Nogle der har prøvet at få afbrudt kort behandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2015

Holst85

Jeg started op første gang i oktober, fik taget  1æg ud men det blev ik til noget, fik 150ml gonal f, så startede jeg op efter næste menstruation som jeg fik 2 uger efter. 

Så jeg sku ikke vente, så fik jeg så 350 gonal f og de fik 15 æg ud hvor 6 var fine til sidst, blev gravid men mistede det desværre et par uger efter i december. 

Jeg er nu idag startede op på kort behandling med 250ml gonal f da de ikke vil overstimulere mig, de vil heller ha få gode æg end mange knap så gode æg. Så håber der er gevinst denne her gang.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2015

Mette0105

Holst85 skriver:

Jeg started op første gang i oktober, fik taget  1æg ud men det blev ik til noget, fik 150ml gonal f, så startede jeg op efter næste menstruation som jeg fik 2 uger efter. 

Så jeg sku ikke vente, så fik jeg så 350 gonal f og de fik 15 æg ud hvor 6 var fine til sidst, blev gravid men mistede det desværre et par uger efter i december. 

Jeg er nu idag startede op på kort behandling med 250ml gonal f da de ikke vil overstimulere mig, de vil heller ha få gode æg end mange knap så gode æg. Så håber der er gevinst denne her gang.. 

Hvorfor fik du lov til at starte på første menstruation? Synes tit folk skal vente til 2 ?? :-)

Anmeld

8. februar 2015

Holst85

Det har jeg ikke spurgt om men måske det også er 2 hvis jeg tænker mig om havde jo også menstruation i januar. Og der fulgte de mig med mit hcg hormon at det sku falde.. 

Men nej hvor jeg glæder mig til på torsdag for at se hvor store æggene er blevet..

Anmeld

8. februar 2015

Mette0105

Holst85 skriver:

Det har jeg ikke spurgt om men måske det også er 2 hvis jeg tænker mig om havde jo også menstruation i januar. Og der fulgte de mig med mit hcg hormon at det sku falde.. 

Men nej hvor jeg glæder mig til på torsdag for at se hvor store æggene er blevet..

Okay øv øv havde lige håbet 

Jaa bliver også spændene held og lykke 

Anmeld

8. februar 2015

Lilotte87

Det er af hensyn til planlægning og altså ikke noget med patienterne der gør at man nogle steder skal vente en cyklus. 

En scanning kan vise om slimhinden er fin tynd og at der ikke er cyster. Det er bare ikke alle klinikker der gør det sådan, men det er af praktiske årsager. 

Jeg tror dog du kan gå i gang med det samme :-) 

Anmeld

8. februar 2015

Mette0105

Lilotte87 skriver:

Det er af hensyn til planlægning og altså ikke noget med patienterne der gør at man nogle steder skal vente en cyklus. 

En scanning kan vise om slimhinden er fin tynd og at der ikke er cyster. Det er bare ikke alle klinikker der gør det sådan, men det er af praktiske årsager. 

Jeg tror dog du kan gå i gang med det samme :-) 

Okay krydser for vi må begynde igen når min menstruation kommer 

Men det har ikke noget af gøre med at man stadig har hormon i kroppen? Eller? Ved ikk hvor lang tid der går før det er ude :-)

Anmeld

8. februar 2015

Holst85

Mette0105 skriver:

Okay øv øv havde lige håbet 

Jaa bliver også spændene held og lykke 

Men jeg sku altså ikke vente på 2 mens den gang æggene ikke blev til noget. Der gik vi igang med det samme efter jeg fik min mens igen.. 

Anmeld

9. februar 2015

LilleMie

lillehåb skriver:

Vi var på kort. Og blev afbrudt pga overstimulere

Vi skulle vente til 2 mens. Desværre kom den i december lige op til jul, så det blev først ved 3 mens.

Først Første mens kom næsten lige efter anden mens gik jeg 18 dage over.

Men krydser fingre for at du har nok æg næst gang.

Det er som at læse den besked, jeg skulle skrive

Jeg blev også overstimuleret (fik taget 26 æg ud), så forsøget blev afbrudt og de befrugtede æg frosset ned.

Jeg skulle vente min mens 2 gange inden opstart (altså en pausecyklus helt uden hormoner). Første mens kom hurtigt efter ÆU og den anden gik jeg 15 dage over tid. Vi ramte desuden næsten ind i julen, men pga. min lange cyklus, kom det lige præcis til at passe, så jeg blev scannet lige efter juleferien og fik lagt æg op 5 dage efter.

Efter 1. negative fryseforsøg skulle jeg dog ikke vente en cyklus, og kunne gå i gang i cyklussen, der startede lige efter den negative prøve. Så nu er vi i gang igen

TS: Jeg kender til ventetiden, det er ulideligt bare at gå og vente. Mit bedste bud er, at du skal vente en cyklus, men du må hellere tage fat i klinikken og høre hvad de gør. Jeg var jo overstimuleret, så min situation var jo lidt anderledes end din.

Held og lykke i hvert fald 

Anmeld

12. februar 2015

Spunken84

Mette0105 skriver:

Jeg havde taget sprøjter .. 

Det er ikke fordi jeg ikke har æg, har nemlig rigtig mNge så de ville ikk give mig for meget hormon men det resultere desværre i jeg har fået for lidt så kun et æg blev stort nok.. Så de afbrød det.. 

Skal starte kort behandling igen.. 

Men en hvorfor er det man anbefaler at springe en mens over? Også når jeg ikke nåede at få æg ud?

Okay den var væsentlig at få med:-) Så er det fordi de ikke vil overstimulere dig. Som andre rigtig nok siger skal de hormoner du har i kroppen være helt ude før du kan starte med en øget dosis:-)

Anmeld

12. februar 2015

Mette0105

Imorgen er der gået 14 dage siden behandling blev afbrudt! Og har stadig ikke fået min menstruation  Så har aftalt med klinikken at jeg sku ringe imorgen hvis den ikke er kommet så nu må vi se om hvad jeg så skal om jeg skal vente eller om fe vil sætte den igang øv øv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.