Ikke arbejde, fordi hun er mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2015

TNBC

migxher skriver:

Jo det skal man jo sikkert, men hende her ved lige hvilke ting hun skal sige for at slippe, og så har hun hendes sagsbehandler snoet om sin lillefinger. Hun behøves skam bare sige uhhh jeg er så stresset, jeg har depression mm. og straks får hun lov til at slippe. Det har stået på i flere år nu. Og hun har været på KH siden hun var 18, kun lige afbrudt med et par år på hg som hun aldrig gjorde færdig. Hun er 40 idag. 

Fandeme uhyggeligt at man kan sno folk på den måde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2015

migxher

Yurie skriver:

Fandeme uhyggeligt at man kan sno folk på den måde..

Ja det er utrolig. Også bare at hun har samvittighed til at nasse sådan på samfundet.... Men desværre er hun faktisk ret intelligent, og ja så ved hun bare lige hvad hun skal sige og gøre. 

Anmeld

10. februar 2015

TNBC

migxher skriver:

Ja det er utrolig. Også bare at hun har samvittighed til at nasse sådan på samfundet.... Men desværre er hun faktisk ret intelligent, og ja så ved hun bare lige hvad hun skal sige og gøre. 

Det er lige før man håber at hun en dag bliver fanget i fælden, og lære at det bare ikke er ok at snyde systemet på den måde.

Synes sku at det er synd for barnet at det skal vokse op og lære at det er ok, at snyde og nasse på andre.

Anmeld

10. februar 2015

raca

jeg forstår ikke hvorfor at de vælger et sådan utilpasset par.

at hjemmepasse sine børn kan være en fordel for både børn og forældrenes forhold.

det at sende børn i ins gavner ikke naturligt børne..

man kan vise sine børn at arbejde og penge er det vigtigste i livet... og børne er sekundærer.

eller man kan vise børne at samværdet i familien har værdig og at man gider sit barn. og ønsker at lære det at kende ordenligt.

at hjemmepasse sine børn så de bliver velstimulrede og velopdragne kræver langt mere end at gå på arbejde og sende ungerne ud.

og den der med at det offenlige forsøger osv.. komunene betaler jo ret meget for at i kan få jeres børn i ins hver dag.. dette er jo ikke gratis og koster ikke kun de sølle 3000-1500 i betaler.

Anmeld

10. februar 2015

SandraXOXO

migxher skriver:

Jo det skal man jo sikkert, men hende her ved lige hvilke ting hun skal sige for at slippe, og så har hun hendes sagsbehandler snoet om sin lillefinger. Hun behøves skam bare sige uhhh jeg er så stresset, jeg har depression mm. og straks får hun lov til at slippe. Det har stået på i flere år nu. Og hun har været på KH siden hun var 18, kun lige afbrudt med et par år på hg som hun aldrig gjorde færdig. Hun er 40 idag. 

Ud fra det du skriver kan jeg ikke lade være med at tænke at der da må være noget galt med hende som du måske ikke lige ved noget om, de færreste fortæller feks om psykiske handicap osv. I mine øjne kan ingen da helt seriøst nyde eller frivilligt være på kh i 20 år og være helt normale i hovedet? Hun må da ha nogle problemer der gør hun ikke kan komme ud i verden og fungere. Det kan hun jo sagtens have selv om hun ikke har fortalt det til venner/familie/bekendte.

Anmeld

10. februar 2015

lineog4

raca skriver:

jeg forstår ikke hvorfor at de vælger et sådan utilpasset par.

at hjemmepasse sine børn kan være en fordel for både børn og forældrenes forhold.

det at sende børn i ins gavner ikke naturligt børne..

man kan vise sine børn at arbejde og penge er det vigtigste i livet... og børne er sekundærer.

eller man kan vise børne at samværdet i familien har værdig og at man gider sit barn. og ønsker at lære det at kende ordenligt.

at hjemmepasse sine børn så de bliver velstimulrede og velopdragne kræver langt mere end at gå på arbejde og sende ungerne ud.

og den der med at det offenlige forsøger osv.. komunene betaler jo ret meget for at i kan få jeres børn i ins hver dag.. dette er jo ikke gratis og koster ikke kun de sølle 3000-1500 i betaler.

Der er jo kæmpe stor forskel på bevidst at vælge at hjemmepasse/undervise sine børn og så på at fravælge arbejde og gå på kontanthjælp bare fordi man nu kan. 

