Oplevelser og erfaringer ved 1. IVF?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2015

Mulle0802

Mille:) skriver:

Vi blev afvist ved første forsøg IVF, men fik at vide at vi var garanteret ved næste cyklus vi var dog ikke blevet informareret om at man kunne risikere at blive afvist, så jeg følte det som en spand kold vand i hovedet...

Tak for svar, håber at komme i gang. Hvordan var jeres videre forløb? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2015

Miss BananaHammock

Mulle0802 skriver:

Hej alle,

Kæresten og jeg skal efter 1 års forsøg starte til IVF behandling. Det har vidst sig at kæresten har meget nedsat sædkvalitet. Jeg fejler intet. 

Vi var lidt i tvivl om vi ville starte behandling starten af marts eller april, vi var til forsamtale primo februar. Vi har nu besluttet (meget tæt på endeligt) at vi vil starte ved næste mens som er i starten af marts. 

Spændt på om vi kan komme i behandling der eller vi skal vente!  Plejer man normalt ikke blive prioriteret når det er 1 forsøg? 

Tænker ikke så meget over homonerne (dog har jeg nåle skræk - kort protokol) og ægudtagning, men at vi for første gang har en reel chance for at blive gravide.

Nogen der er blevet det første gang ved IVF og manden har meget nedsat sædkvalitet men kvinden intet fejler? 

Har ikke erfaringer med nedsat sædkvalitet, men ville lige sende en masse  for at det lykkes hurtigt! 

Vi er aldrig blevet afvist i IVF, kun i IUI behandlinger, men jeg er ikke sikker på at man har førsteret fordi det er første gang. Tværtimod så tror jeg at dem der har prøvet rigtig længe har førsteret, hvis der skal vælges. Men der behøver jo som sagt ikke være nogen der skal vælges fra!  Håber I får lov til at komme i gang med det samme!! 

Anmeld

17. februar 2015

LilleMie

Mulle0802 skriver:

Hej alle,

Kæresten og jeg skal efter 1 års forsøg starte til IVF behandling. Det har vidst sig at kæresten har meget nedsat sædkvalitet. Jeg fejler intet. 

Vi var lidt i tvivl om vi ville starte behandling starten af marts eller april, vi var til forsamtale primo februar. Vi har nu besluttet (meget tæt på endeligt) at vi vil starte ved næste mens som er i starten af marts. 

Spændt på om vi kan komme i behandling der eller vi skal vente!  Plejer man normalt ikke blive prioriteret når det er 1 forsøg? 

Tænker ikke så meget over homonerne (dog har jeg nåle skræk - kort protokol) og ægudtagning, men at vi for første gang har en reel chance for at blive gravide.

Nogen der er blevet det første gang ved IVF og manden har meget nedsat sædkvalitet men kvinden intet fejler? 

Vi er i gang med første forsøg ICSI kort behandling. Jeg har dog kun prøvet fryseforsøg, da jeg blev overstimuleret (fik taget 26 æg ud), så jeg har haft lidt dårlige chancer for en graviditet (statistisk set), end hvis æggene var friske. Jeg er i gang med andet og sidste forsøg med fryseæg i denne omgang, så måske vi klarer den i "første" forsøg (fryseæg tæller jo med i første forsøg).

Jeg har også nåleskræk, eller rettere den er på vej væk. Første stik var meget grænseoverskridende, jeg måtte give op og få manden til det, men da det slet ikke gjorde ondt, tog jeg mig sammen dagen efter og har siden klaret alle stik selv Jeg synes stadig ikke det er fedt, men jeg skubber tankerne væk og gør det bare, ellers ville jeg aldrig få det gjort

Min kæreste har også meget nedsat sædkvalitet og jeg fejler umiddelbart intet. Vi har et barn i forvejen, men pga. sygdom hos min mand, skal vi nu have hjælp her anden gang, så jeg har en forventning om, at min krop godt kan blive gravid igen 

Og jeg har intet personligt kendskab til ventetider i det offentlige, da vi går i det private, da det er andet fælles barn.

