Fælles/ene FM

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2009

qp

Fortsat...

....så han må åbenbart ikke være særligt interesseret i sine børn, men det kan jeg ikke gøre så meget ved, og det må han faktisk selv om.

Min veninde sagde videre, at når der var et arrangement i børnehaven og senere skolen, skal jeg bare sende ham en sms med hvad der skal ske af ting og sager i børnehaven/skolen, også var det hans opgave at melde tilbage til mig, om han vil med eller ej, eller tilmelde sig til børnehaven, så har jeg gjort mit, og det skulle jeg også skrive ned.

Nu er det så jeg tænke på, hvad kræver det at søge om den fulde FM over begge børn, når han alligevel ikke deltager ret meget i omkring børnene?

Han er også begyndt at drikke igen, og det gør absolut ikke sagen bedre, når og hvis han skal have dem til samvær, jeg har tænkt at nægte at udleverer dem til ham, hvis jeg kan lugte han har drukkent, men kan jeg det?

En anden sagde også, at børnene ikke må sove i samme seng som han (han har ingen seng til dem). Han har altid sovet på sofaen.

Jeg har det bedst hvis de var hos mig hele tiden, jeg har nemlig den frygt, at han kunne finde på at gøre dem noget, når han er sådan, jeg har dog aldrig oplevet at han er ond ved dem, men man ved jo aldrig.

Min social rådgiver-veninde, sagde at det var bedst at holde statsforvaltningen ude af billedet, da de vil fastsætte samvær, også er jeg tvunget til at give ham børnene hveranden weekend og en dag i modsat uge.

Øv jeg synes det er så svært.

Hvad mener I om alt dette?

Tak fordi du læste med så langt i mit nok lidt rodet indlæg.

Knus fra Betina, som vil gøre alt for sine 2 børn.

Selv om du får fuld myndighed over børnene har faderen stadig sine rettigheder i forhold til børnene. Men jeg tror dog godt du kan søge fuld  myndighed med den begrundelse, at manden ikke viser interesse for børnenes liv og det skal du selvfølgelig uddybe i din ansøgning.
Og nej, du skal under ingen omstændigheder udlevere børnene til ham hvis han er alkoholpåvirket.
Når i har fælles myndighed er det hans ansvar, at følge op på hvad der sker i børnenes liv mht aktiviteter i børnehave o.a. Hvis han ikke gør det, så er det et valg han tager.
Og i det hele taget kan jeg sagtens forstå din bekymring mht samvær idet (som du beskriver) - at han ingen senge har til børnene, ingen penge til mad, drikker,  ikke kontakter dig angående samvær.
Jeg mener det er en uansvarlig far dine børn har og jo han har da rettigheder HVIS HAN VIL. Men det tyder det bare ikke på udfra det du skriver.
Hvis jeg var dig ville jeg helt sikkert søge fuld myndighed samt kontakte statsforvaltningen om et nyt samværsmøde hvor i evt kan finde en løsning på alle de problemer der ligger i jeres situation.

Kh Mariann

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2009

Mor.sander

Betina_fra_Als skriver:

Fortsat...

....så han må åbenbart ikke være særligt interesseret i sine børn, men det kan jeg ikke gøre så meget ved, og det må han faktisk selv om.

Min veninde sagde videre, at når der var et arrangement i børnehaven og senere skolen, skal jeg bare sende ham en sms med hvad der skal ske af ting og sager i børnehaven/skolen, også var det hans opgave at melde tilbage til mig, om han vil med eller ej, eller tilmelde sig til børnehaven, så har jeg gjort mit, og det skulle jeg også skrive ned.

Nu er det så jeg tænke på, hvad kræver det at søge om den fulde FM over begge børn, når han alligevel ikke deltager ret meget i omkring børnene?

Han er også begyndt at drikke igen, og det gør absolut ikke sagen bedre, når og hvis han skal have dem til samvær, jeg har tænkt at nægte at udleverer dem til ham, hvis jeg kan lugte han har drukkent, men kan jeg det?

En anden sagde også, at børnene ikke må sove i samme seng som han (han har ingen seng til dem). Han har altid sovet på sofaen.

Jeg har det bedst hvis de var hos mig hele tiden, jeg har nemlig den frygt, at han kunne finde på at gøre dem noget, når han er sådan, jeg har dog aldrig oplevet at han er ond ved dem, men man ved jo aldrig.

Min social rådgiver-veninde, sagde at det var bedst at holde statsforvaltningen ude af billedet, da de vil fastsætte samvær, også er jeg tvunget til at give ham børnene hveranden weekend og en dag i modsat uge.

Øv jeg synes det er så svært.

Hvad mener I om alt dette?

Tak fordi du læste med så langt i mit nok lidt rodet indlæg.

Knus fra Betina, som vil gøre alt for sine 2 børn.

Den eneste måde du ville kunne få samværet  under ordnede forhold er ved at indblande statsforvaltningen!

Den fulde forældremyndighed, vil du kun kunne få hvis du kan bevise at han drikker! Eller at han gør skade på børne! Her kan du blandt andet bede statsforvaltningen om overvåget samværd, med drikkeriet som begrundelse. Du vil ikke kunne få den fulde forældremyndighed fordi han igen interesse har og fordi han ikke overholder samværet.

Dine tanker omkring at han måske gør børne ondt (pædofili), ville jeg være meget forsigtigt med at bruge som begrundelse, da det kan skabe mere skade en gavn for både dig og specielt dine børns far, du kan ødelægge hans liv. Det kan ødelægge både dit liv, ved at du kommer med falske anklager. Og desuden, er det en sag for politiet og ikke statsforvaltningen.

Det eneste rigtigt i denne sag er at kontakte statsforvaltningen, da de ville kunne hjælpe dig og her er det helt kanont at du har skrevet alt ned, da det kun vil kunne styrke din sag.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.