kigger lige med - vi skal op til ørelægen på tirsdag, da min datter (2 år til marts) har væske på begge øre ... er der en der kan fortælle mig hvordan det helt præcis foregår???
Troede bare det var 1-2-3 og færdig, men nu sidder jeg og læser med masker og lagt til at sove osv???? 

De kan ikke lægge drænene uden at de bliver lagt i narkose.
Min dreng har fået lagt hvert efterår fra han var et år til han var 8.
Første gang var hos en meget upædagogisk ørelæge, en ikke særlig rar oplevelse. Men vi fandt en anden, som vi gik hos efterfølgende, og det har foregået stille og roligt hver gang. Det er svært at se dem blive lagt til at sove, og måske især når de er så små at de ikke helt forstår det. Jeg synes det blev nemmere efterhånden som han blev så stor, så vi kunne forklare ham det.
De gange vi har fået det gjort, har jeg stået ved siden af og holdt han i hånden imens han har fået masken. Det tager ganske få minutter. Når han er faldet i søvn er de voksne blevet sendt ud i venteværelset imens de lægger drænet. Det har taget maks 10 minutter. Så er vi blevet kaldt ind igen og sidder hos ham mens han vågner. De har ligget i et "vågnerum" sammen med et pr stykker mere. Der har vi hel været et kvarters tid til de er sikker på at han er vågen og har det godt. Som regel er de blevet tilbudt en is når de er vågnet lidt op. Det har vel taget en halv time fra vi kom til vi gik igen.
Jeg ved ikke om min søn har været specielt nem eller hvordan set normalt er, men han har aldrig været ked af det eller haft ondt, når han vågnede. Vi har altid taget en fridag, så vi kunne køre hjem og hygge resten af dagen, men han har nu aldrig været mærket af det.
De første par gange var det lidt voldsomt at se ham blive lagt til at sove, men efter at have set effekten af drænene, har jeg aldrig været i tvivl om, at han bare skulle have dem i igen, så længe ørelægen mente, at det var nødvendigt. Vi har absolut ingen øreproblemer haft, så længe de sad i. 
Håber det hjælper din datter.