Eva skriver:
Hvad tænker I når I oplever mennesker der vælger ikke at få børn??
Jeg har en søster der har valgt et liv uden børn, måske også fordi hendes mand ikke vil have flere og jeg kan bare ikke lade være med at have lidt ondt af hendes...ved jo godt det er hendes valg og jeg kunne ikke drømme om at kommentere det. Men indeni moig kan jeg ikke lade være med at være trist ved det og bange for at hun ender med at fortryde det en dag...mangle noget, blive ensom og måske lidt sær
Jeg kan godt forstå de agumenter folk kommer med når de fortæller om deres valg omkring et liv uden børn...men med mit hjerte og mine følelser, der er det virkelig svært for mig at sætte mig ind i..
Hvad tænker I og kender I mennesker der bevidst har valgt fra??
Knus Eva...lige inspireret af den anden tråd om at få børn
Hej Eva.
Min første tanke, når jeg hører nogle ikke vil have børn er: "hvor må de gå glip af meget og hvor må de blive ensomme, når de bliver gamle".
Os der har børn, ved forhåbentlig hvad de går glip af

Men i mit fag kan jeg nemt komme til at tænke over det, når der sidder gamle og MEGET ensomme mennesker, der ingen overhovet ingen pårørende har.
Dengang var der jo nok nærmest ingen der valgte børn fra, men af naturens vegne bare ikke kunne få børn.
Nu har vi mennesker dette valg. Fint valg synes jeg, men jeg tror virkelig at mange vil fortryde det, når naturen har slukket for uret ved kvinderne.
Med andre ord... Jeg respekterer deres valg, men kan ikke sætte mig ind i det.
Deres valg, som jeg ofte ikke kommentere yderligere, da mit valg ligger sååå fjernt fra deres.

Kloster
Anmeld