Må man dette ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2015

Anonym trådstarter

A. Nonymsen skriver:

Jeg har også det faglige hus og hende der hjalp mig var bare så sød... 

Kan godt forstå du føler dig alene, det er en hård kamp når det er arbejdspladsen der er problemet...

For man kan jo godt arbejde bare ikke der...

måske forskellen ligger i at jeg kun var medlem af fagforeningen og at det var kommunen der tillod at jeg ikk kom i karantæne, måske a-kassen er mere strikse

Jeg startede også med at snakke med en virkelig rar kvinde hos a-kassen som mente det ikke var noget problem, men hun ville gerne have jeg talte med selve fagforeningen.

Der var det så jeg mødte noget mere modstand - det var mere eller mindre nej til at jeg spurgte om :/.

Nej det nemlig ikke mit job der problemet, elsker det jeg laver. Men jeg kan bare ikke være der når flere gange om ugen cheferne kører på en, råber af en og piske en som var man tilbage i den tid med slave og leder fordelingen. Når jeg så prøver at forklare dem at jeg gør det jeg kan, og jeg prøver virkelig på at opnå alt - så får jeg blot af vide at så må jeg arbejde for langsomt, og Når jeg spørger om jeg så ikke kan få ekstra hænder, så får jeg bare et blankt nej. Jeg har et hårdt fysisk job med rigtig mange tunge løft osv - så det tynger en rigtig meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Først: snak med din fagforening igen. Bed evt om en samtale med dem(hvor de så har tid). Vi betaler dyrt(!) til dem, så hjælpe det skal de.

jeg tror at du sammen med din fagforening skal finde en løsning. Under visse omstændigheder kan man godt sige op, uden at skulle i karantæne. Denne situation må næsten gøre sig gældende da det (formentlig) er din arbejdsplads' skyld at du er stresset. Det er jo ikke ok at blive råbt af. Psykisk terror næsten. Synes slet ikke at du skal tilbage.

jeg er sikker på at løsningen ligger i hos din fagforening. Hvis ikke at de mener at de er kompetente nok til at hjælpe dig, så prøv at ringe til en anden og hør ad om de evt kan hjælpe dig(mod self at du rykker over til dem.. ved så ikke lige mht overenskomster..)

Kæmpe  Håber at du har noget familie(/netværk) der kan støtte dig.

Anmeld

11. februar 2015

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Først: snak med din fagforening igen. Bed evt om en samtale med dem(hvor de så har tid). Vi betaler dyrt(!) til dem, så hjælpe det skal de.

jeg tror at du sammen med din fagforening skal finde en løsning. Under visse omstændigheder kan man godt sige op, uden at skulle i karantæne. Denne situation må næsten gøre sig gældende da det (formentlig) er din arbejdsplads' skyld at du er stresset. Det er jo ikke ok at blive råbt af. Psykisk terror næsten. Synes slet ikke at du skal tilbage.

jeg er sikker på at løsningen ligger i hos din fagforening. Hvis ikke at de mener at de er kompetente nok til at hjælpe dig, så prøv at ringe til en anden og hør ad om de evt kan hjælpe dig(mod self at du rykker over til dem.. ved så ikke lige mht overenskomster..)

Kæmpe  Håber at du har noget familie(/netværk) der kan støtte dig.

Nej det jo bestemt ikke billigt - det må jeg prøve. Ville det hjælpe at skrive dem, tænker mere så har man tingene på skrift ??

Synes i det her tilfælde er det ikke min skyld det er som det er, kan ikke rigtig gøre noget ved en dårlig ledelse .

Men ja det kunne være jeg skulle prøve igen og se hvad de siger - og hvis de ikke føler de vil hjælpe må jeg se om nogen andre kan evt. For vil helst ikke tilbage får koldsved bare af tanken .

Mange tusinde tak  - har bestemt familie, kæreste og svigerfamilie der støtter mig hele vejen i gennem

Anmeld

11. februar 2015

aarhusmor

Først melder man sig syg. Tager til læge og fortæller lægen at man får det dårligt ved at være på arbejdspladsen. Fortæl lægen at du gerne vil sige op og bed lægen om at skrive det i sine notater.

Herefter siger du op - selvom du er sygemeldt.

Når du har sagt op, fortæller du fagforeningen at du har sagt op grundet dit helbred og at du har været ved læge og at du derfor gerne vil have dispensation fra 3 ugers reglen (karantænen) og det håber vi så du får

God bedring

Anmeld

11. februar 2015

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Først melder man sig syg. Tager til læge og fortæller lægen at man får det dårligt ved at være på arbejdspladsen. Fortæl lægen at du gerne vil sige op og bed lægen om at skrive det i sine notater.

Herefter siger du op - selvom du er sygemeldt.

Når du har sagt op, fortæller du fagforeningen at du har sagt op grundet dit helbred og at du har været ved læge og at du derfor gerne vil have dispensation fra 3 ugers reglen (karantænen) og det håber vi så du får

God bedring

Mange tusinde tak - det vil jeg prøve så, det gav mere ro i sjælen ! Mange Mange tak !!

Anmeld

11. februar 2015

l.kjoeller

Mom skriver:

Man kan så vidt jeg ved ikke overføre en sygemelding. 

Og du vil ved opsigelse altid komme i 4 ugers karantæne (hvilket betyder du ik kan modtage DP).

Men jeg er ikke 100% sikker..

Hvis det er lægeligt begrundet kan man være heldig at slippe  uden om karantæne  

Anmeld

11. februar 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Hvis det er lægeligt begrundet kan man være heldig at slippe  uden om karantæne  

Jeg håber fagforeningen er enig 

Anmeld

11. februar 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Snak nu lige med fagforeningen INDEN du siger op, du kan jo hurtigt ende med noget lort hvis det nu ikke holder stik. Og så længe du er sygemeldt skal du jo ikke retur - kan lægen ikke forlænge?

Hvis du er "heldig", så fyrer de dig til sidst, og så er du uden om karantæne.

Anmeld

11. februar 2015

Anonym trådstarter

Lomm skriver:

Snak nu lige med fagforeningen INDEN du siger op, du kan jo hurtigt ende med noget lort hvis det nu ikke holder stik. Og så længe du er sygemeldt skal du jo ikke retur - kan lægen ikke forlænge?

Hvis du er "heldig", så fyrer de dig til sidst, og så er du uden om karantæne.

Jeg havde nu heller ikke tænkt mig at sige op uden at undersøge tingene først . Gør aldrig noget før alting er ok.

Det finder jeg ud af når jeg skal til lægen igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.