1 år er jo intet at have prøvet vent m. behandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

OK - men det kan også være netop derfor at hun tænker at I skal vente - fordi det jo lykkedes for hende til sidst. Måske netop fordi hun har prøvet i lang tid, har hun nogle følelser i klemme.

Jeg mener bare; det virker ikke som om hun har sagt det i ond mening. Og det er vigtigt i forhold til hvor stødt man skal føle sig.

Det med stress er noget vrøvl, de to ting hænger ikke sammen.

Ikke for at være grov, men jeg synes at du overreagerer en smule. Og jeg kan godt forstå det - jeg har selv været i dit sted og det er en følsom tid. Men lad nu være med at skabe problemer hvor de ikke er.

Stress er jo en sygdom og de spurgte om han havde været syg inden for de sidste 3 måneder - hvor vi ikke fik nævnt stressen - mener du ikke at stress kan være medvirkende til nedsat sædkvalitet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2015

modesty

Anonym skriver:

Stress er jo en sygdom og de spurgte om han havde været syg inden for de sidste 3 måneder - hvor vi ikke fik nævnt stressen - mener du ikke at stress kan være medvirkende til nedsat sædkvalitet?

Nej.

Stress er ikke en sygdom.

Anmeld

15. februar 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvis hans stress er så alvorlig, at du opfatter den som en sygdom, er det så smart at tænke i graviditet nu? Der ville jeg også som hans mor være bekymret for ham.

Jeg noterer mig også, at du skriver "Min kæreste har fuldtidsjob og er selvstændig så han vil altid være stresset!" - forhåbentlig ikke, da? Han vil altid have travlt, måske, men langvarig stress BLIVER man syg af, enten fysisk eller psykisk. 

Anmeld

15. februar 2015

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Hvis hans stress er så alvorlig, at du opfatter den som en sygdom, er det så smart at tænke i graviditet nu? Der ville jeg også som hans mor være bekymret for ham.

Jeg noterer mig også, at du skriver "Min kæreste har fuldtidsjob og er selvstændig så han vil altid være stresset!" - forhåbentlig ikke, da? Han vil altid have travlt, måske, men langvarig stress BLIVER man syg af, enten fysisk eller psykisk. 

Troede bare at langvarig stress er en sygdom 

Hmm synes det er svært at skille "at have meget travlt og arbejde 60 timer om ugen" og være "stresset", derfor jeg nok bare kalder det stresset. Men det er han selvfølgelig kun i perioder. Tanken er at han snart (i år) skal kunne leve af at være selvstændig og ikke have fuldtidsjobbet.

Anmeld

16. februar 2015

Mettefpigen

modesty skriver:

Nej.

Stress er ikke en sygdom.

Stress er en sygdom

Anmeld

16. februar 2015

Mettefpigen

Anonym skriver:

Troede bare at langvarig stress er en sygdom 

Hmm synes det er svært at skille "at have meget travlt og arbejde 60 timer om ugen" og være "stresset", derfor jeg nok bare kalder det stresset. Men det er han selvfølgelig kun i perioder. Tanken er at han snart (i år) skal kunne leve af at være selvstændig og ikke have fuldtidsjobbet.

Stress er en konstateret sygdom, hvor der er mange følgesygdomme som kan fører til nogle alvorlige ting....

Men hvis det er så slemt, så skal han have noget hjælp også er det nok ikk lige nu at i skal i barnetanker.... 

Anmeld

16. februar 2015

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Stress er en konstateret sygdom, hvor der er mange følgesygdomme som kan fører til nogle alvorlige ting....

Men hvis det er så slemt, så skal han have noget hjælp også er det nok ikk lige nu at i skal i barnetanker.... 

Det er nok blot mig der har kaldt det at være stresset når man arbejder 60 timer om ugen - men det er hans selvfølgelig kun i korte perioder. 

Anmeld

16. februar 2015

modesty

Stress er en sygdom

http://www.psykiatrifonden.dk/guides/stress.aspx

Definitionen er at stress ikke er en sygdom, men at længerevarende stres kan forårsage andre sygdomme.

Sundhedsstyrelsen skriver:

"Stress er en reaktion på ydre fysisk eller psykisk belastning og er altså ikke en sygdom."

http://sundhedsstyrelsen.dk/publ/publ2007/cff/stress/stress_langvarigstress_almenpraksis.pdf 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.