Held og lykke med det hele, og jeg håber, at I kan komme i gang med det samme 

Anmeld

17. februar 2015

Mulle0802

LilleMie skriver:

Vi er i gang med første forsøg ICSI kort behandling. Jeg har dog kun prøvet fryseforsøg, da jeg blev overstimuleret (fik taget 26 æg ud), så jeg har haft lidt dårlige chancer for en graviditet (statistisk set), end hvis æggene var friske. Jeg er i gang med andet og sidste forsøg med fryseæg i denne omgang, så måske vi klarer den i "første" forsøg (fryseæg tæller jo med i første forsøg).

Jeg har også nåleskræk, eller rettere den er på vej væk. Første stik var meget grænseoverskridende, jeg måtte give op og få manden til det, men da det slet ikke gjorde ondt, tog jeg mig sammen dagen efter og har siden klaret alle stik selv Jeg synes stadig ikke det er fedt, men jeg skubber tankerne væk og gør det bare, ellers ville jeg aldrig få det gjort

Min kæreste har også meget nedsat sædkvalitet og jeg fejler umiddelbart intet. Vi har et barn i forvejen, men pga. sygdom hos min mand, skal vi nu have hjælp her anden gang, så jeg har en forventning om, at min krop godt kan blive gravid igen 

Og jeg har intet personligt kendskab til ventetider i det offentlige, da vi går i det private, da det er andet fælles barn.

Held og lykke med det hele, og jeg håber, at I kan komme i gang med det samme 

Er der mange symptomer på overstimulitation? 

Kæresten har også nåle skræk så det får jeg han aldrig til

Er lidt bange for at blive dårlig af homonerne og æo for slet ikke at tale om morfin

Anmeld

17. februar 2015

Mulle0802

Miss BananaHammock skriver:

Har ikke erfaringer med nedsat sædkvalitet, men ville lige sende en masse  for at det lykkes hurtigt! 

Vi er aldrig blevet afvist i IVF, kun i IUI behandlinger, men jeg er ikke sikker på at man har førsteret fordi det er første gang. Tværtimod så tror jeg at dem der har prøvet rigtig længe har førsteret, hvis der skal vælges. Men der behøver jo som sagt ikke være nogen der skal vælges fra!  Håber I får lov til at komme i gang med det samme!! 

Vi må se, de sagde blot de havde meget travlt for tiden. Men måske der er nogen der vil hoppe marts over for at undgå at få et december barn. 

Anmeld

17. februar 2015

LilleMie

Er der mange symptomer på overstimulitation? 

Kæresten har også nåle skræk så det får jeg han aldrig til

Er lidt bange for at blive dårlig af homonerne og æo for slet ikke at tale om morfin

Min kæreste har ikke nåleskræk, så det var intet problem for ham Jeg løb en tur, inden jeg stak mig selv første gang (altså 2. stik). Jeg havde gjort alt klar inden, og under løbeturen sagde jeg bare konstant til mig selv "jeg kan og jeg gør det bare" mens jeg ofte forestillede mig, at jeg kom hjem, tog sprøjten og stak den ind (det var faktisk ret grænseoverskidende bare at visualisere det). Og jeg vidste, at jeg ikke måtte tænke, da jeg kom hjem, for så ville det gå galt. Så jeg gik direkte ind, vaskede mave og hænder, tog spøjten stak og var derefter vildt lettet! Det gik rigtig godt, gjorde slet ikke ondt og jeg var pavestolt 

