Hvad kan jeg forlange af folkeskolen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2015

lollandpigen

Sprit25 skriver:

Og det er derfor min datter skal i privatskole. Jeg havde klaget helt vildt!

Min datter startede på privat skole i december men af helt andre grunde..... Hun passede bare ikke ind i folkeskolen da hun er sensitiv og de børn var der ikke lige plads til med den nye skolereform... Vi snakker meget privat skole, men min dreng har masser venner og er glad for de lærer han har og er rigtigt dygtig i de andre fag så øv man kun skal flytte ham fordi de ikke ser vigtigtheden i at børn lærer det de skal for at komme godt fra start.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2015

Bshizzle

Kunne være mig der skrev denne tråd 

Men her er det bare en pædagog fra SFO'en der er gået ind og dække for Dansk-timerne, da skolen valgte at fyre klasselæreren/Dansk pga spare-runder!! 

De leder dog efter en ny lærer til dem, men det er et par mdr siden nu de kom med den melding. 

Min søn har brug for ekstra hjælp i dansk, da han ikke er så god til at stave samt læse. 

Dette er ikke muligt for pædagogen pt, så har nu bedt om at han får en anden person/lærer til at hjælpe ham 2 gange om ugen.  

Anmeld

19. februar 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Klag, klag, klag! Skolen skal opfylde timetallet i alle fag og en pædagogmedhjælper må slet ikke undervise. Der sker sikkert ingenting da skolen nok er underdrejet pga. Arbejdstidsaftalen og folkeskolereformen, men det er så vigtigt at i forældre ikke finder jer i det! (Er selv lærer og så ked af folkeskolens udvikling) det blir kun ændret hvis i forældre sige fra, lærerne bliver der desværre ikke lyttet til...

Anmeld

19. februar 2015

hekran

Vores børn starter også i friskole efter sommerferien. Vi gider ikke mere folkeskole!

Anmeld

19. februar 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Tråde som dette gør mig glad for, at der stadig er nogen år til vores datter skal i skole, så der forhåbentlig er kommet en bedre kvalitet i folkeskolen til den tid. Heldigvis bor vi lige ved en rigtig god skole, men det kan jo nå at ændre sig på 3 år, eller den kan blive lukket, da det er en lille skole. 

Hvis ikke den lokale skole kan klare en tilfredsstillende kvalitet til den tid, så har vi allerede besluttet, at vores datter kommer i privatskole. 

Ang. spørgsmålet, så er jeg ikke så kritisk med, hvem der underviser, HVIS vedkommende kan stoffet på et acceptabelt niveau. Eller synes jeg ikke, det er i orden.

Anmeld

19. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Nystart skriver:

I vores 3 klasse, bliver... og hold nu fast... 11 timer HVER UGE dækket af pædagoer( sfo personale ), u-uddannet personale og sågår elever fra de ældre klasser....

Nu er jeg ikke så meget inde i den nye reform med flere timer, men hvis de timer bare udfyldes med pædagoger/pædagogmedhjælpere hvad nytter det så? 

Kan godt forstå hvis I ikke er helt tilfredse

Anmeld

19. februar 2015

August2015

Jeg er selv lærer... og har undervist de seneste 8 år i folkeskolen. 

Jeg kan sagtens forstå din frustration, men de fleste skoler er max. pressede. Kan love dig, at lærerne heller ikke synes, at det er tilfredsstillende.... men der er faktisk ikke så mange muligheder, når en lærer er sygemeldt i en periode. 

Jeg synes, at I trods alt er heldige, hvis det er en fast person, der har klassen - og endda en, der kender skolen og børnene i forvejen. 

Man kan også komme ud for, at det er skiftende vikarer fra dag til dag eller uge til uge - og en del af dem kommer direkte fra gymnasiet. 

