Jeg havde ingen planer om at få børn....overhovedet. Jeg havde nogle helt andre ønsker og drømme om, hvordan mit liv skulle være og jeg havde ingen interesse for børn. Børn sagde mig absolut ingenting. Jeg følte heller ikke jeg ville gå glip af noget.....nok nærmere at jeg ville få et meget mere spændende og interessant liv. Så blev jeg ved en smutter gravid som 19-årig, var for langt henne til abort og pludselig så alting bare helt anderledes ud. Idag har jeg 3 børn og kunne slet ikke forestille mig et liv uden dem. Men havde jeg ikke fået min datter er jeg dog sikker på jeg stadig ville have et dejligt liv for jeg ville jo slet ikke vide, hvad jeg gik glip af
Jeg kan sagtens forstå dem der vælger et liv uden børn. Kan sagtens sætte mig ind i ønsket om friheden det nu er kun at skulle tage hensyn til sig selv, men jeg ønsker slet ikke selv den frihed mere.
Jeg tænker dog på, hvor ensomt det må være for den barnløse, hvis hun en dag mister sin partner, men på den anden side er det jo ikke en garanti at få besøg på sine ældre dage fordi man har fået børn. Så ville der nok ikke sidde så mange ensomme ældre mennesker rundt omkring...
Anmeld