Børn med dræn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

Blikfang.com

Vingummien skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres forskellige oplevelser i har haft med jeres børn da de fik dræn. Og hvordan i selv tog det da de blev lagt til at sove ?

Toke fik lagt dræn i onsdags og han fik en maske han skulle trække vejret i. Vi var tre til at holde han nede for det ville han på ingen måde. Han kæmpede, var bange og græd. Jeg tog det okay, Tokes far tog det ikke så godt....

Det er slemt men på ingen måde at samlige med hvordan det var bagefter. Han lå og sov og skulle så vågne stille op. PUHA.... en omgang. Han skreg og skreg og kastede sig frem og tilbage, vi kunne nbæsten ikke holde ham. Han var så rasende, bange og fortumlet. På et tidspunkt fik jeg lagt ham ned en en sut og så smågræd han bare. En af de ansatte dame kom ind til os og sagde: Måske skulle du tage ham op.
hmmm... nu havde jeg jo lige fået lidt ro på ham... men tænkte det kan jo være det er vigtigt han kommer op og sidde, jeg er jo ikke læge og har aldrig prøvet dette her før. Jeg tager ham op og så starede det hele forfra han skreg og kæmpede og kastede sig tilbage....hmmm
Så kan en anden ansat og sagde at vi måske skulle gå (han havde hylet i måske 15 min) jeg sagde skal vi gå Toke, skrig holdt lidt i igen frem tog han sin lille hånd og vinkede til damerne!

Vi brugte dog yderligere 45 min nede i en kold bil for at få han rå rolig at han kunne sidde i autostolen...
Det blev først rigtig godt igen da vi kom hjem og han fik en æbleskive og jordbær syltetøj at dyppe i.

Puuuhhaaa jeg håber ikke vi skal igennem denne her tur igen.

KH
Tokes mor

www.BlikfangsKostumer.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

Tulle28

Min datter fik dræn da hun var 10 mdr. og det var SÅ godt for både hende og os.

Det var ikke rart at se på, da hun blev lagt til at sove, men det var udramatisk og gik hurtigt. Og hun var ude igen efter max. 10 minutter.EDIT: Shiiiit en gammel tråd, det havde jeg ikke lige set

Anmeld

7. december 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

kigger lige med - vi skal op til ørelægen på tirsdag, da min datter (2 år til marts) har væske på begge øre ... er der en der kan fortælle mig hvordan det helt præcis foregår???

Troede bare det var 1-2-3 og færdig, men nu sidder jeg og læser med masker og lagt til at sove osv????

Anmeld

10. december 2012

frk andreasen

Vingummien skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres forskellige oplevelser i har haft med jeres børn da de fik dræn. Og hvordan i selv tog det da de blev lagt til at sove ?

Den første gang min dreng fik dem i var han 12 mdr. De varede i halvanden år. de virkede i over dobbelt så lang tid som normalt . Men efter 3 mdr uden dræn kom mellemørsbetændelsen igen så Nu har han lige fået i for 2 gang.. første gang var forfærdelig for mig ik da han skulle sove men da han vågnede op fra narkosen trods han var en baby så kunne jeg næsten ik holde ham han var så vred og havde så vilde bevægelser og græd meget i opvågningen det var forfærdeligt. Men denne her gang gik det godt han vågnede bare lige så stille og bad om noget saft..
Kh Tanja

Anmeld

10. december 2012

FruK

kigger lige med - vi skal op til ørelægen på tirsdag, da min datter (2 år til marts) har væske på begge øre ... er der en der kan fortælle mig hvordan det helt præcis foregår???

Troede bare det var 1-2-3 og færdig, men nu sidder jeg og læser med masker og lagt til at sove osv????

De kan ikke lægge drænene uden at de bliver lagt i narkose.

Min dreng har fået lagt hvert efterår fra han var et år til han var 8.

Første gang var hos en meget upædagogisk ørelæge, en ikke særlig rar oplevelse. Men vi fandt en anden, som vi gik hos efterfølgende, og det har foregået stille og roligt hver gang. Det er svært at se dem blive lagt til at sove, og måske især når de er så små at de ikke helt forstår det. Jeg synes det blev nemmere efterhånden som han blev så stor, så vi kunne forklare ham det.

De gange vi har fået det gjort, har jeg stået ved siden af og holdt han i hånden imens han har fået masken. Det tager ganske få minutter. Når han er faldet i søvn er de voksne blevet sendt ud i venteværelset imens de lægger drænet. Det har taget maks 10 minutter. Så er vi blevet kaldt ind igen og sidder hos ham mens han vågner. De har ligget i et "vågnerum" sammen med et pr stykker mere. Der har vi hel været et kvarters tid til de er sikker på at han er vågen og har det godt. Som regel er de blevet tilbudt en is når de er vågnet lidt op. Det har vel taget en halv time fra vi kom til vi gik igen.

Jeg ved ikke om min søn har været specielt nem eller hvordan set normalt er, men han har aldrig været ked af det eller haft ondt, når han vågnede. Vi har altid taget en fridag, så vi kunne køre hjem og hygge resten af dagen, men han har nu aldrig været mærket af det.

De første par gange var det lidt voldsomt at se ham blive lagt til at sove, men efter at have set effekten af drænene, har jeg aldrig været i tvivl om, at han bare skulle have dem i igen, så længe ørelægen mente, at det var nødvendigt. Vi har absolut ingen øreproblemer haft, så længe de sad i. 

Håber det hjælper din datter. 

Anmeld

10. december 2012

kesuh

Vores søn havde mellemørebetændelse et par gange og det blev ved og han var konstant syg, selv om vi gjorde alt for at han ikke skulle blive det.

Så fik han lagt dræn ind i begge og han har næsten ikke været syg siden og han har fået det SÅ MEGET BEDRE!! og han kan sove igennem om natten nu!!

Han fik det her i foråret. Han bliver 2 til februar 2013.

Som hans far, så var jeg lidt nervøs ved det, da han skulle lægges i narkose, men det går jo så stærkt! men ja man fælder lidt en tåre da han blev lagt i narkose... bare stå der og holde ham i hånden.

Hans mor var mere rolig end jeg var, så plus vi fik en Bamse fra tryg forsikring som hed Theo og så var hans dag reddet

Men alt i alt, succes!! og han har fået det bedre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.