Naboer, fest og larm!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.816 visninger
14 svar
13 synes godt om
20. februar 2015

mor88

Hej piger

Jer der bor i lejlighed, hvad gør i med larm fra naboerne?

Vi har overboer, der aldrig overholder eller har overholdt reglementet for beboelsen, og vi er nu ved at være godt trætte af dem...

støvsugning og tøjvask med deres meget larmende maskine bliver typisk afviklet imellem kl 22 og 03, og der er højlydte fester næsten hver fredag med efterfølgende fest lørdag morgen/formiddag. Musikken kører helst så højt som muligt, de tramper, hopper og skriger. Ingen hæmninger overhovedet. Jeg har en enkelt gang været oppe for at klage, fordi vores datter endnu ikke var faldet i søvn kl 23 pga larmen, som hun var rigtig bange for. Jeg gik derfor derop og bad dem pænt om at skrue ned og forklarede dem at man ifølge reglementet ikke skal genere naboerne med larm og at der skal være stille kl 22(også vedr. tøjvask mm.). Dette blev besvaret med endnu mere larm og trampen, så jeg har ikke turdet være deroppe og klage igen da jeg er bange for konsekvenserne

Hvad gør man lige med sådanne naboer? Vores vicevært er pænt ligeglad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2015

MysteriousAngel

Politiet?

Anmeld

20. februar 2015

mor88

MysteriousAngel skriver:

Politiet?

Puha.. Er det ikke lidt voldsomt? Vi skal jo gå op og ned af hinanden i fremtiden også :/ 

Anmeld

20. februar 2015

Frk.S

Du skriver viceværten er ligeglad - men hvad med udlejeren? Jeg ville klart kontakte udlejeren.

Jeg synes det er ok med fest engang i mellem - det skal der være plads til - gerne varslet med en seddel. Sådan foregik det i hvert fald da vi boede i lejlighed.

Men hver weekend + larm i hverdagene efter 22 er ikke ok.

Hvad med at du gik op og talte med dem en dag hvor der ikke er fest-larm - altså hvor de (forhåbentlig) er ædru og ved deres fulde fem? Så kan det være budskabet trænger bedre ind. 

Anmeld

20. februar 2015

KomSåBaby!

Hvis ikke de "vil" rette sig ind, efter reglementet - må der være en bestyrtelse der skal modtage en klage, for at de kan gå ind i sagen! 

Så jeg ville nok sende en skriftlig klage! Vi bor også i lejlighed (andel) og heldigvis har vi ikke rigtig nogen naboer der larmer - men har flere gange tænkt, at skulle vi være uheldige - så må vi klage! Jeg vil ikke finde mig i, at bo (og betale for at bo) et sted, hvor andre føler de kan larme lige så tosset de har lyst til! 

Vi skal ALLE sammen være her - på godt og ondt! 

Håber I finder en holdbar løsning! 

Anmeld

20. februar 2015

CaWi

Jeg boede engang et sted, hvor jeg havde meget højlydte overboer. De var alkoholikere og skændtes ofte højlydt.  Jeg havde ikke lyst til at afbryde et skænderi med mine beklagelser (af frygt for hvad de kunne finde på)

En aften/nat blev der smidt diverse service ting ud på vejen foran vores vinduer (larmer meget når det kommer oppe fra anden sal) og de havde endnu ikke ryddet op om eftermiddagen da jeg komme fra job. 

Herefter skrev jeg en klage til udlejnings firmaet, og efterfølgende hørte vi dem ikke mere.

Anmeld

20. februar 2015

mor88

Frk.S skriver:

Du skriver viceværten er ligeglad - men hvad med udlejeren? Jeg ville klart kontakte udlejeren.

Jeg synes det er ok med fest engang i mellem - det skal der være plads til - gerne varslet med en seddel. Sådan foregik det i hvert fald da vi boede i lejlighed.

