Anonym skriver:
Jeg står midt i et kæmpe dilemma.
Jeg er blevet forelsket i min ekskæreste som er far til mit barn.
I sin tid, da jeg blev gravid, var vi gået fra hinanden efter næsten 3 års forhold. Jeg valgte at beholde barnet på trods af at jeg var overbevist om at vi aldrig skulle være kærester igen.
Min ekskæreste fik under graviditeten en ny kæreste, som han idag er sammen med. Min eks og hans kæreste er begge i begyndelse af 30erne og har vist gang i et rimelig seriøst forhold. Jeg er selv i midten af 20erne.
Nu er problemet, at når jeg ser ham sammen med vores barn - så smelter mit hjerte for ham igen. Han er sød, kærlig og nærværende. Han er en god far - og har siden vi gik fra hinanden fået styr på store dele af sit liv og han er blevet ansvarsfuld.
Han kommer i mit hjem minimum 3 gange i ugen, sover her engang imellem og ellers så taler vi sammen på næsten daglig basis.
Jeg er ved at blive skør, ved ikke helt hvad jeg skal stille op og hvad jeg skal gøre.
Vores barn er 4 måneder gammelt, så muligheden for at se min ex mindre er ikke mulig, da samvær er afhæning af at jeg er tilstede og kan amme vores barn.
Det hele er meget rodet, nu hvor jeg har fået følelser for ham igen.
Hvad skal jeg gøre?
Kan jeg tillade mig at forsøge at få ham tilbage selvom han har en kæreste?
Han har et seriøst forhold med en anden..
Han sover minimum 3 gange om ugen hos dig..
.. Allerede her ville jeg undre mig..
well...
Man er ikke herre over ens egen følelser altid..
Mig kan sagtens se det fantastiske i at ens forældre kunne sammen.
Men han er vel en X af en årsag?
Jeg syntes du skulle tænke dig godt om inden du gør noget.
Hvis du har tænkt dig at ta skridtet videre, så fortæl ham det!
Men for jeres alle skyld, så vent med at vise flere følelser for hinanden
.. FØR han har gjort det forbi med hans kæreste!
På den anden side.. Det kan osse ødelægge meget mellem jer, hvis han slet ikke har samme følelser for dig..