Hvad kan jeg forlange af folkeskolen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.353 visninger
20 svar
4 synes godt om
19. februar 2015

lollandpigen

Hej Alle sammen....

Er I den kedelige situation at min dreng som går i 5 klasse, lige pt ( og de sidste 3 måneder ) ikke har modtaget undervisning i natur/teknik... Grunden er den at læren er fraværende....

Har spurt lederen ind til problemet og har fået den tilbage meldning at timerne bliver dækket af en pædagog medhjælper der ikke er uddannet lærer og nok derfor muligvis heller ikke har så meget forstand på natur/teknik....

Hvad mener I er det okay at folkeskolen  åbenbart ikke ser det som et problem??

Og kan jo være det er mig der er lidt for krævende..... ??

Kom gerne med Jeres meninger og holdninger....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Når du skriver pædagogmedhjælper der ikke er uddannet lærer - er der så heller ikke tale om uddannet pædagog?

Anmeld

19. februar 2015

Nystart

I vores 3 klasse, bliver... og hold nu fast... 11 timer HVER UGE dækket af pædagoer( sfo personale ), u-uddannet personale og sågår elever fra de ældre klasser....

Anmeld

19. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg har selv børn i folkeskolen

Jeg tænker at hvis pædagogen kan dække undervisningen i det fag tilfredsstillende, så ville det for mig være en fin midlertidig løsning.

Men jeg tror ikke du kan kræve så forfærdeligt meget, du kan klage til skolederen, men hvis denne kan svare at der er tale om en midlertidig situation, så tror jeg ærligt talt ikke du kan gøre så meget. Eller jo du kan hive dit barn ud af folkeskolen og videre ind på privat eller friskole.

Anmeld

19. februar 2015

lollandpigen

mor:) skriver:

Når du skriver pædagogmedhjælper der ikke er uddannet lærer - er der så heller ikke tale om uddannet pædagog?

Nej hun er ikke uddannet pædagog.... Hun har været i sfo'en i mange år og været vikar på skolen....

Anmeld

19. februar 2015

lollandpigen

Nystart skriver:

I vores 3 klasse, bliver... og hold nu fast... 11 timer HVER UGE dækket af pædagoer( sfo personale ), u-uddannet personale og sågår elever fra de ældre klasser....

Er slet ikke okay.. tænker det er vores børns fremtidig muligheder i livet.... ØV ØV....

Anmeld

19. februar 2015

majba

lollandpigen skriver:

Hej Alle sammen....

Er I den kedelige situation at min dreng som går i 5 klasse, lige pt ( og de sidste 3 måneder ) ikke har modtaget undervisning i natur/teknik... Grunden er den at læren er fraværende....

Har spurt lederen ind til problemet og har fået den tilbage meldning at timerne bliver dækket af en pædagog medhjælper der ikke er uddannet lærer og nok derfor muligvis heller ikke har så meget forstand på natur/teknik....

Hvad mener I er det okay at folkeskolen  åbenbart ikke ser det som et problem??

Og kan jo være det er mig der er lidt for krævende..... ??

Kom gerne med Jeres meninger og holdninger....

En par enkel timer er okay. Men da ikke i flere måneder! Så må du  de finde en med lidt kompetencer inden for natur/teknik. 

Jeg ville være knap så glad!

Anmeld

19. februar 2015

lollandpigen

Mom skriver:

Jeg har selv børn i folkeskolen

Jeg tænker at hvis pædagogen kan dække undervisningen i det fag tilfredsstillende, så ville det for mig være en fin midlertidig løsning.

Men jeg tror ikke du kan kræve så forfærdeligt meget, du kan klage til skolederen, men hvis denne kan svare at der er tale om en midlertidig situation, så tror jeg ærligt talt ikke du kan gøre så meget. Eller jo du kan hive dit barn ud af folkeskolen og videre ind på privat eller friskole.

Tænker bare midlertidig hvor lang tid er midlertidig?? Det har nu stået på siden midt oktober og det ser ikke ud til lærer er tilbage forløbelig....

Den klasse har ikke lært det samme i dette fag som parelletklassen, hvilket allerede nu tyder på de ikke har lært det der svarer til det de skal....

Tror ikke fysik bliver et nemt fag hvis man ikke har lært det man skal i natur/ teknik....

Anmeld

19. februar 2015

Sprit25

Og det er derfor min datter skal i privatskole. Jeg havde klaget helt vildt!

Anmeld

19. februar 2015

lollandpigen

majba skriver:

En par enkel timer er okay. Men da ikke i flere måneder! Så må du  de finde en med lidt kompetencer inden for natur/teknik. 

Jeg ville være knap så glad!

Er heller ikke særlig glad.... Lederen skriver nu at hende den pædagog medhjælper kommer fast på, men indtil nu har det ifølge min dreng været helt unge vikarer hvor de bare har spillet computer og fodbold i timerne....Det synes jeg ikke er i orden....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.