Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.285 visninger
13 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. februar 2015

Anonym trådstarter

Vi (mor far barn 2 år dg baby 4 måneder) har boet i vores lejede rækkehus i 4 måneder lige om lidt og er rigtig glad for at bo her, vi boede i et mindre rækkehus før det i samme område

men vores nabo, en "enlig mor" hvor kæresten bor der uden at bo der, hvis i forstår... med 3 børn et er at de larmer, det gør børn jo... men jeg kan ikke høre når min mand går ned af trapperne, men jeg kan høre at naboen både tramper op og ned af trapperne, og at hun skriger af børnene

der er 1 1/2 meter imellem vores hoved døre, og det stykke er overdækket og adskilt af et lille hegn, der har stået der før vi flyttede ind... og da der er overdækket er det jo et perfekt sted at havde vores lille baby på 4 måneder til at sove, ja faktisk det eneste sted barnevognen kan stå tørt og i nogenlunde læ

men vi har så fundet ud af at vores nabo (moren) næsten hver morgen/ formiddag står der ude og ryger hash også imens hun har børnene hjemme, og imens vores lille datter står ude og sover!?  Også inden hun skal på job, hun er pædagog i en steiner børnehave

først troede jeg det var hendes kæreste der røg, men vi har nu "taget" hende i det et par gange, hvor hun bare vender ryggen til os og ryger videre, også selvom jeg kommer ud med vores den store på 2 der skal i vuggestue... vi har dog aldrig sagt noget omkring det, da hun allerede enormopfører sig ret mærkeligt over for os

der hvor vi boede før, i en anden blok var vores nabo et ældre hippie par, der også røg men de gjorde det aldrig hvis barnevognen stod ude, og tog altid hensyn, ja de skændes en gang i mellem højlydt men der skulle faktisk ret meget til at man kunne høre det inden for, det var som regl kun når vi mg de havde åbne vinduer samtidig, for her er rimeligt godt isoleret og det er et rimeligt nyt byggeri under 20 år gammelt

er sgu lidt rådvild, og ved ikke hvad vi skal gøre eller sige 

det er muligt at være anonym når man svare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Øh, skrive en bekymring til kommunen angående hendes børn. Og så fortælle hende klart og tydeligt, at hun ikke skal ryge i nærheden af jeres børn! Synes man blir nødt til at overvinde konfliktskyhed i denne situation.

Anmeld

21. februar 2015

Sprit25

Roselil skriver:

Øh, skrive en bekymring til kommunen angående hendes børn. Og så fortælle hende klart og tydeligt, at hun ikke skal ryge i nærheden af jeres børn! Synes man blir nødt til at overvinde konfliktskyhed i denne situation.

Du kan jo ikke bestemme over folks egen grund. Men jeg havde nok også skrevet til kommunen

Anmeld

21. februar 2015

April-baby

Jeg vil tage en snak med hende om hun ikke godt vil tage hensyn når jeres baby sover ude. Jeg havde personligt tændt helt af hvis det var mig. 

Anmeld

21. februar 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Du kan jo ikke bestemme over folks egen grund. Men jeg havde nok også skrevet til kommunen

Sådan tænker jeg også, men har nu kigget vedtægterne igennem og fundet ud af at haven og arealet foran huset ikke er en del af det lejede areal, men at man har brugs ret til det og der ved er det jo egentlig ikke hendes grund eller

Anmeld

21. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville pænt spørge hende om det var muligt hun ikke stod så tæt på barnevognen mens hun ryger. 

Mht. at hun ryger når du og din dreng er på vej til vuggestue ville jeg nok ikke nævne. 

Og er du bekymret for at hendes børn er i mistrivsel må du jo skrive en underretning. 

Anmeld

22. februar 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg ville pænt spørge hende om det var muligt hun ikke stod så tæt på barnevognen mens hun ryger. 

Mht. at hun ryger når du og din dreng er på vej til vuggestue ville jeg nok ikke nævne. 

Og er du bekymret for at hendes børn er i mistrivsel må du jo skrive en underretning. 

Nu har hun ikke sådan lige været til at snakke med om andre ting...

Hvordan ville du sige det på en pæn måde 

Anmeld

22. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nu har hun ikke sådan lige været til at snakke med om andre ting...

Hvordan ville du sige det på en pæn måde 

Det er faktisk lidt sjovt, men vores undbo røg en joint i gården i dag, lige ved siden vasketøjet jeg lige havde hængt op. 

Jeg sagde til ham: "hej. Er du ikke sød at ryge lidt væk fra tøjet" og så svarede han: "ja selvfølgelig" 

så sådan ville jeg nok sige det 

Anmeld

22. februar 2015

migxher

Ej hvor klamt, jeg ville ganske enkelt tage kontakt til kommunen, man kan i min verden ikke være en ordenlig forældre når man render og ryger hash på den måde. Det er ikke okay. Og så lige i samme vending gøre dem opmærksom på hendes kæreste der altså bor hos hende, det er jo socialbedrageri hvis hun står som enlig.

Jeg ville ikke tage den med hende, det tror jeg ærlig talt ikke der vil komme noget godt ud af foruden en sur og sikkert ubehagelige nabo og nabo strid. Folk som hende er ofte ikke folk der er til at snakke med om ting som det her. 

Anmeld

22. februar 2015

Tanja.mp

Anonym skriver:

Vi (mor far barn 2 år dg baby 4 måneder) har boet i vores lejede rækkehus i 4 måneder lige om lidt og er rigtig glad for at bo her, vi boede i et mindre rækkehus før det i samme område

men vores nabo, en "enlig mor" hvor kæresten bor der uden at bo der, hvis i forstår... med 3 børn et er at de larmer, det gør børn jo... men jeg kan ikke høre når min mand går ned af trapperne, men jeg kan høre at naboen både tramper op og ned af trapperne, og at hun skriger af børnene

der er 1 1/2 meter imellem vores hoved døre, og det stykke er overdækket og adskilt af et lille hegn, der har stået der før vi flyttede ind... og da der er overdækket er det jo et perfekt sted at havde vores lille baby på 4 måneder til at sove, ja faktisk det eneste sted barnevognen kan stå tørt og i nogenlunde læ

men vi har så fundet ud af at vores nabo (moren) næsten hver morgen/ formiddag står der ude og ryger hash også imens hun har børnene hjemme, og imens vores lille datter står ude og sover!?  Også inden hun skal på job, hun er pædagog i en steiner børnehave

først troede jeg det var hendes kæreste der røg, men vi har nu "taget" hende i det et par gange, hvor hun bare vender ryggen til os og ryger videre, også selvom jeg kommer ud med vores den store på 2 der skal i vuggestue... vi har dog aldrig sagt noget omkring det, da hun allerede enormopfører sig ret mærkeligt over for os

der hvor vi boede før, i en anden blok var vores nabo et ældre hippie par, der også røg men de gjorde det aldrig hvis barnevognen stod ude, og tog altid hensyn, ja de skændes en gang i mellem højlydt men der skulle faktisk ret meget til at man kunne høre det inden for, det var som regl kun når vi mg de havde åbne vinduer samtidig, for her er rimeligt godt isoleret og det er et rimeligt nyt byggeri under 20 år gammelt

er sgu lidt rådvild, og ved ikke hvad vi skal gøre eller sige 

det er muligt at være anonym når man svare

Må indrømme at jeg havde sendt en bekymring til kommunen. Det ikke et sted for børn med det du skriver. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.