Mht. overstimulering: Jeg har en meget lille snert af PCO, jeg har i hvert fald mange ægblærer, der ligger klar i æggestokken. Så jeg fik meget lille dosis, men min krop synes bare, de alle skulle være klar, men jeg vidste det på forhånd og jeg blev scannet mange gange op til ægudtagningen. Jeg fik noget blidere ægløsende medicin og så endte vi med at stoppe forsøget, så jeg ikke endte med at blive syg. Men for mig var de eneste tegn, at jeg var oppustet og kunne mærke at der var pladsmangel dernede, f.eks. tissede jeg langsommere og jeg kunne mærke små "stød" deroppe når jeg gik. Jeg havde dog ikke troet, at der var så mange æg og at de ville afbryde forsøget helt efter ægudtagningen, så jeg var ret skuffet lige efter 

Men ellers er tegnene vidst hurtig vægtøgning og smerter (pga. væske i bughulen), men det er først efter ægoplægningen. Jeg var 100 % mig selv efter 2 dage, uden nogen tegn på overstimulering osv.

Jeg klarer generelt hormonerne uden de store bivirkninger - heldigvis - det er faktisk kun det progesteron tilskud, som jeg har fået (både Crinone og Lutinus), som jeg virkelig ikke kan lide. Det skal tages vaginalt, og jeg var meget plaget af udflåd (men ikke er det vidst) - og så gav det mig alle graviditetssymptomer (ømme bryster, kvalme, murren, træthed osv. osv.), men jeg var desværre ikke gravid. Denne gang (fryseforsøg) har jeg kun fået ægløsende medicin og det passer mig meget bedre.

Jeg blev faktisk dårlig af morfinen, ikke under ÆU med lige efter. Jeg blev meget svimmel, fik det rigtig dårligt og blev ligbleg, jeg fik noget anti-medicin i mit drop og blev hurtig frisk igen (maks 5 min), og så gav de mig saltvand i drop, for at sikre sig, at jeg var helt frisk, inden vi skulle hjem. Alt i alt en ok oplevelse

Anmeld

17. februar 2015

Mille:)

komnubaby skriver:

Undskyld jeg hopper ind her men gælder det alle slags behandling man kan blive afvist?  vi skal forhåbentlig også snart i behandling men afhængig af manden går jeg ud fra at jeg skal starte med hormon behandling og så iui 

Da vi blev insemineret på en private klinik, blev vi afvist insemination når det skulle have været sket i en weekend... vi skulle bare lave hjemmearbejde i stedet (altså fik stadig hormoner og ægløsningsprøjte)   problemet ved mig var bare at det generelt passede med at jeg skulle insemineres i en weekend...  også derfor vi kom videre i systemet efter 1 år

Anmeld

17. februar 2015

Mulle0802 skriver:

Tak for svar, håber at komme i gang. Hvordan var jeres videre forløb? 

Jamen vi går og venter på næste menustration, Håber jo så at vi har klaret det selv denne gang...  men hvis den kommer skal jeg ringe til OUH og så har de jo lovet at jeg ville komme for denne gang... vi har været i gang knap 2,5 år, så

Anmeld

17. februar 2015

Kærlighediminmave

Mille:) skriver:

Da vi blev insemineret på en private klinik, blev vi afvist insemination når det skulle have været sket i en weekend... vi skulle bare lave hjemmearbejde i stedet (altså fik stadig hormoner og ægløsningsprøjte)   problemet ved mig var bare at det generelt passede med at jeg skulle insemineres i en weekend...  også derfor vi kom videre i systemet efter 1 år

Ah okay så i blev kun afvist fordi det var i en weekend?  

Anmeld

17. februar 2015

komnubaby skriver:

Ah okay så i blev kun afvist fordi det var i en weekend?  

Ja, de havde lukket fredag-søndag... men sygeplejesken som stod for mine scanninger og insemineringen var bare verdens bedste sygeplejeske... hun havde bare hjertet med i sit arbejde, og tog sig tid til at lytte  derfor prøvede vi i 12 måneder, før vi gik videre...nu hvor vi er kommet på OUH til IVF frygter jeg lidt at jeg bliver et objekt på samlebåndet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.