Fortælle nyheden, men bede om de ikke siger det vi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2015

Bb2015

Mrs.David skriver:

Hej med jer.

Jeg er gravid og vi er ovenud lykkelige. Vi har en lille debat som vi ikke selv kan finde en løsning på og håber i kan give input. 

Vi overvejer at fortælle de kommende bedsteforældre det efter en tidlig scanning (uge 8) af mange forkellige årsager, men har samtidig ikke lyst til at hele verdenen får det a vide før tidligst efter vi har været til nakkefold.

Hvordan har i andre klaret den situation?

Går det fint nok at fortælle de kommende bedsteforældre den lykkelige nyhed, men så også give dem mundkurv på og fortælle at de ikke må sige noget videre i en måneds tid?

Tillykke med det 

Vi fortalte vores forældre det med det samme og bedre dem holde kæft til efter NF scanningen. De var ret utålmodige og spurgte også nogle gange om de ikke snart måtte sige det og svigerfar kom med ikke-så-godt-skjulte jokes eller hints nogle gange i større forsamlinger, men de glædede sig bare rigtigt meget. Så snart vi havde været til scanning fik de lov at sige det og så var der ellers også mange der fik det at vide lige pludselig  

Kan godt forstå i gerne vil fortælle det og det synes jeg i skal gøre. Så må i få dem til at love at det forbliver mellem jer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2015

Mikki

Jeg fortalte det til min mor, så snart jeg fik en positiv test. Jeg kunne ikke rigtig lade være, og hun har alt for tit spurgt til det, siden jeg fortalte hende at vi var begyndt at prøve.

Desværre har hun lidt af en sladre tendens, så hun har allerede fortalt det videre til min moster, og hendes kæreste :/ Det er jeg så lidt irriteret over, men så længe den stopper der. Både min mor og min moster er da bevidste om at der kan nå at ske noget i mellemtiden, og vi stadig kan risikere at det ikke varer ved.

Min kæreste venter med at fortælle hans forældre det, til vi er mindst 3 måneder henne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.