Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2015

Mulle0802

Anonym skriver:

Problemet er, at hvis jeg takker ja til pladsen på Sjælland og skriver kontrakt,  så er det meget uhørt at bryde den kontrakt,  hvis jeg om nogle måneder finder en plads i Jylland.  De fleste søger også først praktikanter et par måneder før jobstart, så det vil være en gang i juni/juli først. 

Jeg vil jo udelukke  mig selv i nogensinde at få job i denne virksomhed,  hvis jeg bryder en kontrakt. 

Jeg tror faktisk når jeg tænker tilbage ikke at jeg nåede at skrive under på kontakt nr. 1 - større virksomheder er som regel lidt langsomme mht. kontrakter så du vil nok først få den en månedstid efter du evt. har sagt ja.

Mht. Det andet - hvis I flytter til Jylland hvor reelt er det så at du vil ønske job der senere - generelt synes jeg ikke at virksomheder "går i så små sko".

Jeg bor så tilfældigvis i den by som arbejdsgiver nr. 1 og jeg tror da ikke jeg har ringere odds fordi jeg sagde nej til en elevplads for 5 år siden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2015

Anonym trådstarter

Mulle0802 skriver:

Jeg tror faktisk når jeg tænker tilbage ikke at jeg nåede at skrive under på kontakt nr. 1 - større virksomheder er som regel lidt langsomme mht. kontrakter så du vil nok først få den en månedstid efter du evt. har sagt ja.

Mht. Det andet - hvis I flytter til Jylland hvor reelt er det så at du vil ønske job der senere - generelt synes jeg ikke at virksomheder "går i så små sko".

Jeg bor så tilfældigvis i den by som arbejdsgiver nr. 1 og jeg tror da ikke jeg har ringere odds fordi jeg sagde nej til en elevplads for 5 år siden.

Jeg er bare blevet tudet ørene fulde af lærere, medstuderende og folk fra laborant foreningen om, hvor uhørt det er, at det nok er det der har gjort mig så nervøs.

Jeg kan selvfølgelig bare sige nej tak, men risikoen for ikke at få en plads i Jylland til normal praktikstart, og derved risikoen for at projekt baby nr 2, skræmmer mig og irriterer mig, hvorimod min kæreste (som er tre år yngre end mig) jo selvfølgelig ikke ser det som et problem. 

Anmeld

18. februar 2015

Mulle0802

Anonym skriver:

Jeg er bare blevet tudet ørene fulde af lærere, medstuderende og folk fra laborant foreningen om, hvor uhørt det er, at det nok er det der har gjort mig så nervøs.

Jeg kan selvfølgelig bare sige nej tak, men risikoen for ikke at få en plads i Jylland til normal praktikstart, og derved risikoen for at projekt baby nr 2, skræmmer mig og irriterer mig, hvorimod min kæreste (som er tre år yngre end mig) jo selvfølgelig ikke ser det som et problem. 

Hvad mener du med PB nr. 2 vil du planlægge det uden for praktikken eller i?

Er det en mulighed hvis du ikke finder noget i Jylland inden kontrakten er underskrevet at pendle til Sjælland det år? 

Anmeld

18. februar 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Skriver som anonym da min familie og vores venner ikke ved noget endnu.

Jeg har brug for at høre jeres mening, høre hvad i ville vælge at gøre.

Jeg er studerende, og skal til sommer i praktik. Lige nu bor vi på sjælland.

Mine svigerforældre har købt et stort landbrug i Jylland,  og der er nu købt en stor gård til os også, få kilometer fra svigerforældrene. Dette er vores alle drøm, og det er vores drømme hus.

Jeg har hele tiden søgt praktikplads både i Jylland og på Sjælland (vi vidste ikke om gårdkøbet gik igennen)

Nu har jeg så faktisk fået praktikplads på Sjælland i en stor international virksomhed (der er ikke skrevet kontrakt endnu)

Men nu ønsker vi jo bare at komme til Jylland og få sat vores hus i stand

Det er ikke helt nemt at få praktikplads i Jylland i forhold til på Sjælland, så jeg er virkelig i vildrede om jeg tør takke nej til den plads der gerne vil have mig, og risikere at skulle på dagpenge til sommer i stedet.

Hvad ville i andre gøre? Årh mit hoved er et stort råd med tanker om dette døgnet rundt.

Jeg ville sige ja tak til praktikken. Et år er ikke lang tid i det store billede.  

Anmeld

19. februar 2015

Anonym trådstarter

Mulle0802 skriver:

Hvad mener du med PB nr. 2 vil du planlægge det uden for praktikken eller i?

Er det en mulighed hvis du ikke finder noget i Jylland inden kontrakten er underskrevet at pendle til Sjælland det år? 

Vi har aftalt at jeg skal være færdig uddannet før vi prøver med barn nr 2.

Pendle er desværre ikke en mulighed,  da det vil tage to en halv time hver vej.

Anmeld

19. februar 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Det er som laborant, og jeg vil kunne søge praktikplads hvert halve år.

Det har da ikke været svært at finde praktik plads som laborant for dem jeg kender ? ( har selv været i praktik men inden for fødevarelaboratorie. Var heller ikke svært ). 

Anmeld

19. februar 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Det har da ikke været svært at finde praktik plads som laborant for dem jeg kender ? ( har selv været i praktik men inden for fødevarelaboratorie. Var heller ikke svært ). 

Fik bare af vide af de jyske studerende, at det var svært og mange derfor flyttede til Sjælland for at få en plads.

Anmeld

19. februar 2015

Mulle0802

Hvad med at prøve at sende din ansøgning til alle de steder du kunne forstille dig kunne komme til st søge i Jylland omkring der hvor I skal bo. Så de får din ansøgning inden de slår noget op? 

Anmeld

19. februar 2015

Anonym trådstarter

Mulle0802 skriver:

Hvad med at prøve at sende din ansøgning til alle de steder du kunne forstille dig kunne komme til st søge i Jylland omkring der hvor I skal bo. Så de får din ansøgning inden de slår noget op? 

Det er jeg allerede i gang med. Dem der har svaret, har skrevet at jeg kan sende en ansøgning igen når de laver et jobopslag.

Anmeld

19. februar 2015

MorDk

Jeg havde valgt boligen og så finde anden mulighed med job/uddannelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.