Er jeg sippet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Nu er jeg overvægtig.. Og der sidder lidt(meget) på maven. Så den er jeg ikke så stolt af. Som du skriver bliver man jo ikke stor med det samme bare fordi man er blevet gravid! Kunne også fornemme at de gloede på maven som om et vidunder gemte sig under blusen, og ikke kun den lille reje.

Men da den første gjorde det(rørte maven) var jeg ca halvvejs, og det var kun lige en top på maven der var synlig, var det faktisk helt rart. Jeg følte mig pavestolt. Det var endda ikke en fra familien, men en nattevagt(er aftenvagt)

men jo havde det været helt i starten var jeg nok bare blevet småirriteret..

Kan du ikke afværge når du ser at hånden er på vej?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2015

monedk

Jeg syntes også det var fint når det var min kæreste når vi lå i sofaen derhjemme. Men blev ret træt af venner, familie og bekendte nærmest følte maven var alle-mands-eje. 

Jeg endte egentligt bare med at sige til folk om de i det mindste ikke lige kunne spørge først  

Anmeld

9. februar 2015

sommerfuglen82

Syntes på ingen måde du er sippet
Nogen gravide er lige glade og andre er ikke, og det er skam helt ok ikke at bryde sig om det
Jeg havde det underligt med min svigermor og svigerfar ville mærke/ae min mave med den første, men da maven var blevet godt stor og der var liv at mærke havde jeg intet problem med det. 
Med de sidste to havde jeg slet intet problem med de gerne ville ae den
Havde intet problem med min egen mor og far gerne ville ae.
Havde en hændelse hvor jeg virkelig følte ubehag og det var da en vildt fremmed dame kom og lagde hånden på..

Anmeld

9. februar 2015

naj88

Anonym skriver:

Jeg er lidt nysgerrig på jeres holding til mit dilemma som gravid. Godt nok ikke noget alvorligt, men for mig ret grænseoverskridende. 

Jeg er første gangs gravid og snart halvvejs, og allerede i de helt tidlige uger hvor begge vores familie vidste at vi ventede os begyndte de at pille/nusse og ae maven. Sådan uden varsel og helt uden at spørge.

Så er det jeg vil spørge jer om det er mig som er sart og sippet? Altså man kan nærmest ikke se jeg er gravid og slet ikke i starten. Det er bare så intimt og så aer folk jeg slet ikke er så tætte med pludselig min mave. Altså hvad forventer de, at genie fra alladin dukker op og giver dem et ønske  Spørg til side, men er det bare mig? Syntes i det er rart folk nusser jeres gravide maver? 

Det skal lige siges at det selvfølgelig er rart når min kæreste gør det og jeg har ikke i sinde at bede folk om at lade hver. Bare en lille debat 

Jeg var i et barselsvikariat indtil nytår og har termin om tre uger. Flere af mine kolleger - altså folk, hvor den eneste fysiske kontakt, jeg har haft med dem var håndtryk - pludselig følte sig frie til lige at klappe min mave. Det var simpelthen så grænseoverskridende, men jeg fik aldrig sagt fra, fordi jeg var paf i situationen. 

Selv kunne jeg ikke drømme om at røre andre gravides maver uden at spørge. Og jeg kunne ikke drømme om at spørge en kollega. Det bliver bare for intimt. 

Anmeld

9. februar 2015

God-mor

Anonym skriver:

Jeg er lidt nysgerrig på jeres holding til mit dilemma som gravid. Godt nok ikke noget alvorligt, men for mig ret grænseoverskridende. 

Jeg er første gangs gravid og snart halvvejs, og allerede i de helt tidlige uger hvor begge vores familie vidste at vi ventede os begyndte de at pille/nusse og ae maven. Sådan uden varsel og helt uden at spørge.

Så er det jeg vil spørge jer om det er mig som er sart og sippet? Altså man kan nærmest ikke se jeg er gravid og slet ikke i starten. Det er bare så intimt og så aer folk jeg slet ikke er så tætte med pludselig min mave. Altså hvad forventer de, at genie fra alladin dukker op og giver dem et ønske  Spørg til side, men er det bare mig? Syntes i det er rart folk nusser jeres gravide maver? 

Det skal lige siges at det selvfølgelig er rart når min kæreste gør det og jeg har ikke i sinde at bede folk om at lade hver. Bare en lille debat 

Det er jo en følelse du har, og hvis du føler det er ubehageligt, så skal du handle på dine følelser og sige pænt fra overfor nus på maven Selv havde jeg intet imod det, jeg syntes det var naturligt og hyggeligt. Men sådan er vi jo så forskellige, og ved da at mange har det ligesom dig. 

Anmeld

9. februar 2015

lillespir26

Jeg sidder altid med en pude for maven så nej ikke sippet folk siger også tit sig lige når den sparker men fortæller det ikke da jeg sys det er privat mellem mig og min Kæreste  

Anmeld

9. februar 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

jeg har to børn og i begge graviditeter (det er to forskellige fædre) kunne jeg simpelt hen ikke have hvis familien - både min egen og svigerfamilien - pillede på den uden at spørge om lov...

Jeg havde faktisk en tante der var så slem til det at min anden tante (der vidste jeg hadede det) greb fat om hendes bryster og når hun så blev sur sagde hun bare; "sådan er det jo også for hende"... hun stoppede...

Anmeld

9. februar 2015

Papillon

Jeg bryder mig heller ikke om det. Også fordi det tit kommer pludseligt. Bum! Så ligger der en hånd på maven  Spørger folk først, svarer jeg "helst ikke". Jeg har også fået den der "sig lige til, hvis den sparker". Nej det har jeg da ikke lyst til, for så skal jeg pludselig befamles 

Min kæreste må dog alt det, han har lyst til - men han har jo også fri adgang til det meste af mig 

Anmeld

10. februar 2015

lille-fisen

Næh folk har det jo forskelligt med det, så det er da helt normalt man ikke synes om det. Jeg er også næsten halvvejs og ikke så stor endnu, så er ikke blevet klappet særligt meget på maven endnu det er kun min familie der har gjort det og det gør mig egentlig ikke noget. Er bare blevet lidt overrasket nogle gange når de lige spontant har gjort det - men de gør det jo fordi de glæder sig sådan  tror dog jeg ville synes det var lidt underligt hvis fremmede eller mine mandlige kollegaer begyndte at klappe min mave. 

Anmeld

10. februar 2015

Sissel

Under min første graviditet kunne jeg slet ikke have det.. De andre gange var jeg ligeglad..

du kan købe sådan en t shirt hvor der står hands off

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.