Jeg er selv lærer... og har undervist de seneste 8 år i folkeskolen.
Jeg kan sagtens forstå din frustration, men de fleste skoler er max. pressede. Kan love dig, at lærerne heller ikke synes, at det er tilfredsstillende.... men der er faktisk ikke så mange muligheder, når en lærer er sygemeldt i en periode.
Jeg synes, at I trods alt er heldige, hvis det er en fast person, der har klassen - og endda en, der kender skolen og børnene i forvejen.
Man kan også komme ud for, at det er skiftende vikarer fra dag til dag eller uge til uge - og en del af dem kommer direkte fra gymnasiet.
Jeg underviser selv i bl.a. N/T - og selvfølgelig er det et vigtigt fag....alle fag er vigtige på hver deres måde... men det er nu også et fag, man godt kan stå for / undervise i i en periode uden at være uddannet i det. Der er flere emner inden for fagets mål, som man relativt let kan læse op på og sætte sig ind i. Jeg ville være mere bekymret, hvis eleverne i en længere periode ikke havde en uddannet dansk- eller matematiklærer.
Dermed ikke sagt, at situationen er tilfredsstillende for jer og jeres barn.... slet ikke.... men det kunne desværre være meget værre 
Kan fx. fortælle, at på min skole har en af 5. klasserne i en periode på over 2 mdr. haft en ikke-uddannet vikar (lige færdig med gymnasiet) til både dansk, engelsk, historie og kristendom.
Det er på ingen måder tilfredsstillende - overhovedet.
Vi lærere er helt enige med jer forældre... ingen tvivl om det.
Men der er slet ikke penge til fornuftige løsninger i folkeskolen.... den nye skolereform er virkelig en spareøvelse, hvor pengene ikke følger med. Vi lærere, bliver der desværre ikke lyttet på - så I forældre må råbe op, så det kan høres. Og det håber jeg, at I gør.
Flere og flere vælger folkeskolen fra... og jeg forstår godt deres valg... men hold op, hvor er jeg ked af den udvikling... og folkeskolens "skæbne" i det hele taget.
Vi er mange lærere, der virkelig brænder for vores job... og som vil jeres børn det bedste... men vi skal løbe stærkere og stærkere og har slet ikke nok tid til at forberede god og kvalificeret undervisning... og det medfører desværre flere og flere sygemeldinger... som jo går ud over børnene