Hjemmepasser man sine børn modtager man jo ikke hverken dagpenge eller kontanthjælp, da man ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet. Man modtager selvsagt de ordinære tilskud på lige fod med andre, fordi man ikke har en indkomst er man jo ikke fraskåret velfærdsydelserne.

Denne historie som jo for det første er i England, ser jeg handler om noget helt andet. Nemlig et system der har spillet fallit, der ikke har formået at støtte et ungt menneske som helt klart havde brug for støtte ikke bare  økonomisk. Og sandsynligheden for den sociale arv slår igennem ned til børnene er stor desværre.

Hun skal på ingen måde ses som et bud på en hjemmepasser/underviser, men det er jo heller ikke intentionen med programmet, det er at sætte fokus på de i England der er på overførselsindkomster.

Anmeld

10. februar 2015

migxher

SandraXOXO skriver:

Ud fra det du skriver kan jeg ikke lade være med at tænke at der da må være noget galt med hende som du måske ikke lige ved noget om, de færreste fortæller feks om psykiske handicap osv. I mine øjne kan ingen da helt seriøst nyde eller frivilligt være på kh i 20 år og være helt normale i hovedet? Hun må da ha nogle problemer der gør hun ikke kan komme ud i verden og fungere. Det kan hun jo sagtens have selv om hun ikke har fortalt det til venner/familie/bekendte.

Nu vil jeg ikke fortælle hvilken relation jeg har til hende, af hensyn til hende, og mig selv, men jeg kan fortælle så meget at det er meget tæt familie, og jeg kan derfor med sikkerhed sige at hun IKKE har en psykisk diagnose, hvis det er det du tænker på. I hvert fald ikke på papiret. Hun er bare pokkers god til at sno sig i systemet.
At jeg så personligt mener at hun ikke er helt rigtig oven i hovedet, ja det er så en anden sag 
Men nu er hun også gammel misbruger, måske det har gjort noget ved hendes hoved? 

Anmeld

10. februar 2015

migxher

Yurie skriver:

Det er lige før man håber at hun en dag bliver fanget i fælden, og lære at det bare ikke er ok at snyde systemet på den måde.

Synes sku at det er synd for barnet at det skal vokse op og lære at det er ok, at snyde og nasse på andre.

Ja mine tanker går også tit til hendes børn. Heldigvis har de en velfungerende far(som ikke er sammen med moren) som kan trække dem i den rigtige retning. 

Og hvor utrolig det end er, så er der faktisk flere allá hende end man lige skulle tro. Tro det eller ej, så er det i den grad muligt at snyde vores velfærdsystem. Jeg er selv vokset op i et social belastet område område og har set flere som hende, dog er hun lidt ud over det sædvanlige. 

Anmeld

10. februar 2015

TNBC

migxher skriver:

Ja mine tanker går også tit til hendes børn. Heldigvis har de en velfungerende far(som ikke er sammen med moren) som kan trække dem i den rigtige retning. 

Og hvor utrolig det end er, så er der faktisk flere allá hende end man lige skulle tro. Tro det eller ej, så er det i den grad muligt at snyde vores velfærdsystem. Jeg er selv vokset op i et social belastet område område og har set flere som hende, dog er hun lidt ud over det sædvanlige. 

Ja, det er godt at de har en god far. Man frygter jo at de vil arve deres mors måde at leve på, og fortsætte.

Ja, jeg ved godt at der er mange der snyder systemet, og det er derfor at der flere der bare ikke kan få den hjælp de har brug for, (Kender en der har kæmpet i 11år, for at få førtidspension, fordi han virkelig ikke kan arbejde) og det er bare ikke fair.

Anmeld

10. februar 2015

Signe-bine

Jeg har slet ikke noget pænt at sige... Jeg synes hun er forfærdelig! Det kan godt være hun ikke arbejder og er sammen med sine unger hele dagen, jeg ville ønske jeg kunne det samme, men hun er kraftedme et lorte eksempel for sine unger imens hun er sammen med dem. Hun ligner en der huser flere forskellige, sikkert sjældne, bakterie arter og økosystemer rundt omkring i og på hendes beskidte krop. Hun lever et liv der ikke inspirerer hendes børn til at være det bedste "jeg" de kan være. Hun viser dem ikke at de kan få en fremtid der er bedre end hendes, eller at de bare har valg og muligheder i livet... Der er, i mine øjne, mange mindre flatterende ting at sige om hendes måde at være på, og måde at leve på når man tænker på at hun har børn. Børnene har ikke gjort sig fortjent til at bo i det væltede lokum som hun har givet dem som hjem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.