun gir fordi man blir budt. 

Hvis det er længere ude så ved jeg ikke rigtigt. - altså giver kun gave til min kusiner , tanter Mv. Hvis vi er til noget - men dem ser jeg heller ikke så tit. (Læs sjældent) 

Jeg gir gaver fordi jeg elsker at se mine venner og familie blive glade for dem. Så de ved jeg sætter pris på at netop de kom til verden og er en del at mit liv  

og hvis jeg holder fødselsdag er det udelukkende for at være sammen med venner og famile og ikke fordi jeg forventer gaver - forventer en god dag/aften med mine kære derimod. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.