Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.828 visninger
19 svar
2 synes godt om
18. februar 2015

Anonym trådstarter

Skriver som anonym da min familie og vores venner ikke ved noget endnu.

Jeg har brug for at høre jeres mening, høre hvad i ville vælge at gøre.

Jeg er studerende, og skal til sommer i praktik. Lige nu bor vi på sjælland.

Mine svigerforældre har købt et stort landbrug i Jylland,  og der er nu købt en stor gård til os også, få kilometer fra svigerforældrene. Dette er vores alle drøm, og det er vores drømme hus.

Jeg har hele tiden søgt praktikplads både i Jylland og på Sjælland (vi vidste ikke om gårdkøbet gik igennen)

Nu har jeg så faktisk fået praktikplads på Sjælland i en stor international virksomhed (der er ikke skrevet kontrakt endnu)

Men nu ønsker vi jo bare at komme til Jylland og få sat vores hus i stand

Det er ikke helt nemt at få praktikplads i Jylland i forhold til på Sjælland, så jeg er virkelig i vildrede om jeg tør takke nej til den plads der gerne vil have mig, og risikere at skulle på dagpenge til sommer i stedet.

Hvad ville i andre gøre? Årh mit hoved er et stort råd med tanker om dette døgnet rundt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2015

MHB

Hvor lang tid er praktikken? 

Anmeld

18. februar 2015

Anonym trådstarter

MHB skriver:

Hvor lang tid er praktikken? 

Den er i 1 år, hvorefter jeg så er færdig med uddannelsen. 

Anmeld

18. februar 2015

Mulle0802

Jeg ville sige ja tak og søge videre i Jylland. 

Hvornår ville du skulle starte?

Jeg fik selv over fem år tilbage tilbudt en elevplads 20 km fra mit hjem sagde ja tak, men havde samtidig andre ansøgninger ude og skulle til en samtale 3 uger efter - den arbejdsplads tiltalte mig mere og da jeg fik besked om elevpladsen var Min og kontrakten var underskrevet, meddelte jeg det til arbejdsgiver nr. 1 - de var selvfølgelig ærgerlige, men forstod jo godt jeg gerne vil have en elevplads i den by jeg boede i.

Sådan er arbejdsmarket - man er sig selv nærmest.

Anmeld

18. februar 2015

MHB

Anonym skriver:

Hmm den er svær! Jeg synes ikke umiddelbart et år er lang tid hvis alternativet er at uddannelsen bliver udskudt på ubestemt tid?! Men kan også godt forstår at du/i gerne vil i gang med det nye hus og et nyt kapitel i jeres liv! Ville du have mulighed for at være på Sjælland og arbejde i hverdagene og så være hjemme på den nye gård i jylland i weekender og ferier? Så tænker jeg at et år hurtigt er overstået?! 

Anmeld

18. februar 2015

Hvem?

Anonym skriver:

Tror jeg ville gå efter drømme boligen, hvis praktikpladsen i jylland så ikke falder på plads, kan du så ikke pause uddannelsen - arbejde imellemtiden - også praktik på et senere tidspunkt?

Hvad er det uddannelse som, siden praktikpladsen er svære i jylland?

Anmeld

18. februar 2015

Anonym trådstarter

Mulle0802 skriver:

Jeg ville sige ja tak og søge videre i Jylland. 

Hvornår ville du skulle starte?

Jeg fik selv over fem år tilbage tilbudt en elevplads 20 km fra mit hjem sagde ja tak, men havde samtidig andre ansøgninger ude og skulle til en samtale 3 uger efter - den arbejdsplads tiltalte mig mere og da jeg fik besked om elevpladsen var Min og kontrakten var underskrevet, meddelte jeg det til arbejdsgiver nr. 1 - de var selvfølgelig ærgerlige, men forstod jo godt jeg gerne vil have en elevplads i den by jeg boede i.

Sådan er arbejdsmarket - man er sig selv nærmest.

Problemet er, at hvis jeg takker ja til pladsen på Sjælland og skriver kontrakt,  så er det meget uhørt at bryde den kontrakt,  hvis jeg om nogle måneder finder en plads i Jylland.  De fleste søger også først praktikanter et par måneder før jobstart, så det vil være en gang i juni/juli først. 

Jeg vil jo udelukke  mig selv i nogensinde at få job i denne virksomhed,  hvis jeg bryder en kontrakt. 

Anmeld

18. februar 2015

Anonym trådstarter

Hvem? skriver:

Tror jeg ville gå efter drømme boligen, hvis praktikpladsen i jylland så ikke falder på plads, kan du så ikke pause uddannelsen - arbejde imellemtiden - også praktik på et senere tidspunkt?

Hvad er det uddannelse som, siden praktikpladsen er svære i jylland?

Det er som laborant, og jeg vil kunne søge praktikplads hvert halve år.

Anmeld

18. februar 2015

Hvem?

Anonym skriver:

Det er som laborant, og jeg vil kunne søge praktikplads hvert halve år.

Ville klart søge videre i Jylland også håbe på plads - og skulle uheldet så være ude, så kan man altid "vikariere" i jobs i halve år, indtil der er praktikplads i hus - måske dette ikke er drømmen, men det er sjældent man får det hele på en gang.... 

Anmeld

18. februar 2015

Anonym trådstarter

MHB skriver:

Hmm den er svær! Jeg synes ikke umiddelbart et år er lang tid hvis alternativet er at uddannelsen bliver udskudt på ubestemt tid?! Men kan også godt forstår at du/i gerne vil i gang med det nye hus og et nyt kapitel i jeres liv! Ville du have mulighed for at være på Sjælland og arbejde i hverdagene og så være hjemme på den nye gård i jylland i weekender og ferier? Så tænker jeg at et år hurtigt er overstået?! 

Der er desværre ikke mulighed for at jeg kan overnatte nogen steder i et helt år (og vi har ikke råd til et værelse et sted) 

Derudover ville jeg ikke kunne undvære min søn 4/5dage om ugen et helt år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.