Fortælle nyheden, men bede om de ikke siger det vi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

948 visninger
11 svar
2 synes godt om
19. februar 2015

Mrs.David

Hej med jer.

Jeg er gravid og vi er ovenud lykkelige. Vi har en lille debat som vi ikke selv kan finde en løsning på og håber i kan give input. 

Vi overvejer at fortælle de kommende bedsteforældre det efter en tidlig scanning (uge 8) af mange forkellige årsager, men har samtidig ikke lyst til at hele verdenen får det a vide før tidligst efter vi har været til nakkefold.

Hvordan har i andre klaret den situation?

Går det fint nok at fortælle de kommende bedsteforældre den lykkelige nyhed, men så også give dem mundkurv på og fortælle at de ikke må sige noget videre i en måneds tid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2015

S*DD

Mrs.David skriver:

Hej med jer.

Jeg er gravid og vi er ovenud lykkelige. Vi har en lille debat som vi ikke selv kan finde en løsning på og håber i kan give input. 

Vi overvejer at fortælle de kommende bedsteforældre det efter en tidlig scanning (uge 8) af mange forkellige årsager, men har samtidig ikke lyst til at hele verdenen får det a vide før tidligst efter vi har været til nakkefold.

Går det fint nok at fortælle de kommende bedsteforældre den lykkelige nyhed, men så også give dem mundkurv på og fortælle at de ikke må sige noget videre i en måneds tid?

Vi står i samme dilemma, så jeg følger lige med. 

Jeg er bange for at min mormor ikke kan lade være med at sige det videre. Og heller ikke min mor. Men synes også bare det er lang tid at gå med den hemmelighed 

Anmeld

19. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Tillykke!!

kan sagtens forstå dig! Det er da også super simpelt at løse. Det er jeres baby, ergo skal det da være jeres fornøjelse at fortælle den resterende familie den glædelige nyhed. 

Det var også utrolig vigtigt for os at være dem der bragte nyheden og så glæden i deres øjne. Vores forældre og søskende fik det af vide løbende da vi ville fortælle det ansigt til ansigt, derfor fik de afvide at vi sagde til når alle vidste det og at det var "offentligt".

godt nok bliver de bedsteforældre, men det er nu engang jer der bliver forældre

Endnu engang tillykke

Anmeld

19. februar 2015

MorTilN

Jeg har allerede på forhånd bestemt at dem der skal vide det når det sker, først får nyheden efter 13.-14. graviditets, vis jeg nu ender i en SA (ved allerede nu at jeg har øget chance for at ende i en SA)

Anmeld

19. februar 2015

energystar

Mrs.David skriver:

Hej med jer.

Vi har fortalt det til bedsteforældrene og de allernærmeste venner - har sagt at det ikke er offentlig endnu og det har de fuld forståelse for 

Anmeld

19. februar 2015

modesty

Mrs.David skriver:

Hej med jer.

Ja.  De nærmeste venner og familie vidste det dog her, da vi var i behandling, men det kom ikke videre end inderkredsen.

Anmeld

19. februar 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Her fortalte vi det osse til bedste forældre og oldeforældrene efter scanning i uge 6+ og sagde det ikke var offentlig endnu og det blev osse acpeteret  

Og vis det værste nu skulle ske er det meget rart at de nærmeste ved det så man får forståelse fra deres side af. Når man jo selv er knust har prøvet at miste både da folk viste der og ikke gjorde og da jeg mistede da folk ikke viste noget kunne de ikke sætte sig ind i hvorfor jeg var ked af det så jeg går klart ind for at sige det 

Anmeld

20. februar 2015

MT86

Nu er det nr 3 jeg venter. Og vi sagde det før Nakkefoldscanning til vores forældre. 

Ved de to andre kunne min mor tie stille, men fandt ud af i denne at min mor har sagt det til flere uden jeg vidste det! Der blev jeg sgu sur!! 

Ved ikke hvorfor hun gjorde det men det gjorde hun! Så det var ikke mange der blev overrasket da vi offentlig gjorde det. Da min mor jo ikke havde kunne holde sin mund denne gang!! 

Anmeld

20. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
MT86 skriver:

Nu er det nr 3 jeg venter. Og vi sagde det før Nakkefoldscanning til vores forældre. 

Ved de to andre kunne min mor tie stille, men fandt ud af i denne at min mor har sagt det til flere uden jeg vidste det! Der blev jeg sgu sur!! 

Ved ikke hvorfor hun gjorde det men det gjorde hun! Så det var ikke mange der blev overrasket da vi offentlig gjorde det. Da min mor jo ikke havde kunne holde sin mund denne gang!! 

Øv hvor surt

Kan simpelthen ikke forstå at man ikke kan holde noget for sig selv i den korte tid. Det er jo ikke halve år

Tænk at lige nøjagtigt ens forældre ikke vil/kan gemme begejstringen lidt, de har trods alt stået der selv og ved hvor fantastisk det er at overbringe den ultimative glæde til ens familie, venner og bekendte.

Da vores lille hemmelighed skulle offentliggøres til "resten af familien"(onkler, tanter, kusiner osv) fik min mormor faktisk lov til det til sin 80 års fødselsdag, jeg kunne se at hun virkelig var beæret over at få æren.  Men at de med fuldt overlæg uden tilladelse gør det, der ville jeg altså også blive ked af det(specielt med de graviditetshormoner)

Anmeld

20. februar 2015

Mrs.David

Mange tak for input piger.

Dejligt at høre at de i de fleste tilfælde kan holde på det. 

Jeg vil også bliver eddertosset hvis det blev sagt videre, men jeg vil absolute også blive skuffet og ked af det. 

Hormonella her fældede lige en lille tårer (eller 2) igår i bare tanken om, hvis de ikke kunne holde mund. 

Vi giver vores forældre tilliden og håber og tror inderligt at de kan leve op til den  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.