Jeg underviser selv i bl.a. N/T - og selvfølgelig er det et vigtigt fag....alle fag er vigtige på hver deres måde... men det er nu også et fag, man godt kan stå for / undervise i i en periode uden at være uddannet i det. Der er flere emner inden for fagets mål, som man relativt let kan læse op på og sætte sig ind i. Jeg ville være mere bekymret, hvis eleverne i en længere periode ikke havde en uddannet dansk- eller matematiklærer. 

Dermed ikke sagt, at situationen er tilfredsstillende for jer og jeres barn.... slet ikke.... men det kunne desværre være meget værre

Kan fx. fortælle, at på min skole har en af 5. klasserne i en periode på over 2 mdr. haft en ikke-uddannet vikar (lige færdig med gymnasiet) til både dansk, engelsk, historie og kristendom. 

Det er på ingen måder tilfredsstillende - overhovedet. 

Vi lærere er helt enige med jer forældre... ingen tvivl om det. 

Men der er slet ikke penge til fornuftige løsninger i folkeskolen.... den nye skolereform er virkelig en spareøvelse, hvor pengene ikke følger med. Vi lærere, bliver der desværre ikke lyttet på - så I forældre må råbe op, så det kan høres. Og det håber jeg, at I gør.

Flere og flere vælger folkeskolen fra... og jeg forstår godt deres valg... men hold op, hvor er jeg ked af den udvikling... og folkeskolens "skæbne" i det hele taget. 

Vi er mange lærere, der virkelig brænder for vores job... og som vil jeres børn det bedste... men vi skal løbe stærkere og stærkere og har slet ikke nok tid til at forberede god og kvalificeret undervisning... og det medfører desværre flere og flere sygemeldinger... som jo går ud over børnene  

Anmeld

19. februar 2015

Mor1986

Det er slet ikke i orden, men desværre et problem der gør sig gældende mange steder i landet. 

Mange lærer sygemeldes efter den nye skole reform hvilket betyder pædagoger og medhjælpere træder i stedet. Og de har jo af gode grunde ikke noget viden inden for lærer området. 

Anmeld

19. februar 2015

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Nej, jeg synes ikke det er tilfredsstillende. 

Jeg er selv vikar i folkeskolen, og jeg går meget op i, at mine timer ikke er spild-timer. Jeg er uddannet til at undervise i gymnasiet, og måske min uddannelse samt min alder gør, at jeg ikke tager let på mit vikarjob. Men ærligt talt bør en vikar kunne undervise i n/t på 5. klasses niveau - i hvert fald på et teoretisk plan. Jeg kan godt forstå, hvis man ikke laver forsøg som vikar. Men det kræver altså ikke meget andet end at læse bogen igennem og benytte sig af lærervejledningen.

Jeg dækker som regel de lange fravær på min skole, og har pt. været i en specialklasse i lidt over 4 måneder. Det har ikke været et  problem, og diverse tests viser, at ungerne har rykket sig præcis som de var forventet at gøre i den periode.

Jeg har kun to fag, hvor jeg ikke ville kunne tilbyde kvalificeret undervisning på den skole jeg er - tysk og sløjd. Det tager vikardækkeren højde for, så jeg kan bruge mine egne evner bedst muligt til børnenes gavn. Skiftende vikarer er aldrig godt, men hvis man får en fast vikar og skolen husker at stille krav til deres vikarer, så kan vikartimer godt bruges fornuftigt. Så jeg synes, du skal spørge skoleledelsen, om de nu også stiller fornuftige krav til deres vikarer?

Anmeld

19. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
lollandpigen skriver:

Nej hun er ikke uddannet pædagog.... Hun har været i sfo'en i mange år og været vikar på skolen....

Nå okay. Jeg ved bare at man i pædagoguddannelsen kan vælge en retning der hedder værksted,natur og teknik. Men om det er nok til at undervise i 5.klasse ved jeg intet om.

Jeg ville ikke tænke så meget over at personen ikke er uddannet hvis personen er kompetent, men kan høre klassen er bagud og derfor ville jeg klage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.