Panodil i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.363 visninger
21 svar
2 synes godt om
17. februar 2015

JH12

jeg har fået fanget mig en grim virus, mine infektionstal ligger lige på grænsen.. 

Og da jeg er gravid og tidligere har mistet sent, ville de gerne undgå pencilin og er derfor blevet anbefalet panodiler, både af læge og vagtlæge.. 

Var ved lægen igår, og overskuet idag er en lille bitte smule bedre, men ikke meget. 

Så jeg vil lige hører om i har taget Panodil under graviditeten, og hvor ofte i fik dem? 

Pt tager jeg hver 6-7 time med de sidste par timer er et smertehelvede.. Jeg ved der er risiko ved panodiler, og det er derfor jeg trænger den længst muligt.. 

Har fået STRENGE ordre på at slappe af.. 

Og jeg tænker hvis det ikke er bedre i morgen må jeg eg smut til lægen igen.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2015

JH12

Jeg opper lige 

Anmeld

17. februar 2015

KomSåBaby!

Jeg har en gang måtte ty til smertestillende, i min graviditet..

Jeg tog 2 tbl. a 500 mg x 4 på 24 timer... Med et interval på ca. 6 timer af gangen.. Jeg sov for det meste ind imellem, derfor kunne den strækkes 6 timer.

Og det var efter vagtlæges anbefaling, og heldigvis var mere ikke nødvendigt! 

Anmeld

17. februar 2015

JH12

KomSåBaby! skriver:

Jeg har en gang måtte ty til smertestillende, i min graviditet..

Jeg tog 2 tbl. a 500 mg x 4 på 24 timer... Med et interval på ca. 6 timer af gangen.. Jeg sov for det meste ind imellem, derfor kunne den strækkes 6 timer.

Og det var efter vagtlæges anbefaling, og heldigvis var mere ikke nødvendigt! 

Håber også snart det ikke er nødvendigt herhjemme meget mere.. Har fået det et døgn nu.. Og har det virkelig skidt med det, da jeg er bange for det skader for meget.. 

Anmeld

17. februar 2015

Chevro

Har en kusine der er læge, hun har sagt til mig at det er bedre at tage én eller to gange stærke smertestillende og så er det ovre, end at køre en periode med panodiler. 

Men kommer jo an på hvad man fejler og mht gener osv. 

Anmeld

17. februar 2015

KomSåBaby!

JH12 skriver:

Håber også snart det ikke er nødvendigt herhjemme meget mere.. Har fået det et døgn nu.. Og har det virkelig skidt med det, da jeg er bange for det skader for meget.. 

Jeg kan godt forstå du er nervøs! Særligt når du har mistet før! 

Krydser fingre for, at alt forbliver i orden! Og held og lykke 

Anmeld

17. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg havde rigtig mange stærke (ikke graviditets-relaterede) smerter da jeg var gravid så jeg var nødt til at tage panodiler regelmæssigt i en længere periode for overhovedet at kunne andet end at ligge helt stille og jamre. Det har (så vidt jeg ved ) ikke skadet min datter. Hun er sund og rask, og meget fremmelig motorisk

Jeg synes at du skal lytte til din læge og tage det antal panodiler du har brug for, for at kunne slappe af. Barnet har jo heller ikke at godt af at du går og er anspændt fordi du har ondt. 

Anmeld

17. februar 2015

alenemor42

Så længe det er lægen der har bedt dig om det ville jeg ikke bekymre mig

De ved som regel bare lidt om hvad de taler om

Anmeld

17. februar 2015

JH12

MummiT skriver:

Jeg havde rigtig mange stærke (ikke graviditets-relaterede) smerter da jeg var gravid så jeg var nødt til at tage panodiler regelmæssigt i en længere periode for overhovedet at kunne andet end at ligge helt stille og jamre. Det har (så vidt jeg ved ) ikke skadet min datter. Hun er sund og rask, og meget fremmelig motorisk

Jeg synes at du skal lytte til din læge og tage det antal panodiler du har brug for, for at kunne slappe af. Barnet har jo heller ikke at godt af at du går og er anspændt fordi du har ondt. 

Puha det lyder som en hård omgang.. 

Men alligevel rart at hører det ikke har påvirket din datter eller din graviditet.. 

Jeg har taget panodiler et døgn nu og noget kunne tyde på jeg skulle gøre det nogle dage endnu. 

Anmeld

17. februar 2015

JH12

alenemor42 skriver:

Så længe det er lægen der har bedt dig om det ville jeg ikke bekymre mig

De ved som regel bare lidt om hvad de taler om

Jeg synes bare det er skræmmende jeg er nødt til at tage panodiler så fast for at kunne holde mig selv ud.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.