Gaver til familien ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.512 visninger
13 svar
10 synes godt om
22. februar 2015

Anonym trådstarter

Hvordan gør i andre med gaver til de voksne medlemmer af familien ?

Min kæreste og jeg er uenige om hvorvidt man skal modtage og give gaver.

Jeg er af den mening at vil et voksen medlem af familien ikke invitere til en lille fødselsdag (kaffe og kage f.eks) så vil jeg heller ikke spendere penge på en gave. og det gælder jo så også min kæreste at vil han ikke invitere til en lille fødselsdag får han heller ikke gave af min familie og sådan har jeg det.

Jeg vil ikke give gave til nogen hvis ikke de gider ulejlige sig med at invitere bare på lidt. Det behøver ikke være stort.

Hvordan gør i andre ? Giver gave selv om i ikke bliver inviteret til noget eller hvordan ? Mangler nogle synspunkter på dette.

For det irritere mig hver gang at han ikke vil holde noget men samtidig når jeg så siger jamen så skal han heller ikke forvente gave eller noget så bliver han også muggen. Jeg ville personligt meget gerne holde noget for ham men som han siger. vi får ikke det ind i gave som vi giver for at holde noget. for mig er det en forkælet tankegang som jeg ikke kan sætte mig ind i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Jeg er af den mening at vil et voksen medlem af familien ikke invitere til en lille fødselsdag (kaffe og kage f.eks) så vil jeg heller ikke spendere penge på en gave. og det gælder jo så også min kæreste at vil han ikke invitere til en lille fødselsdag får han heller ikke gave af min familie og sådan har jeg det.

Jeg vil ikke give gave til nogen hvis ikke de gider ulejlige sig med at invitere bare på lidt. Det behøver ikke være stort.

Hvordan gør i andre ? Giver gave selv om i ikke bliver inviteret til noget eller hvordan ? Mangler nogle synspunkter på dette.

For det irritere mig hver gang at han ikke vil holde noget men samtidig når jeg så siger jamen så skal han heller ikke forvente gave eller noget så bliver han også muggen. Jeg ville personligt meget gerne holde noget for ham men som han siger. vi får ikke det ind i gave som vi giver for at holde noget. for mig er det en forkælet tankegang som jeg ikke kan sætte mig ind i.

Jeg er helt enig med dig. 

Sådan gør vi også herhjemme

Anmeld

22. februar 2015

serinasmor

Anonym skriver:

Man holder vel fødselsdag fordi man gerne vil se sine gæster og have en hyggelig dag - ikke fordi man får det samme ind i kr og øre som man har givet for mad ? 

Her giver vi også kun til dem der holder noget  

Anmeld

22. februar 2015

FrkC

Herhjemme giver vi gaver uanset om vi er inviteret til noget eller ej  Sådan har det altid været i begge familier 

C. 

Anmeld

22. februar 2015

Anonym trådstarter

Jeg giver ikke til dem der ikke vil invitere mig til et eller andet for jeg mener ikke man kan forvente en gave hvis ikke man holder noget.

Jeg personligt elsker at holde fødselsdag men kæresten er ligeglad men syntes så heller ikke han kan forvente at få gave selvom vi giver. Så må han holde noget.

Anmeld

22. februar 2015

Newsence

Hos os gælder det samme for børn og voksne... Er vi ikke inviteret til et eller andet så er der ikke gave... Om det så er fødselsdag eller blot en kop kaffe er ligegyldigt, men jeg sender ikke gaver med posten.. De skal afleveres personligt... Dette gælder self ikke jul men fødselsdage er altså kun ved invitation... Og sådan har det altid været i min familie så alle ved at invitere man ikke ja så er der ingen gave 

Anmeld

22. februar 2015

ErDetSnartNU

Jeg synes, at det er en underlig holdning at have. Jeg giver hverken gave eller holder fødselsdag som "betaling" for nogle af delene. Jeg holder fødselsdag, fordi jeg gerne vil se de mennesker, jeg har inviteret, og jeg giver gave, fordi jeg gerne vil glæde den person,jeg har købt gave til. 

Som udgangspunkt giver jeg dog kun gave til dem, som holder noget, men det hænger lige så meget sammen med, at vi ikke ser vores familie særligt tit - så gaver bliver tit givet i anledning af, at vi ses til fødselsdage eller andre mærkedage. Hvis der ikke bliver holdt noget ved en fødselsdag i fx august, og vi først skal ses til november, så tager jeg ikke en fødselsdagsgave med i november, så på dem måde kan man godt sige, at jeg/vi kun giver gave, hvis vi inviteres til fødselsdag, men det handler altså ikke om "betaling" for at være inviteret med - det er rent og skært lejlighedsbetinget. Hvis min bror, som jeg ser ofte, ikke holder fødselsdag (fx pga travlhed), så ville han få en gave næste gang vi ses uanset, netop fordi vi ses så tit at gaven ville gives tæt på fødselsdagstidspunktet  

Anmeld

22. februar 2015

April-baby

Her giver vi kun gaver hvis vi skal til fødselsdag, min mormor giver uanset hvad til min bror, mor, kæreste og jeg, da vi hjælper hende rigtigt meget, men ellers så det kun gaver hvis man holder noget, og sådan er det begge veje her (: vi kan ikke se hvorfor vi skal bruge penge på en gave, hvis personen ikke vil gøre sig den ulejlighed at holde bare lidt (:

Anmeld

22. februar 2015

Anonym trådstarter

Jeg er enig i det med at give hvis man blive inviteret.

Jeg forventer ikke gave hvis jeg holder og det er ikke alle jeg får af i familien da jeg er over 18 men jeg personligt vil ikke give gave til en som ikke vil invitere bare på et stykke kage f.eks.

Ja det er tanken, men jeg syntes tanken går begge veje med man godt kan invitere til bare lidt. og derved tænker jeg også på personen ved at have en gave med

Børn får uanset men deres fødselsdagen biver jo også også altid holdt pga de er børn og blev de ikke holdt fik de alligevel da de jo ikke selv kan gå ud og købe ind til det

Anmeld

22. februar 2015

De3Guldklumper

Vi giver kun gaver hvis vi bliver inviteret. Omvendt så forventer vi helller ikke andre kommer med gaver til os hvis vi ikke invitere - at det så nogen gange dukker en gave op alligevel det må være op til giveren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.