Panodil i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
JH12 skriver:

Puha det lyder som en hård omgang.. 

Men alligevel rart at hører det ikke har påvirket din datter eller din graviditet.. 

Jeg har taget panodiler et døgn nu og noget kunne tyde på jeg skulle gøre det nogle dage endnu. 

Ja, det var hårdt, jeg har et særligt talent for at rage alt mig jeg overhovedet kan af dårligdomme 

Men altså, nu har jeg læst rigtig mange af de artikler der er omkring at panodil skulle være skadeligt i graviditet, da jeg naturligvis blev bekymret da det kom frem og jeg tog forholdsvis mange. Så vidt jeg har forstået så skal der MANGE (som i virkelig rigtig mange) til før det skader. Så du kan roligt tage et par panodiler regelmæssigt i et par dage uden at være bekymret. - Jeg var nødt til det i mere end en måned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2015

Pikku Myy

JH12 skriver:

jeg har fået fanget mig en grim virus, mine infektionstal ligger lige på grænsen.. 

Og da jeg er gravid og tidligere har mistet sent, ville de gerne undgå pencilin og er derfor blevet anbefalet panodiler, både af læge og vagtlæge.. 

Var ved lægen igår, og overskuet idag er en lille bitte smule bedre, men ikke meget. 

Så jeg vil lige hører om i har taget Panodil under graviditeten, og hvor ofte i fik dem? 

Pt tager jeg hver 6-7 time med de sidste par timer er et smertehelvede.. Jeg ved der er risiko ved panodiler, og det er derfor jeg trænger den længst muligt.. 

Har fået STRENGE ordre på at slappe af.. 

Og jeg tænker hvis det ikke er bedre i morgen må jeg eg smut til lægen igen.. 

Hvor langt er du henne? Er det ikke noget med at der blev påvist en sammenhæng mellem indtag af Paracetamol og misdannede kønsdele? Min umiddelbare logik siger mig at hvis du er sidst i graviditeten, burde der (hvis det er den eneste problematik) ikke være nogen grund til dårlig samvittighed.

Hvis du ikke er i sidst i graviditeten, skulle der vist også et længevarende indtag af paracetamol til. Jeg husker det som om det var ved ugers indtag, der blev påvist en sammenhæng.

Iøvrigt har penicillin slet ikke nogen virkning på virus

Anmeld

18. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvor langt er du henne? 

Anmeld

18. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Pikku Myy skriver:

Hvor langt er du henne? Er det ikke noget med at der blev påvist en sammenhæng mellem indtag af Paracetamol og misdannede kønsdele? Min umiddelbare logik siger mig at hvis du er sidst i graviditeten, burde der (hvis det er den eneste problematik) ikke være nogen grund til dårlig samvittighed.

Hvis du ikke er i sidst i graviditeten, skulle der vist også et længevarende indtag af paracetamol til. Jeg husker det som om det var ved ugers indtag, der blev påvist en sammenhæng.

Det blev påvist ved massivt dagligt overforbrug af panodil  igennem flere måneder, at drengebørns kønsdel KUNNE blive misdannet.

Du kan roligt tage panodil under din graviditet. Jeg regner ikke med, at du kværner 20 om dagen i 9 mdr.

Anmeld

18. februar 2015

JH12

Pikku Myy skriver:

Jeg er i uge 22 

Anmeld

18. februar 2015

JH12

ES90 skriver:

Hvor langt er du henne? 

Jeg er i uge 22 

Anmeld

18. februar 2015

JH12

ES90 skriver:

Det blev påvist ved massivt dagligt overforbrug af panodil  igennem flere måneder, at drengebørns kønsdel KUNNE blive misdannet.

Du kan roligt tage panodil under din graviditet. Jeg regner ikke med, at du kværner 20 om dagen i 9 mdr.

Jeg har fået det spredt sådan at at jeg har fået 2*4 i et døgn indtil videre.. Og i nat kunne jeg heldigvis undvære.. 

Anmeld

18. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
JH12 skriver:

Jeg har fået det spredt sådan at at jeg har fået 2*4 i et døgn indtil videre.. Og i nat kunne jeg heldigvis undvære.. 

Ork, tag du det helt med ro.. Det kan du sagtens tage! 

Man skal altså også kunne holde ud at være til  

god bedring!

Anmeld

18. februar 2015

Pikku Myy

ES90 skriver:

Det er altså ikke rigtigt. Der blev påvist en sammenhæng mellem indtag af paracetamol i 4 uger eller mere, og øget risiko for misdannelser på drengebørns kønsdele.

Det betyder at hvis en gravid spiser den (til ikke-gravide) anbefalede mængde panodiler hver dag i en periode længere en 4 uger, vil barnet have en lidt øget risiko for testikelmisdannelser. Risikoen er lille, men den er der.

Det drejer sig altså ikke om mennesker der ikke kan finde ud af at læse indlægssedler, men helt almindeligt fornuftige mennesker.

Og så skal det lige tilføjes at det stadig anbefales at man tager paracetamol, hvis det er nødvendigt, da de andre præperater der er på markedet, er værre.

Anmeld

18. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Pikku Myy skriver:

Det er altså ikke rigtigt. Der blev påvist en sammenhæng mellem indtag af paracetamol i 4 uger eller mere, og øget risiko for misdannelser på drengebørns kønsdele.

Det betyder at hvis en gravid spiser den (til ikke-gravide) anbefalede mængde panodiler hver dag i en periode længere en 4 uger, vil barnet have en lidt øget risiko for testikelmisdannelser. Risikoen er lille, men den er der.

Det drejer sig altså ikke om mennesker der ikke kan finde ud af at læse indlægssedler, men helt almindeligt fornuftige mennesker.

Og så skal det lige tilføjes at det stadig anbefales at man tager paracetamol, hvis det er nødvendigt, da de andre præperater der er på markedet, er værre.

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/graviditet/symptomtjekker/paracetamol-og-graviditet/ 

Har jeg da skrevet andet??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.