Børn med dræn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor tit fik de lagt dræn for det blev på sin plads

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.442 visninger
15 svar
0 synes godt om
28. august 2009

Vingummien

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres forskellige oplevelser i har haft med jeres børn da de fik dræn. Og hvordan i selv tog det da de blev lagt til at sove ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2009

Anja

Man fælder let en tåre, når de skal lægges til at sove, men indgrebet er hurtigt, og de vågner også hurtigt af narkosen.

Vores den store har fået lagt dræn 3 gange, han er nu 5 år og ørelægen mener, at ørerne er fine nu og helt drænfri.

Den mellemste har fået lagt dræn 2 gange og har 7 - 9 - 13 ikke haft problemer siden sidste gang som er 7 - 8 mdr siden.

Anmeld

28. august 2009

Rasmine

Undskyld, men hvilken anden mulighed mener du?
Hvis der fandtes en anden mulighed, tror jeg de fleste havde valgt den?

Anmeld

28. august 2009

Vingummien

Mebach skriver:

Undskyld, men hvilken anden mulighed mener du?
Hvis der fandtes en anden mulighed, tror jeg de fleste havde valgt den?

Har hørt nogen har fået opereret trommehinden eller sådan som sidste mulighed.

Anmeld

28. august 2009

Rasmine

suanne85 skriver:

Har hørt nogen har fået opereret trommehinden eller sådan som sidste mulighed.

Min datter (som nu er 5) har fået dræn lagt i et utal af gange, suget ører, været på penicillin, fået dryppet ører, fået næsespray, vi har gået til zoneterapeut, hun har fået de der Biostrathdråber , hun har været "af mælken"...
Vi har skiftet ørelæge, vi har kort sagt prøvet alt.
Men ingen har nogensinde tilbudt os en operation, bliver sgu lidt pissed nu.
Øv, jeg ville med garanti takke ja til at prøve det.

7-9-13, så har der ikke været noget med ørerne længe (nu har det jo også lige været sommer), men jeg håber dælme ikke der bliver noget igen til efteråret, for dte er bare IKKE til at holde ud. Det er så pisse synd for de ørebørn.

Har dine dræn da?

Anmeld

28. august 2009

Vingummien

Mebach skriver:

Min datter (som nu er 5) har fået dræn lagt i et utal af gange, suget ører, været på penicillin, fået dryppet ører, fået næsespray, vi har gået til zoneterapeut, hun har fået de der Biostrathdråber , hun har været "af mælken"...
Vi har skiftet ørelæge, vi har kort sagt prøvet alt.
Men ingen har nogensinde tilbudt os en operation, bliver sgu lidt pissed nu.
Øv, jeg ville med garanti takke ja til at prøve det.

7-9-13, så har der ikke været noget med ørerne længe (nu har det jo også lige været sommer), men jeg håber dælme ikke der bliver noget igen til efteråret, for dte er bare IKKE til at holde ud. Det er så pisse synd for de ørebørn.

Har dine dræn da?

Oki, underligt. Er noget med at man får en ny trommehinde eller sådan, ikke helt hænge mig op på hvad det nøjagtig er, men er også sidste løsning, pga det går ud over hørelsen.

Nej men han skal have det om 14 dage ca

Anmeld

28. august 2009

mor_sabina

suanne85 skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres forskellige oplevelser i har haft med jeres børn da de fik dræn. Og hvordan i selv tog det da de blev lagt til at sove ?

Jeg fik lagt dræn 3 gange da jeg var lille tror jeg. Kan faktisk huske den maske den lugtede fælt men ellers mærkede jeg ingenting. Men kan godt huske min mor synes det var grimt at se at jeg nærmest forsvandt, men selvom det er svært må man jo huske at det er for det bedste.
Held og lykke

Anmeld

28. august 2009

Pia

Lærke er fra Jan 2006. fra hun var ca 6 mdr og frem til hun var 1½ år ca, ja der var hun snottet , alm små syg og havde mellemørs betændelse så mange gange at jeg ikke har tal på det.
Så til sidst sagde ørelægen, at nu skulle hun have lagt dræn.
Det fik hun så i juni 2007 og hun har 7-9-13 stort set ikke været syg siden.
Det er så få gange, at det kan tælles på en hånd.

Hun har kun fået lagt dræn den ene gang og det ligger der endnu.

Lige da hun blev lagt i narkose var det da lidt overvældene og se ens bette baby "forsvinde" ud i bevist heden på den måde... Men det tog max 7 min, så fik vi hende igen og så gik der ca små 15 min inden hun så vågnede..
Og bagefter var der ikke spor..
Hun græd lige kort da hun vågnede og det var det..

Håber i får lige så stor effekt af det...

Kh Pia..

Anmeld

29. august 2009

Vingummien

mor_sabina skriver:

Jeg fik lagt dræn 3 gange da jeg var lille tror jeg. Kan faktisk huske den maske den lugtede fælt men ellers mærkede jeg ingenting. Men kan godt huske min mor synes det var grimt at se at jeg nærmest forsvandt, men selvom det er svært må man jo huske at det er for det bedste.
Held og lykke

kunne godt forstille mig at den ikke lugter for godt sådan en

Anmeld

29. august 2009

Vingummien

Pia skriver:

Lærke er fra Jan 2006. fra hun var ca 6 mdr og frem til hun var 1½ år ca, ja der var hun snottet , alm små syg og havde mellemørs betændelse så mange gange at jeg ikke har tal på det.
Så til sidst sagde ørelægen, at nu skulle hun have lagt dræn.
Det fik hun så i juni 2007 og hun har 7-9-13 stort set ikke været syg siden.
Det er så få gange, at det kan tælles på en hånd.

Hun har kun fået lagt dræn den ene gang og det ligger der endnu.

Lige da hun blev lagt i narkose var det da lidt overvældene og se ens bette baby "forsvinde" ud i bevist heden på den måde... Men det tog max 7 min, så fik vi hende igen og så gik der ca små 15 min inden hun så vågnede..
Og bagefter var der ikke spor..
Hun græd lige kort da hun vågnede og det var det..

Håber i får lige så stor effekt af det...

Kh Pia..

Ja, det håber jeg da godt nok også, lyder til at det bare er gået som smurt for jer, dejligt.

Ligger de masken helt ind til huden eller holder de den lidt væk fra deres ansigter?
Ved du noget om hvor længe sådan et dræn bliver siddende der i?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.