Må man dette ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.302 visninger
18 svar
3 synes godt om
11. februar 2015

Anonym trådstarter

Hej alle 

Jeg har valgt at være anonym lige i dette tilfælde, jeg ved ikke om emnet er placeret rigtig, men vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle sætte det henne.

Sagen er det jeg pt sygemeldt fra mit job 3 uger af første omgang - men jeg ønsker ikke at komme tilbage da virksomheden langt fra tænker på de medarbejdere der udføre deres job. Har haft nogen rigtig grimme sammenstød med ledelsen, og når jeg tænker på at vende tilbage bliver jeg helt angst.

mit spørgsmål er må man opsige sit job mens man er sygemeldt ?? Er der nogen af jer det kender de regler?

har talt med fagforeningen, men det virkede just ikke som om de havde tid og lyst til at forklare mig noget, så fik bare et nej - det kommer jeg jo ikke langt med 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2015

April-baby

Hvorfor er du sygemeldt? (:

Anmeld

11. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg mener at det er sådan at det i øjeblik du siger op, så raskmelder du dig også. Efter din karantæneperiode hos A-kassen skal du stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Og hvis du ikke kan være til rådighed, skal du have en ny sygemelding.

Anmeld

11. februar 2015

Anonym trådstarter

April-baby skriver:

Hvorfor er du sygemeldt? (:

Min læge sagde det var en form for stress - mine chefer er tit efter mig, råber og skriger af mig, siger jeg skal arbejde hurtigere osv. Så har 2 måneder i træk grædt når jeg kommet hjem.

Anmeld

11. februar 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg mener at det er sådan at det i øjeblik du siger op, så raskmelder du dig også. Efter din karantæneperiode hos A-kassen skal du stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Og hvis du ikke kan være til rådighed, skal du have en ny sygemelding.

Også selvom det er skiftligt fra lægen man er sygemeldt? 

Anmeld

11. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Også selvom det er skiftligt fra lægen man er sygemeldt? 

Man kan så vidt jeg ved ikke overføre en sygemelding. 

Og du vil ved opsigelse altid komme i 4 ugers karantæne (hvilket betyder du ik kan modtage DP).

Men jeg er ikke 100% sikker..

Anmeld

11. februar 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Man kan så vidt jeg ved ikke overføre en sygemelding. 

Og du vil ved opsigelse altid komme i 4 ugers karantæne (hvilket betyder du ik kan modtage DP).

Men jeg er ikke 100% sikker..

Dagpengene med 3 ugers karantæne er jeg helt inde i.

Men da jeg ringede og talte med fagforeningen i sidste uge, spurgte jeg om man kunne sige sit job op mens man er sygemeldt. Og der gav de hverken et ja eller nej, han kom bare med den der med karantæne og dagpenge, og det var jo ikke helt det jeh spurgte om . Så spekulerer som en sindssyg og kender nemlig ikke umiddelbart nogen der ved det så tænkte jeg ville gøre herinde 

Anmeld

11. februar 2015

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Hej alle 

Jeg har valgt at være anonym lige i dette tilfælde, jeg ved ikke om emnet er placeret rigtig, men vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle sætte det henne.

Sagen er det jeg pt sygemeldt fra mit job 3 uger af første omgang - men jeg ønsker ikke at komme tilbage da virksomheden langt fra tænker på de medarbejdere der udføre deres job. Har haft nogen rigtig grimme sammenstød med ledelsen, og når jeg tænker på at vende tilbage bliver jeg helt angst.

mit spørgsmål er må man opsige sit job mens man er sygemeldt ?? Er der nogen af jer det kender de regler?

har talt med fagforeningen, men det virkede just ikke som om de havde tid og lyst til at forklare mig noget, så fik bare et nej - det kommer jeg jo ikke langt med 

Har været i en lign situation...

jeg blev sygemeldt grundet stress, dette var jeg i ca to måneder, så ville kommunen have mig raskmeldt fordi det ikke var mig der var syg, men arbejdspladsen der gjorde mig syg...

jeg fik snakket med min sagsbehandler og lavede en aftale om at jeg sagde op, men ikke kom i karantæne fordi hun ikke mente det var selvforskyldt at jeg ikke kunne arbejde der, hvis det giver mening...

min fagforening sagde op for mig, da bare tanken om at se og snakke med min chef gjorde mig dårlig, rystede og se ked af det... Hvilken fagforening har du?

Anmeld

11. februar 2015

Anonym trådstarter

A. Nonymsen skriver:

Har været i en lign situation...

jeg blev sygemeldt grundet stress, dette var jeg i ca to måneder, så ville kommunen have mig raskmeldt fordi det ikke var mig der var syg, men arbejdspladsen der gjorde mig syg...

jeg fik snakket med min sagsbehandler og lavede en aftale om at jeg sagde op, men ikke kom i karantæne fordi hun ikke mente det var selvforskyldt at jeg ikke kunne arbejde der, hvis det giver mening...

min fagforening sagde op for mig, da bare tanken om at se og snakke med min chef gjorde mig dårlig, rystede og se ked af det... Hvilken fagforening har du?

Det lyder som et godt forløb du har haft med hjælpe fra kommunen osv - føler mig lidt alene på dette punkt nemlig, ikke ment som mit bagland ikke er der - hele familien støtter op om mig nemlig.

Jeg hr det faglige hus - har aldrig haft nogen problemer med dem. Men som sagt ham jeg talte med virkede ikke til enten have styr på det eller gide hjælpe :/.

Anmeld

11. februar 2015

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Det lyder som et godt forløb du har haft med hjælpe fra kommunen osv - føler mig lidt alene på dette punkt nemlig, ikke ment som mit bagland ikke er der - hele familien støtter op om mig nemlig.

Jeg hr det faglige hus - har aldrig haft nogen problemer med dem. Men som sagt ham jeg talte med virkede ikke til enten have styr på det eller gide hjælpe :/.

Jeg har også det faglige hus og hende der hjalp mig var bare så sød... 

Kan godt forstå du føler dig alene, det er en hård kamp når det er arbejdspladsen der er problemet...

For man kan jo godt arbejde bare ikke der...

måske forskellen ligger i at jeg kun var medlem af fagforeningen og at det var kommunen der tillod at jeg ikk kom i karantæne, måske a-kassen er mere strikse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.