Graviditet uge for uge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

837 visninger
11 svar
9 synes godt om
18. februar 2015

Looni

Nogen der har en god app/hjemmeside hvorpå man kan læse om graviditeten uge for uge?

Den herinde på baby.dk finder jeg lidt misvisende - eller også er det bare mig der ikke forstår det ..? 

Den siger (ud fra mine oplysninger) "du er 6+5, gravid i 7.uge"... Klik her for at læse mere om graviditet i uge 6 (så lang så godt, er med på at 7.uge og uge 6 er det samme.

MEN i teksten om uge 6 (6+0 - 6+6) står der på 22. Dagen efter befrugtningen sker der noget, hjertet begynder at slå....

Og det er her jeg undrer mig, for hvis befrugtningen (generelt) er lig med 2+0, må 22. Dagen jo være 5+1?? - og altså dermed i 6.uge, eller uge 5?? - og derfor burde det vel slet ikke stå som info i denne uge, men skulle have stået under sidste uge???

Og så tænker jeg bare hvor meget andet kan være skrevet i den forkerte uge? 

Undskyld det blev lidt langt og kringlet, men nu har jeg undret mig i et par dage.. Hmm..  - forklar endelig hvis det bare er mig der ikke fatter det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2015

mor88

Looni skriver:

Nogen der har en god app/hjemmeside hvorpå man kan læse om graviditeten uge for uge?

Den herinde på baby.dk finder jeg lidt misvisende - eller også er det bare mig der ikke forstår det ..? 

Den siger (ud fra mine oplysninger) "du er 6+5, gravid i 7.uge"... Klik her for at læse mere om graviditet i uge 6 (så lang så godt, er med på at 7.uge og uge 6 er det samme.

MEN i teksten om uge 6 (6+0 - 6+6) står der på 22. Dagen efter befrugtningen sker der noget, hjertet begynder at slå....

Og det er her jeg undrer mig, for hvis befrugtningen (generelt) er lig med 2+0, må 22. Dagen jo være 5+1?? - og altså dermed i 6.uge, eller uge 5?? - og derfor burde det vel slet ikke stå som info i denne uge, men skulle have stået under sidste uge???

Og så tænker jeg bare hvor meget andet kan være skrevet i den forkerte uge? 

Undskyld det blev lidt langt og kringlet, men nu har jeg undret mig i et par dage.. Hmm..  - forklar endelig hvis det bare er mig der ikke fatter det? 

Ved ikke om du kender min-mave.dk, men den er god synes jeg

og tillykke med graviditeten

Anmeld

18. februar 2015

Looni

mor88 skriver:

Ved ikke om du kender min-mave.dk, men den er god synes jeg

og tillykke med graviditeten

Kender godt min-mave.dk, men har ikke set deres graviditetskalender - den må jeg staks ind og kigge på 

Og mange tak, det er så spændende 

Anmeld

18. februar 2015

JH12

Får du mail en gang om ugen om din nye graviditets uge? Den passer nemlig meget bedre end den som er på selve siden hvor man dagligt kan følge sin graviditet.. 

Jeg har ofte undret mig over hvorfor det ikke er det samme 

Anmeld

18. februar 2015

April-baby

Gravid.dk (: 

Anmeld

18. februar 2015

Fru kr

Jeg bruger Liberos ��

Anmeld

18. februar 2015

NBNixen

Der findes en virkelig god App der hedder Gravid - Mens du venter

Anmeld

19. februar 2015

Anna2706

Libero's er rigtig god synes jeg  

Anmeld

19. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg hentede Pampers på min iPad. 

Desuden tilmeldte jeg mig min-maves dagsmails, hvilket jeg synes er rigtig god.

Jeg købte app'en der hedder "gravid" som er lavet i samarbejde med Sundhedsstyrelsen. Og app'en baby.. Tror nok det er det de hedder. Der er der også gode beskrivelser i. De har hjulpet os rigtig meget 

Anmeld

19. februar 2015

Looni

JH12 skriver:

Får du mail en gang om ugen om din nye graviditets uge? Den passer nemlig meget bedre end den som er på selve siden hvor man dagligt kan følge sin graviditet.. 

Jeg har ofte undret mig over hvorfor det ikke er det samme 

Nej, den får jeg ikke. Men så var det ikke bare mig der var helt gal på den 

jeg har fundet den på min mave nu, den synes jeg virker helt fin. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.