Anonym skriver:
Hej alle
Jeg har valgt at være anonym lige i dette tilfælde, jeg ved ikke om emnet er placeret rigtig, men vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle sætte det henne.
Sagen er det jeg pt sygemeldt fra mit job 3 uger af første omgang - men jeg ønsker ikke at komme tilbage da virksomheden langt fra tænker på de medarbejdere der udføre deres job. Har haft nogen rigtig grimme sammenstød med ledelsen, og når jeg tænker på at vende tilbage bliver jeg helt angst.
mit spørgsmål er må man opsige sit job mens man er sygemeldt ?? Er der nogen af jer det kender de regler?
har talt med fagforeningen, men det virkede just ikke som om de havde tid og lyst til at forklare mig noget, så fik bare et nej - det kommer jeg jo ikke langt med 

Har været i en lign situation...
jeg blev sygemeldt grundet stress, dette var jeg i ca to måneder, så ville kommunen have mig raskmeldt fordi det ikke var mig der var syg, men arbejdspladsen der gjorde mig syg...
jeg fik snakket med min sagsbehandler og lavede en aftale om at jeg sagde op, men ikke kom i karantæne fordi hun ikke mente det var selvforskyldt at jeg ikke kunne arbejde der, hvis det giver mening...
min fagforening sagde op for mig, da bare tanken om at se og snakke med min chef gjorde mig dårlig, rystede og se ked af det... Hvilken fagforening har du?
Anmeld