1 år er jo intet at have prøvet vent m. behandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

957 visninger
17 svar
1 synes godt om
15. februar 2015

Anonym trådstarter

Sådan sagde min svigermor i dag.

Min kæreste har fået konstateret meget nedsat sædkvalitet. Han har været stresset det sidste år og ryger. han har fået af vide han skal stoppe med at ryge - vi har begge i går besluttet at ville starte ved første mens, vores forældre fik det afvide for en uge siden - de kendte ikke til projekt baby.

"Er det planen at I vil starte op i marts?" Det er mærkeligt at klinkken ikke siger I skal prøve længere - et år er jo ikke særlig længe".

Min respons - Man kan jo få hjælp efter man har prøvet et til to år. Men vi bestemmer jo selv om vi selv vil prøve længere tid. 

Min svigermor og jeg har det rigtig godt normalt, men kæreste har haft det svært med hvornår vi skulle starte   - så lige når vi er blevet enige så fyrer hun det af så kan min kæreste da rigtigt "tænke skal vi vente lidt". 

Overreagere jeg? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2015

Missy_B

Min kæreste har fået konstateret meget nedsat sædkvalitet. Han har været stresset det sidste år og ryger. han har fået af vide han skal stoppe med at ryge - vi har begge i går besluttet at ville starte ved første mens, vores forældre fik det afvide for en uge siden - de kendte ikke til projekt baby.

"Er det planen at I vil starte op i marts?" Det er mærkeligt at klinkken ikke siger I skal prøve længere - et år er jo ikke særlig længe".

Min respons - Man kan jo få hjælp efter man har prøvet et til to år. Men vi bestemmer jo selv om vi selv vil prøve længere tid. 

Min svigermor og jeg har det rigtig godt normalt, men kæreste har haft det svært med hvornår vi skulle starte   - så lige når vi er blevet enige så fyrer hun det af så kan min kæreste da rigtigt "tænke skal vi vente lidt". 

Overreagere jeg? 

Nej du overreagerer ikke!! Jeg ville personligt blive skuffet over en sådan kommentar, især når man efter så lang tid stadig ikke er blevet gravid.

vi trådte selv i behandling efter 12 måneder uden succes..

Anmeld

15. februar 2015

esioul

Anonym skriver:

Overreagere jeg? 

hvor gamle er i?  tænker hendes reaktion kan være grundet alder, hvis i er unge. 

Anmeld

15. februar 2015

Anonym trådstarter

hvor gamle er i?  tænker hendes reaktion kan være grundet alder, hvis i er unge. 

Jeg er 28 snart 29 og kæresten 26,5 år så synes ikke vi er "unge". Og vi har været sammen i 6 år .

Ved hun gjorde fordi hun frygter at min kæreste ikke er klar og synes det er synd for ham han skal stoppe med at ryge, hvis han nu kunne gå i alternativ behandling for stressen og vi så selv kunne blive gravide - ja som om det ikke er vores eget håb! Min kæreste har fuldtidsjob og er selvstændig så han vil altid være stresset! 

Anmeld

15. februar 2015

Anonym trådstarter

Missy_B skriver:

Nej du overreagerer ikke!! Jeg ville personligt blive skuffet over en sådan kommentar, især når man efter så lang tid stadig ikke er blevet gravid.

vi trådte selv i behandling efter 12 måneder uden succes..

Øv det er bare træls at skulle forsvare sit valg, som om vi ikke har det svært nok i forvejen - min frygt er nu at hun med sine ord får min kæreste til at ville vente med opstart på behandling.

Anmeld

15. februar 2015

Lilotte87

Kunne det være en idé ikke at inddrage dem? Så slipper i for dumme kommentarer i fremtiden. 

Anmeld

15. februar 2015

modesty

Anonym skriver:

Overreagere jeg? 

Jeg tror bare at hun ikke rigtigt ved hvad hun snakker om. Folk har jo tit en masse forestillinger og holdninger om situationer som de ikke rigtigt kan relatere til. Jeg synes ikke at du skal lægge så meget i det.

Og jeg synes det er det helt rigtige at gå i gang efter et år. Det er en meget lille procentdel der bliver gravide af sig selv efter det første år.

Anmeld

15. februar 2015

Anonym trådstarter

Lilotte87 skriver:

Kunne det være en idé ikke at inddrage dem? Så slipper i for dumme kommentarer i fremtiden. 

Jo vi har egentlig også sagt vi kun vil snakke om det hvis vi selv nævner noget. Men det var i forhold til rygningen.

Hun var ellers så glad og overrasket over at et barnebarn var inde for rækkevidde.

Ved det er af en god mening for at skønne os, men den gik bare lidt ind 

Min kæreste er nervøs nok mht. Behandling så er det jo fantastisk hun kan sige slap nu af - bare fordi hun ventede mange år på barn to, men det kan jo ikke helt sammenlignes - da havde man ikke de samme muligheder som nu.

Er bare helt trist og vil hjem, hun får mig til at føle jeg har overtalt kæresten til alt dette!

Anmeld

15. februar 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg tror bare at hun ikke rigtigt ved hvad hun snakker om. Folk har jo tit en masse forestillinger og holdninger om situationer som de ikke rigtigt kan relatere til. Jeg synes ikke at du skal lægge så meget i det.

Og jeg synes det er det helt rigtige at gå i gang efter et år. Det er en meget lille procentdel der bliver gravide af sig selv efter det første år.

Hendes nr. 2 tog lang tid og hun mistede mange gange - så hun burde netop kunne forstå.

Hun mener så hvis han får sin stress nedsat så burde hans sædkvalitet blive bedre og vi derfor måske selv kunne blive gravide. 

Anmeld

15. februar 2015

modesty

Hendes nr. 2 tog lang tid og hun mistede mange gange - så hun burde netop kunne forstå.

Hun mener så hvis han får sin stress nedsat så burde hans sædkvalitet blive bedre og vi derfor måske selv kunne blive gravide. 

OK - men det kan også være netop derfor at hun tænker at I skal vente - fordi det jo lykkedes for hende til sidst. Måske netop fordi hun har prøvet i lang tid, har hun nogle følelser i klemme.

Jeg mener bare; det virker ikke som om hun har sagt det i ond mening. Og det er vigtigt i forhold til hvor stødt man skal føle sig.

Det med stress er noget vrøvl, de to ting hænger ikke sammen.

Ikke for at være grov, men jeg synes at du overreagerer en smule. Og jeg kan godt forstå det - jeg har selv været i dit sted og det er en følsom tid. Men lad nu være med at skabe problemer hvor de ikke er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.