At vælge ikke at få børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.218 visninger
19 svar
0 synes godt om
29. august 2009

Honningblomst

Hvad tænker I når I oplever mennesker der vælger ikke at få børn??

Jeg har en søster der har valgt et liv uden børn, måske også fordi hendes mand ikke vil have flere og jeg kan bare ikke lade være med at have lidt ondt af hendes...ved jo godt det er hendes valg og jeg kunne ikke drømme om at kommentere det. Men indeni moig kan jeg ikke lade være med at være trist ved det og bange for at hun ender med at fortryde det en dag...mangle noget, blive ensom og måske lidt sær

Jeg kan godt forstå de agumenter folk kommer med når de fortæller om deres valg omkring et liv uden børn...men med mit hjerte og mine følelser, der er det virkelig svært for mig at sætte mig ind i..

Hvad tænker I og kender I mennesker der bevidst har valgt fra??

Knus Eva...lige inspireret af den anden tråd om at få børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2009

1977

Profilbillede for 1977
Min ene lillesøster har selv valgt at de ikke skal have børn - manden er enig Jeg har ikke ondt af hende eller tror hun vil fortryde det. Hun er bare ikke typen til at få børn. Det har ingen interesse for dem, og ville slet ikke passe ind i deres livsstil.

Anmeld

29. august 2009

lonemus

Jeg tænker: sikke et stort tab for dem, hvis de selv vælger det fra.
Jeg er jo typen, som slet ikke kan lade være med at kommentere det for dem, om de dog ikke vil fortryde det osv.

Det er selvfølgelig deres valg, men jeg er syntes det er spændende at høre deres tanker bag....jeg dømmer dem ikke, men spørg ind til deres beslutning og overvejelser

Lone

Anmeld

29. august 2009

MaleneGærup

Jeg havde engane en chef, der aldrig fik børn og hun var ret uudholderlig. Hun havde absolut ikke forståelse for at man skulle have barnets første sygedag og det irriterede hende når der var en der blev gravid.

Anmeld

29. august 2009

Diana...

Min søster vil ikke have børn det er ikke hende og det kan jeg os tydelig se nu hun er med Lucas ikke at det på den dårligmåde men hun gider bare ikke alt det der lege osv. Jeg tror at hun en dag ændre mening når hun møder den rette men nu må vi se. 

Jeg har faktisk lidt ond af dem, ond af at de aldrig kommer til at opleve den kærlighed man kan have og følelser osv.

Knus Diana

Anmeld

29. august 2009

dorthemus

To af mine ældste og tætteste veninder har fravalgt børn i deres liv og det valg respeterer jeg fuldt ud. Jeg tror ikke de vil fortryde det for jeg ved, at der ligger  mange tanker og overvejelser til grund for deres beslutning

Anmeld

29. august 2009

xx

Jeg havde ingen planer om at få børn....overhovedet. Jeg havde nogle helt andre ønsker og drømme om, hvordan mit liv skulle være og jeg havde ingen interesse for børn. Børn sagde mig absolut ingenting. Jeg følte heller ikke jeg ville gå glip af noget.....nok nærmere at jeg ville få et meget mere spændende og interessant liv. Så blev jeg ved en smutter gravid som 19-årig, var for langt henne til abort og pludselig så alting bare helt anderledes ud. Idag har jeg 3 børn og kunne slet ikke forestille mig et liv uden dem. Men havde jeg ikke fået min datter er jeg dog sikker på jeg stadig ville have et dejligt liv for jeg ville jo slet ikke vide, hvad jeg gik glip af   

Jeg kan sagtens forstå dem der vælger et liv uden børn. Kan sagtens sætte mig ind i ønsket om friheden det nu er kun at skulle tage hensyn til sig selv, men jeg ønsker slet ikke selv den frihed mere.

Jeg tænker dog på, hvor ensomt det må være for den barnløse, hvis hun en dag mister sin partner, men på den anden side er det jo ikke en garanti at få besøg på sine ældre dage fordi man har fået børn. Så ville der nok ikke sidde så mange ensomme ældre mennesker rundt omkring...

Anmeld

29. august 2009

Mormilla

Jeg snakkede men en her i ugen som sagde at hun aldrig ville ha børn, det ga kun problemer... Jeg viste slet ikke hvad jeg skulle sige. Jeg synes ikke at børn gir problemer! Jeg kan slet ikke forstille mig mit liv uden min bette Patrick. Min plan er da os at få en eller to mere Synes at børn gir så meget glæde i livet! Der er ikke noget bedre end at stå op om morgen og gå ind og sige god morgen til ham. Jeg får bare det største smil fra ham. Det varmer bare så meget i mit hjerte!!!

Anmeld

29. august 2009

wamse

Min bedste veninde, som jeg har været venner med i 21 år nu, har fravalgt at få børn. Ved ikke hvor afklaret hendes kæreste er omkring dette. De er bagge så gode sammen med børn, og jeg oplever ALDRIG at de ikke har forståelse for nogen der har børn. De babysitter gerne hans søskendes børn. Jeg har ondt af dem, og mener at de går glip af så meget. de ville være fantastiske forældre, men hun har valgt det for mange år siden, at hun ikke ville have børn hendes baggrund er desværre grundlaget for valget, fordi hun over flere år, blev misbrugt af en stedbror, og hun har store problemer med den seksuelle kontakt endnu.

Anmeld

29. august 2009

dorthemus

wamse skriver:

Min bedste veninde, som jeg har været venner med i 21 år nu, har fravalgt at få børn. Ved ikke hvor afklaret hendes kæreste er omkring dette. De er bagge så gode sammen med børn, og jeg oplever ALDRIG at de ikke har forståelse for nogen der har børn. De babysitter gerne hans søskendes børn. Jeg har ondt af dem, og mener at de går glip af så meget. de ville være fantastiske forældre, men hun har valgt det for mange år siden, at hun ikke ville have børn hendes baggrund er desværre grundlaget for valget, fordi hun over flere år, blev misbrugt af en stedbror, og hun har store problemer med den seksuelle kontakt endnu.

Det var dog en trist historie...håber hun har fået professionel hjælp til at bearbejde det skete. Det er ihvertfald rigtig synd hvis ikke hun under sig den fantastiske oplevelse det er at stifte familie pga hændelser i sin fortid.

Kram Dorthe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.