Men hver weekend + larm i hverdagene efter 22 er ikke ok.

Hvad med at du gik op og talte med dem en dag hvor der ikke er fest-larm - altså hvor de (forhåbentlig) er ædru og ved deres fulde fem? Så kan det være budskabet trænger bedre ind. 

Jeg savner nemlig også det der med at man lige varsler inden. Men derudover også at de kunne holde musikken på et nogenlunde niveau. Det er ikke fordi det er teenagere, det er voksne mennesker :/ 

Jeg bliver nok nødt til at tage mig sammen og tale fornuftigt med dem en anden dag. Selvom det ligger mig meget fjernt at fortælle andre hvad de må og ikke må.

Anmeld

20. februar 2015

mor88

CAWI skriver:

Jeg boede engang et sted, hvor jeg havde meget højlydte overboer. De var alkoholikere og skændtes ofte højlydt.  Jeg havde ikke lyst til at afbryde et skænderi med mine beklagelser (af frygt for hvad de kunne finde på)

En aften/nat blev der smidt diverse service ting ud på vejen foran vores vinduer (larmer meget når det kommer oppe fra anden sal) og de havde endnu ikke ryddet op om eftermiddagen da jeg komme fra job. 

Herefter skrev jeg en klage til udlejnings firmaet, og efterfølgende hørte vi dem ikke mere.

Det lyder ikke særlig behageligt hvordan skriver man så en klage? Skal den være på flere sider og meget udpenslet?

Anmeld

20. februar 2015

CaWi

mor88 skriver:

Det lyder ikke særlig behageligt hvordan skriver man så en klage? Skal den være på flere sider og meget udpenslet?

Jeg skrev bare om hvad vi havde oplevet og hørt. Hvor ofte det var sket, og det mest voldsomme med dato på.

Men jo nok udpenslet, for det er lidt for let bare at skrive de larmer for meget.

Jeg ville skrive hvilken larm det er. I dit tilfælde er det musik og larm fra vaskemaskine sent aften/nat/tidlig morgen.  Også hvor ofte det er sket, og om episoden hvor du faktisk gik derop, og deres reaktion på dette 

Anmeld

20. februar 2015

mpr

mor88 skriver:

Hej piger

Jer der bor i lejlighed, hvad gør i med larm fra naboerne?

Vi har overboer, der aldrig overholder eller har overholdt reglementet for beboelsen, og vi er nu ved at være godt trætte af dem...

støvsugning og tøjvask med deres meget larmende maskine bliver typisk afviklet imellem kl 22 og 03, og der er højlydte fester næsten hver fredag med efterfølgende fest lørdag morgen/formiddag. Musikken kører helst så højt som muligt, de tramper, hopper og skriger. Ingen hæmninger overhovedet. Jeg har en enkelt gang været oppe for at klage, fordi vores datter endnu ikke var faldet i søvn kl 23 pga larmen, som hun var rigtig bange for. Jeg gik derfor derop og bad dem pænt om at skrue ned og forklarede dem at man ifølge reglementet ikke skal genere naboerne med larm og at der skal være stille kl 22(også vedr. tøjvask mm.). Dette blev besvaret med endnu mere larm og trampen, så jeg har ikke turdet være deroppe og klage igen da jeg er bange for konsekvenserne

Hvad gør man lige med sådanne naboer? Vores vicevært er pænt ligeglad.

Hvis det er boligselskab så sender i en klage, det er ikke viceværterne der uanset hvad har nogen bemyndigelse i at sige noget til dem. 

Sker der endnu ikke noget så begynd at kontakte politiet når det er rigtig slemt, altså når de larmer efter kl 00.00. Med hensyn til deres vaskemaskine kan i nok ikke gøre så meget, andet i kan gøre er at flytte.. Jeg har selv været og er stadig til tider rigtig træt af vores overboer der larmer godt i weekenderne, men vi må affinde os med det indtil vi kan flytte herfra... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.