til jer hvor barnet skiftede bopæl...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.235 visninger
20 svar
15 synes godt om
17. februar 2015

Anonym trådstarter

Hvor længe gik der før jeres barn/børn forstod at det var jeres regler der gælder?...

Jeg har et barn som jeg elsker højt, men hver eneste gang h*n er på besøg skal vi have en kamp om ALT...

Når vi har haft *** i en uges tid har h*n forstået at sådan er reglerne, men så slutter samværet og vi kan starte forfra igen 14 dage senere...

Nu har vi snakket om at søge om at blive bopælsforælder, men frygter lidt at vi skal have den konstante kamp hver dag i lang tid hvis h*n flytter hjem til os...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2015

MorT3Banditter

Hvor længe har i haft den ordning?

Vi har haft en 7/7 ordning i 2,5 år nu og vi kan stadig have en lille smule kamp i starten af ugen. Men det er blevet så meget bedre iforhold til i starten. 

De har lært reglerne ved hvert sted og indordner sig hurtigere og hurtigere. Så længe børnene trives så skal man ikke lave om på noget for det vil skade mere end det vil gavne. 

Jeg ville også ønske at jeg kunne have de to børn som skifter bopæl, til at bo hos mig hele tiden men de trives med at bo begge steder så det vil jeg ikke gå ind og ændre på. 

Håber det bliver bedre med tiden 

Anmeld

17. februar 2015

Anonym trådstarter

MorT3Banditter skriver:

Hvor længe har i haft den ordning?

Vi har haft en 7/7 ordning i 2,5 år nu og vi kan stadig have en lille smule kamp i starten af ugen. Men det er blevet så meget bedre iforhold til i starten. 

De har lært reglerne ved hvert sted og indordner sig hurtigere og hurtigere. Så længe børnene trives så skal man ikke lave om på noget for det vil skade mere end det vil gavne. 

Jeg ville også ønske at jeg kunne have de to børn som skifter bopæl, til at bo hos mig hele tiden men de trives med at bo begge steder så det vil jeg ikke gå ind og ændre på. 

Håber det bliver bedre med tiden 

Den ordning har vi haft i to års tid efterhånden...

Det er ikke kampene hver gang der gør at jeg vil søge bopæl, men frygten for at vi skal have en kamp hver gang h*n skal have mad, have tøj på, i seng osv. holder mig lidt tilbage... især fordi h*n starter i skole til sommer...

Anmeld

17. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du skal vel søge bopæl fordi det er barnets tarv? Trives han ikke hos sin nuværende bopælsforælder? 

Anmeld

17. februar 2015

modesty

Anonym skriver:

Den ordning har vi haft i to års tid efterhånden...

Det er ikke kampene hver gang der gør at jeg vil søge bopæl, men frygten for at vi skal have en kamp hver gang h*n skal have mad, have tøj på, i seng osv. holder mig lidt tilbage... især fordi h*n starter i skole til sommer...

Men siger du ikke at kampene stopper efter en uges tid?

Anmeld

17. februar 2015

Nystart

bopælsforældre eller ej.. barnet vil nok ikke ændre måde at være på .. om det er dig eller den anden forældre der har bopæl..Jeg er ret sikker på at det er selve den evige omstilling og 2 regelsæt... levemåder der er problemet.. som du skriver.. efter en uge går det den rigtige vej og SÅ er det tilbage igen... 

for mig lyder det som om at barnet skriger at h'n ikke trives med den ordning i har, overhovedet... sikke et kaos barnet må ha indeni.. 

og stakkel der nok får skæld ud, bliver irettesat osv hele tiden.... husk at det er JER der har valgt at få barnet, der nu lider under at blive kastet frem og tilbage og nok os følser sig ret rodløs...

jeg er nok ret direkte ts det virker som om du har mere ondt af dig selv, end at du tænker på hvordan barnet har det.. og vælger ud fra dine behov, og ikke barnets bedste 

Anmeld

17. februar 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Men siger du ikke at kampene stopper efter en uges tid?

ja... det tager en uges tid før h*n acceptere vores regler, men når han så har været hjemme i de der to uger, så kan vi starte forfra... og de fleste gange har vi kun *** fra fredag eftermiddag til søndag eftermiddag...

Anmeld

17. februar 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Hvorfor ikk prøve 7/7 syntes 7)14 lyder som mange dage det ene sted derved måske også svære bare at finde ind i jeres regler og ISÆR hvis det kun er en weekend. 

Men dele barn eller ej, der vil altid være lidt " "småkampe " når de lige skal teste lidt af :-) 

Anmeld

17. februar 2015

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

bopælsforældre eller ej.. barnet vil nok ikke ændre måde at være på .. om det er dig eller den anden forældre der har bopæl..Jeg er ret sikker på at det er selve den evige omstilling og 2 regelsæt... levemåder der er problemet.. som du skriver.. efter en uge går det den rigtige vej og SÅ er det tilbage igen... 

for mig lyder det som om at barnet skriger at h'n ikke trives med den ordning i har, overhovedet... sikke et kaos barnet må ha indeni.. 

og stakkel der nok får skæld ud, bliver irettesat osv hele tiden.... husk at det er JER der har valgt at få barnet, der nu lider under at blive kastet frem og tilbage og nok os følser sig ret rodløs...

jeg er nok ret direkte ts det virker som om du har mere ondt af dig selv, end at du tænker på hvordan barnet har det.. og vælger ud fra dine behov, og ikke barnets bedste 

jeg tænker skam på hvad h*n går igennem...

desværre lever h*n på "weekend-regler" med at man godt må få saft og sodavand/slik i hverdagene, hvis h*n ikke lige vil i bad, så kan det udskydes osv. men hjemme hos os går vi mere op i at man drikker vand/mælk til maden osv...

det er som om at h*n skal prøve vores grænser af hver gang for liige at se om h*n ikke kan få lov til de samme ting her som derhjemme...

Anmeld

17. februar 2015

Anonym trådstarter

årgang84 skriver:

Hvorfor ikk prøve 7/7 syntes 7)14 lyder som mange dage det ene sted derved måske også svære bare at finde ind i jeres regler og ISÆR hvis det kun er en weekend. 

Men dele barn eller ej, der vil altid være lidt " "småkampe " når de lige skal teste lidt af :-) 

pt. har vi en 2-12 deleordning... en gang imellem kommer der så en uges ferie, f.eks. i forbindelse med jul/nytår...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.