Hvad er sundt for jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.763 visninger
41 svar
0 synes godt om
29. august 2009

Vingummien

Ja, nu sad jeg lige og tænkte på den gode mad vi fik her i dag og blev lidt nysgerrig.

Hvad er sund mad for jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2009

Sujan

Sund mad for mig er varieret kost, hvor største delen er frugt og grønt. Jeg synes ikke man skal skære alt væk. Der må gerne være sukkerholdigt eller fed mad i blandt.

Jeg har en veninde der lever kun af frugt i ca. en uge så taber hun sig hurtigt. når vægten så står stille går hun over til kød og grøntsager og intet andet. og det er meget små portioner. Det tror jeg ikke er sundt. tror hun må mangle noget.

Anmeld

29. august 2009

Vingummien

Sujan skriver:

Sund mad for mig er varieret kost, hvor største delen er frugt og grønt. Jeg synes ikke man skal skære alt væk. Der må gerne være sukkerholdigt eller fed mad i blandt.

Jeg har en veninde der lever kun af frugt i ca. en uge så taber hun sig hurtigt. når vægten så står stille går hun over til kød og grøntsager og intet andet. og det er meget små portioner. Det tror jeg ikke er sundt. tror hun må mangle noget.

Oki. lyder godt nok ikke særlig sundt det hun gør

Anmeld

29. august 2009

mor_sabina

suanne85 skriver:

Ja, nu sad jeg lige og tænkte på den gode mad vi fik her i dag og blev lidt nysgerrig.

Hvad er sund mad for jer?

Jamen jeg har egentlig god samvittghed hvis bare vi får vores grøntsager. Men ved jo at det ikke er sundt nok hvis vi har spist lys pasta, fed kød, dressing osv. Men jeg kan rigtig godt lide at leve sundt det er bare svært når manden hellere vil have røde bøffer og frituremad 
Jeg lever ikke helt efter bogen med ved godt at jeg ikke gør det (prøver dog).
Jeg tror det er et problem mange steder at folk ikke ved hvad sund mad er, fx tror at pommes frites er grøntsager, og at en burger også er sund fordi der er salat i!!!!  

Anmeld

29. august 2009

Sujan

suanne85 skriver:

Oki. lyder godt nok ikke særlig sundt det hun gør

Nej har jeg også sagt til hende. Men hun har tabt 20 kg. på det så hun synes det er fint. Er jo også flot at hun har tabt sig så meget. Men er nærmest som om hun er blevet helt afhægig af de uger hun kun lever af frugt men hun er hele tiden sulten og synes det er vildt hårdt, men hun kan ikke lade være. Man kan vel sige det er ved at blive en form for spiseforstyrrelse

Anmeld

29. august 2009

Vingummien

mor_sabina skriver:

Jamen jeg har egentlig god samvittghed hvis bare vi får vores grøntsager. Men ved jo at det ikke er sundt nok hvis vi har spist lys pasta, fed kød, dressing osv. Men jeg kan rigtig godt lide at leve sundt det er bare svært når manden hellere vil have røde bøffer og frituremad 
Jeg lever ikke helt efter bogen med ved godt at jeg ikke gør det (prøver dog).
Jeg tror det er et problem mange steder at folk ikke ved hvad sund mad er, fx tror at pommes frites er grøntsager, og at en burger også er sund fordi der er salat i!!!!  

Ja det tror jeg også, min kæreste er også til god mad, han er en af de typer der ikke tager på af det så er snyd, men går så udover mig jo. Men vi lever heller ikke 100% efter bogen, har vi ik råd til med det grønt osv koster nu om dage

Anmeld

29. august 2009

Mira0911

Jeg prøver så vidt så muligt at sørge for vi får grønt hver dag.. men den rammer ikke plet hver dag...

Men ellers har vi jo favoritten.. Du ved suanne85....

Anmeld

29. august 2009

Vingummien

Sujan skriver:

Nej har jeg også sagt til hende. Men hun har tabt 20 kg. på det så hun synes det er fint. Er jo også flot at hun har tabt sig så meget. Men er nærmest som om hun er blevet helt afhægig af de uger hun kun lever af frugt men hun er hele tiden sulten og synes det er vildt hårdt, men hun kan ikke lade være. Man kan vel sige det er ved at blive en form for spiseforstyrrelse

Ja det tror jeg vist også man kan kalde det.
Jeg ville dø af sult hvis jeg skulle leve af frugt i en uge, vil blive dårlig af det.
Hun får jo slet ikke det hun har brug for til sin krop.

Så er 20 kg der er tabt jo ikke noget værd hvis ens krop ikke kan holde til det pga alt det der mangler

Anmeld

29. august 2009

mor_sabina

suanne85 skriver:

Ja det tror jeg også, min kæreste er også til god mad, han er en af de typer der ikke tager på af det så er snyd, men går så udover mig jo. Men vi lever heller ikke 100% efter bogen, har vi ik råd til med det grønt osv koster nu om dage

Nej det er faktisk dyrt at være sund. Men man kan spare nogle penge (og kalorier) ved at købe frysegrønt på tilbud og det er fuld ud ligeså sundt. Wok er ivhertfald et hit herhjemme eller lidt lasanette med frysegrønt i.

Anmeld

29. august 2009

Vingummien

Dutte84 skriver:

Jeg prøver så vidt så muligt at sørge for vi får grønt hver dag.. men den rammer ikke plet hver dag...

Men ellers har vi jo favoritten.. Du ved suanne85....

så stopper du

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.