Hjælp mig lige (med billeder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

931 visninger
15 svar
3 synes godt om
20. februar 2015

Sijac

Endnu en om ægløsning ����

Jeg havde min menstruation den 4. februar og frem til den 9.

Vi havde sex i mandags og i onsdags tog jeg den 1. ægløsningstest (billedet hvor der er en streg) og for lidt siden tog jeg nummer 2.
Vi havde sex for 3 timers tid siden men tænker ikke, at det kan fremprovokere en fuldstændig negativ test?!

Altså jeg tænker 2 scenarier;
1 - tidlig ægløsning
2 - slet ingen ægløsning ?

Hvad tænker i?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2015

frkanonym

Sijac skriver:

Vi havde sex i mandags og i onsdags tog jeg den 1. ægløsningstest (billedet hvor der er en streg) og for lidt siden tog jeg nummer 2.
Vi havde sex for 3 timers tid siden men tænker ikke, at det kan fremprovokere en fuldstændig negativ test?!

1 - tidlig ægløsning

Hvad tænker i?

Tænker du måske har haft æl onsdag eller torsdag?

Anmeld

20. februar 2015

Kløver

Det kan du ikke regne med. Lh hormonet stiger hurtigt og kraftigt i løbet af ca 24 timer. Det er den stigning der gør testen positiv så uanset hvor tydelig en streg er, er testen negativ eller positiv. Hverken tæt på eller lige ved. 

Anmeld

20. februar 2015

Sijac

Årgangs Mor skriver:

Det kan du ikke regne med. Lh hormonet stiger hurtigt og kraftigt i løbet af ca 24 timer. Det er den stigning der gør testen positiv så uanset hvor tydelig en streg er, er testen negativ eller positiv. Hverken tæt på eller lige ved. 

Det forstod jeg ikke helt 

Anmeld

20. februar 2015

Rockertand

Sijac skriver:

1 - tidlig ægløsning

Hvad tænker i?

Jeg tænker, at du helt skal lade være med at bruge ægløsningsteste, hvis du ikke bruger dem efter hensigten. 

Anmeld

20. februar 2015

Sijac

Rockertand skriver:

Jeg tænker, at du helt skal lade være med at bruge ægløsningsteste, hvis du ikke bruger dem efter hensigten. 

Hvad snakker du om??

Anmeld

20. februar 2015

Rockertand

Sijac skriver:

Hvad snakker du om??

Du skriver, at du har testet onsdag og i dag fredag? 

Anmeld

20. februar 2015

Kløver

Sijac skriver:

Det forstod jeg ikke helt 

Lh er det hormon som gør at ægget frigøres. Dvs at der kommer æl når lh hormonet topper. Dvs at stigningen sker kun over en kort periode, derfor kan man ikke måle om det snart kommer eller ej, andet end når testen er helt positiv, når den er positiv kommer æl efter ca 24-36 timer hvis man tester på samme tid hver dag  

Anmeld

20. februar 2015

Sijac

Rockertand skriver:

Du skriver, at du har testet onsdag og i dag fredag? 

Så fordi jeg ikke gør det hver dag, så skal jeg ikke bruge æl teste?

Anmeld

20. februar 2015

Sijac

Årgangs Mor skriver:

Lh er det hormon som gør at ægget frigøres. Dvs at der kommer æl når lh hormonet topper. Dvs at stigningen sker kun over en kort periode, derfor kan man ikke måle om det snart kommer eller ej, andet end når testen er helt positiv, når den er positiv kommer æl efter ca 24-36 timer hvis man tester på samme tid hver dag  

Okay så forstod jeg det første gang, var bare ikke let sikker 

Men jeg er med på at det test der viser en streg ikke er positiv, men tænker at jeg må have haft min æl inden jeg tid testen da den absolut i ter LH viser i dag?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.