Kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

668 visninger
15 svar
13 synes godt om
19. februar 2015

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg er gravid i uge 7 og lider virkelig meget af kvalme og jeg kan slet ikke spise noget andet end et par stykker frugt om dagen, er det farligt for baby ikke at spise mere ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2015

Zenia's mor

Det kan gør at barnet ikke får nok næring.  Men du kan da prøve at spise nogen kiks og revet æbler og gulerødder og knækbrød og drikke en masse vand for da jeg ventede så spise jeg det og drak en masse vand  håber at du får det bedre 

Anmeld

19. februar 2015

Anonym trådstarter

Zenia's mor skriver:

Det kan gør at barnet ikke får nok næring.  Men du kan da prøve at spise nogen kiks og revet æbler og gulerødder og knækbrød og drikke en masse vand for da jeg ventede så spise jeg det og drak en masse vand  håber at du får det bedre 

Ja tænker også at hvis barnet ikke får nok næring så udvikler det sig ikke ordenligt og kan ende i abort måske. 

Puha det bare så svært

Anmeld

19. februar 2015

Zenia's mor

Anonym skriver:

Ja tænker også at hvis barnet ikke får nok næring så udvikler det sig ikke ordenligt og kan ende i abort måske. 

Puha det bare så svært

Ja der kan det godt ende med så jeg vil prøve at snakke med en læge om hvad du kan gør for at dit barn kan få en masse næring og så det ikke ender med at du mister det

Det er hårdt når man har så meget kvalme 

Anmeld

19. februar 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hej. 

Jeg er gravid i uge 7 og lider virkelig meget af kvalme og jeg kan slet ikke spise noget andet end et par stykker frugt om dagen, er det farligt for baby ikke at spise mere ? 

Da jeg var meget kvalmeplaget under min graviditet, sagde hende der behandlede mig på Skejby, at det som udgangspunkt var mig de var urolig for. Ikke fosteret.

Får du drukket noget?

Anmeld

19. februar 2015

Pikku Myy

Zenia's mor skriver:

Ja der kan det godt ende med så jeg vil prøve at snakke med en læge om hvad du kan gør for at dit barn kan få en masse næring og så det ikke ender med at du mister det

Det er hårdt når man har så meget kvalme 

Ej, hvor har du det fra? Jeg tror altså ikke et lille foster i uge 7 har brug for voldsom meget næring. Tænk en gang hvis TS aborterer, og skal gå rundt bagefter og føle at det var fordi hun ikke kunne få mad ned, og det dermed er "hendes skyld". Bare fordi du har skrevet det herinde ... Er det noget du rent faktisk ved? For det er godt nok noget andet man får at vide når man er i behandling for kvalme.

Anmeld

19. februar 2015

April-baby

Hej, da jeg havde kvalme spiste jeg næsten ingenting, havde kvalme i mange uger, tror omkring to måneder eller sådan noget. Overs datter har det fint og vejer faktisk over normalen nu " hun har ligget under normalen meste af graviditeten ", ellers tag en snak med din læge. Og en sidste ting, babyer tager fra dig, ikke det mad du spiser. Det er dig selv du skal være bange for, dit barn skal nok få det h*n skal ha.

Anmeld

19. februar 2015

Zenia's mor

Pikku Myy skriver:

Ej, hvor har du det fra? Jeg tror altså ikke et lille foster i uge 7 har brug for voldsom meget næring. Tænk en gang hvis TS aborterer, og skal gå rundt bagefter og føle at det var fordi hun ikke kunne få mad ned, og det dermed er "hendes skyld". Bare fordi du har skrevet det herinde ... Er det noget du rent faktisk ved? For det er godt nok noget andet man får at vide når man er i behandling for kvalme.

Det noget min egen læge fortalte mig 

Anmeld

19. februar 2015

Pikku Myy

Zenia's mor skriver:

Det noget min egen læge fortalte mig 

Jeg tror altså at enten du eller din læge har misforstået noget.

Det er faktisk sådan at kvinder med kraftig kvalme har statistisk set mindre risiko for at opleve en spontan abort.

Da jeg kom ud på svangreambulatoriet i 12. uge, havde jeg tabt mig omkring 3 kg. ALT hvad jeg fik spist, og det var ikke meget, blev kastet op igen indenfor en 1/2 time. De var OVERHOVEDET ikke nervøse for min dreng. Det var udelukkende mig de fokuserede på.

Anmeld

19. februar 2015

naj88

Jeg kastede op hver dag i ca. 18 uger. I starten var det helt op til 20 gange om dagen. 

Jeg fik at vide af lægen (og jordemoderen) at barnet tager af moderens lagre og derfor ikke lider under at moderen ikke kan holde føde i sig. Til gengæld er det super hårdt for moderen, som bliver afkræftet. 

Bare rolig. Barnet skal nok tage det, det har brug for uanset om du kan spise eller ej. 

Jeg vil dog alligevel råde dig til at finde noget du kan holde ud at spise. Det jeg kunne holde ud var is, så det spiste jeg hver dag. Jordemoderen sagde at det bare var godt, at jeg havde fundet noget, jeg kunne holde i mig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.