Bornesaar .. hjaelp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.446 visninger
15 svar
0 synes godt om
28. august 2009

Miamaja

Hvordan behandler man bornesaar og hvordan ser det ud og skyldes det? Hurtigst muligt svar udbedes!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2009

Pia

Det er en infektion i kroppen, som skal behandles. Nogle gange kan det gøres med en crem og nogle gange skal der pencelin til.
Så har dine børn det, så ska du kontakte lægen...

Har kun set det en gang og der var det en masse små grimme sår på halsen.

Kh Pia.

Anmeld

28. august 2009

Sujan

Børnesår er en slags infektion under huden. Det væsker meget og er ligesom om det breder sig inde under huden. Så såret bare bliver større og større. Du skal have en creme på recept. Har selv haft det og pas på det smitter helt forfærdeligt. det starter med et lille sår som så får en bestemt bakterie i sig (stafylokokker) og så breder det sig bare. rigtig hurtigt.

Har selv haft det. kan desværre give grimme ar.

Fandt lige det her om behandling:

Har du mistanke om børnesår, så kontakt din læge. Kun receptpligtig medicin vil kunne hjælpe, og det skal helst ske, inden barnet har smittet søskende eller de andre børn i børnehaven.

• Behandling består af vask med vand og sæbe og efterfølgende lufttørring. Man kan også anvende klorhexidin-opløsning.

• Vask hænder hyppigt og brug håndsprit, som mere effektivt fjerner bakterierne.

• Mange læger vælger at behandle med en bakteriedræbende salve.

• Ved lokalbehandling med salve er det vigtigt at få opblødt skorperne og fjerne dem. For det er under disse skorper, bakterierne lever, og behandlingen bliver derfor langt mere effektiv, når skorperne er fjernet.

Anmeld

28. august 2009

Mira0911

Miamaja skriver:

Hvordan behandler man bornesaar og hvordan ser det ud og skyldes det? Hurtigst muligt svar udbedes!!!

Jeg har det selv, og har det resten af mit liv...

Jeg bruger Zovir - Ved godt det er til forkølelsessår... Men det virker fint på mig...

Anmeld

28. august 2009

heaven

supplerende til ovenstående

husk grundig og omhyggelig håndhygiejne - meget mere end normalt

pga af smittefare, må han ikke komme i inst/legestue mv - sådan er det i dk. Ved ikke reglerne hos dig - men er det egentlig ikke noget med at du ikke arbejder? Så holder du ham bare hjemme - der smitte HELT vildt, så synes du bør tage det hensyn..

Jannie

Anmeld

28. august 2009

Miamaja

Tak, tak begge to! Min store lillebror paa 22 aar har faaet det. Yikes!

Anmeld

28. august 2009

Miamaja

heaven skriver:

supplerende til ovenstående

husk grundig og omhyggelig håndhygiejne - meget mere end normalt

pga af smittefare, må han ikke komme i inst/legestue mv - sådan er det i dk. Ved ikke reglerne hos dig - men er det egentlig ikke noget med at du ikke arbejder? Så holder du ham bare hjemme - der smitte HELT vildt, så synes du bør tage det hensyn..

Jannie

Tak, det vil jeg sige til min lille bror paa 22. ingen legestue (eller universitet) til dig de naeste par dage eller uger

Anmeld

28. august 2009

Mira0911

Miamaja skriver:

Tak, tak begge to! Min store lillebror paa 22 aar har faaet det. Yikes!

Det er bare ikke til at komme med igen... Jeg spurgte min læge om man ikke kunne gøre noget så det ikke kom igen.. Jeg fik svaret "Det er en virus der er i kroppen resten af dit liv"

Hmm...

Anmeld

28. august 2009

heaven

Det er bare ikke til at komme med igen... Jeg spurgte min læge om man ikke kunne gøre noget så det ikke kom igen.. Jeg fik svaret "Det er en virus der er i kroppen resten af dit liv"

Hmm...

hrum.... er du sikker på det ikk er herpes (førkølelsesudgaven, IKKE "forneden-udgaven) du snakker om?? Man bruger heller ikke zovir til børnesår - var det ikke dig der skrev det længere oppe??? det har jeg i hvert fald aldrig hørt om

Jannie - der jævnligt har herpes udbrud

Anmeld

28. august 2009

heaven

Miamaja skriver:

Tak, det vil jeg sige til min lille bror paa 22. ingen legestue (eller universitet) til dig de naeste par dage eller uger

hehe, - godt så!!!! ikke nemt at vide det var ham jo, hehe.... sikker på det ikke "bare" er herpes-udbrud han har fået?? ikke at det ikk er træls nok

Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.