MummiT skriver:
Ja min kæreste er far til min datter.
Han bor pt hos sine forældre i Snejbjerg ca 50 km fra mig. Det har han altid gjort. Det er også nu han ser hende hver 2.-4. Uge, men kan ikke forestille mig at det bliver bedre efter han flytter.
Han vil til kbh fordi der er hansmuligheder for at få sat noget i gang i dubbing og standup verdenen meget større end de er her i Jylland. Og det er det han gerne vil arbejde med resten af livet.
Han ser hende når han har tid enten til at jeg kommer eller til selv at komme her. Så det er en prioriteringssag hvor meget han ser os.
Så der går også flere uger mellem, at du ser ham, selv om I er kærester?
I har slet ikke haft talt om at bo sammen i Silkeborg? Hverken mens du var gravid eller efter jeres barns fødsel? Var jeres datter planlagt, selv om I ikke bor sammen?
Jeg ville slet ikke kunne forestille mig, at min kæreste og jeg kun så hinanden et par gange om måneden.... jo for en meget kort periode... men ikke i flere år.
Min kæreste er pt. i Asien med sit arbejde i 5 uger... og det synes jeg er ok... men dælme ikke, hvis det var sådan permanent... og jeg har heller ikke født endnu... så står ikke alene med barn eller noget... og alligevel glæder jeg mig da sindssygt meget til, at han er hjemme igen i næste uge.
Lyder ikke som om, at det gør den helt store forskel, om han bor i KBH eller Jylland, hvis I i forvejen ses så lidt.
MEN jeg tænker lidt... hvor er dine følelser/drømme henne i det her? Er du ok med at I ses så lidt nu? Og ok med at han flytter til KBH?
Hvis hans jobmuligheder er i KBH nu... hvorfor skulle han så komme retur til Jylland om 3 år? Synes det lyder underligt. Om 3 år har han jo måske netop opbygget en stand-up-karriere i KBH?
Jeg ville personligt aldrig gå med til, at min kæreste flyttede til KBH uden mig og barn. Men jeg ville hellere ikke have en kæreste, som jeg kun så 1-2 gange om måneden. Ikke engang selv om vi ikke havde et barn. Der ønsker jeg noget helt andet af et forhold.
Hvis du har det ok med det... så ser jeg ikke nogle problemer i det... jeg ville bare ikke selv gå med til sådan en "ordning".
Hvis du har det fint med at han flytter, så tror jeg ikke du skal tænke så meget i, hvad det vil betyde for jeres datter om 3 år.
3 år er meget langt ude i fremtiden.... og det er jo umuligt at vide, hvor meget han vil se jeres datter i de år, hvilket forhold de vil have til hinanden... om dit og hans forhold vil overleve de 3 år... og om han overhovedet vender tilbage til Jylland til den tid.
Som det er nu ser han jo ikke jeres datter ret meget alligevel.... så lige i forhold til hende, lyder det ikke som om, at det ændrer sig så meget, fordi han flytter til KBH.