Ikke arbejde, fordi hun er mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2015

Bshizzle

Er helt mundlam... 

Ja, der er nogen der ved hvordan man udnytter livet.. 

Ikke nok med det, så kunne jeg ikke lade vær med at se alt det rod de har i hjemmet.. Ooohh Gooooood! 

Anmeld

9. februar 2015

migxher

Sørgeligt, men jeg kender en her hjemme der siger det samme.

Hun har ikke tid til at arbejde som enlig mor til 3, og hendes tid er også brugt meget bedre på at være mor til de små end skulle stresse med arbejde og være mor. Fint at ma  gerne vil gå der hjemme og passe børn, men lad da Være med at gøre det på vores andres regning. Hun får også alt l enlig ydelser mm og mere til som hun kan skrabe til sig. 

Anmeld

9. februar 2015

TNBC

Bshizzle skriver:

Er helt mundlam... 

Ja, der er nogen der ved hvordan man udnytter livet.. 

Ikke nok med det, så kunne jeg ikke lade vær med at se alt det rod de har i hjemmet.. Ooohh Gooooood! 

Ja, jeg sad også sådan

Det kan godt være at det er super at gå hjemme med sine børn, og bare få penge smidt i nakken, men det er fandeme et dårligt forbillede for børnene, og de vil sikkert ende med at gøre det samme.. Trist..

Jeg vil være flov hvis det var mit barn.

Ja, så også rodet, og den lille lege med slangen.. (Ved godt moren holdt den), og de har altså en del dyr, hun så ikke lige ud som om hun passer godt på sig selv.

Anmeld

9. februar 2015

TNBC

migxher skriver:

Sørgeligt, men jeg kender en her hjemme der siger det samme.

Hun har ikke tid til at arbejde som enlig mor til 3, og hendes tid er også brugt meget bedre på at være mor til de små end skulle stresse med arbejde og være mor. Fint at ma  gerne vil gå der hjemme og passe børn, men lad da Være med at gøre det på vores andres regning. Hun får også alt l enlig ydelser mm og mere til som hun kan skrabe til sig. 

Det er sku trist, at man kan tænke på den måde. Hvad er det for et billede at vise sine børn?

Utroligt at man kan det i Danmark, skal man ikke sendes ud i aktivering og sådan noget, når man er på KH/Dp?

Anmeld

10. februar 2015

Sprit25

Jeg synes det er mere skræmmende hun mener det bedre kan betale sig ikke at arbejde. Jamen for fanden.. Systemerne rundt om i verden er nogen gange selv skyld i det. 

Anyways det par der er ude for rækkevidde og fedt at vide at Englands skatteborgere også skal forsøge deres unger engang i fremtiden

Anmeld

10. februar 2015

Mata

Sløv indstilling at ha!! Og her knokler vi andre ( de fleste ) på vores job så vi sætter et godt eksempel for vores børn og ikke nasser på samfundet. Men vi kan da have vores samvittighed i behold

Anmeld

10. februar 2015

Røverdatter

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2946095/I-ve-no-choice-benefits-children-Woman-gets-nearly-29-000-year-welfare-payments-says-t-work-s-MOTHER.html

Hvad mener I om den her mor?

Jeg tænker først "øv". Jeg tænker at det her tydeligt viser hvor man bør gøre en indsats for at få folk til at have det godt - uden de behøver at få bistand.

Jeg tænker at der må sættes kræfter ind for at hjælpe disse familier (de mange procenter i området som er på bis). Enten ved at skære i "hjælpen" (pengene) eller ved aktivt at lave nogen kurser og workshops som er obligatoriske. Lidt ala aktivering her i dk.

Jeg synes det er synd for børnene. Og ærgerligt at forældrene ikke kan tage ansvar for deres eget liv. Men det kunne ikke falde mig ind at kalde dem navne..

Jeg gad vide hvordan hendes (og hans) egen opvækst har været.. 

Jeg har boet i England og de er virkelig dårligt stillet (social arve mæssigt) mange af familierne. Der er områder som er helt deprimerende at se på.

Anmeld

10. februar 2015

SandraXOXO

Jeg har egentlig ikke noget imod at et fåtal kvinder ikke kan overskue arbejde ved siden af fuldtidsjobbet som hengiven mor og får støtte af staten (økonomisk i form af penge, madkuponer, eller psykologhjælp, hvad de nu har brug for for at være gode mødre) og jeg synes ikke nødvendigvis man er et dårligt forbillede selv om man ikke har et arbejde. MEN deres hjem bar da ikke just præg af velfungerende hjemmegående mor- for mig lignede det White Trash der burde ha fået hjælp psykisk istedet for at føde børn på stribe og skaffe sig dyr! Seriøst. Alle har sgu da tid til at rydde op og gøre rent! Især hvis man skal i tv! Og hvis overskuddet ikke er der, så må dyrene da ud! Hvis de så bare havde set lykkelige ud. Jeg tror hele den familie har brug for hjælp. 

Anmeld

10. februar 2015

migxher

Yurie skriver:

Det er sku trist, at man kan tænke på den måde. Hvad er det for et billede at vise sine børn?

Utroligt at man kan det i Danmark, skal man ikke sendes ud i aktivering og sådan noget, når man er på KH/Dp?

Jo det skal man jo sikkert, men hende her ved lige hvilke ting hun skal sige for at slippe, og så har hun hendes sagsbehandler snoet om sin lillefinger. Hun behøves skam bare sige uhhh jeg er så stresset, jeg har depression mm. og straks får hun lov til at slippe. Det har stået på i flere år nu. Og hun har været på KH siden hun var 18, kun lige afbrudt med et par år på hg som hun aldrig gjorde færdig. Hun er 40 idag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.