Nogle der har prøvet at få afbrudt kort behandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.186 visninger
19 svar
3 synes godt om
6. februar 2015

Mette0105

Nogle der har prøvet at få afbrudt kort behandling??

hvor lang tid gik der før i fik menstruation? 

Og er der nogle som har fået lov at begynde på kort behandling når første menstruation starter? Eller har i sku vente på nr 2?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2015

Spunken84

Mette0105 skriver:

Nogle der har prøvet at få afbrudt kort behandling??

hvor lang tid gik der før i fik menstruation? 

Og er der nogle som har fået lov at begynde på kort behandling når første menstruation starter? Eller har i sku vente på nr 2?? 

Uha...jeg er selv i kort behandling, men er ikke helt sikker på jeg forstår dit spørgsmål. Kan du prøve at uddybe hvad du mener?

Anmeld

6. februar 2015

Mette0105

Spunken84 skriver:

Uha...jeg er selv i kort behandling, men er ikke helt sikker på jeg forstår dit spørgsmål. Kan du prøve at uddybe hvad du mener?

Prøver .. 

Det et er fordi min kæreste og jeg var igang med kort behandling men måtte afbryde i fredags pga ikke nok æg.. 

Fik af vide jeg ville få min menstruation inden for en uge, mit spørgsmål er så om vi kan begynde ved denne menstruation eller om vi skal vente til nr 2 cyklus?

Anmeld

6. februar 2015

Spunken84

Mette0105 skriver:

Prøver .. 

Det et er fordi min kæreste og jeg var igang med kort behandling men måtte afbryde i fredags pga ikke nok æg.. 

Fik af vide jeg ville få min menstruation inden for en uge, mit spørgsmål er så om vi kan begynde ved denne menstruation eller om vi skal vente til nr 2 cyklus?

Åh, på den måde��

umiddelbart vil jeg mene at I sagtens kan påbegynde en ny omgang med det samme, men jeg ved selvfølgelig heller ikke om procedurerne der hvor I er i behandling er anderledes end der hvor vi er i behandling. 

Vi er i behandling på Skejby fertilitetsklinik. Her er det sådan (i grove træk) at man i den korte behandling stimuleres med hormoner stort set fra man har påbegyndt en cyklus og indtil omkring ægløsningstidspkt/12 dagen. På dette tidspkt. tages en ægløsningssprøjte og to dage efter tager de så de ægblærer ud der er. 

Vi fik en masse ud der ikke kunne bruges og 3 der kunne bruges. 

Og nu kommer så det der kan være afgørende for hvorvidt i kan fortsætte. For som jeg forstår på dig fik I ingen æg ud! På Skejby er det sådan at man ryger bag i køen hvis man har opbrugt sine forsøg. For os betyder det at vi nu kan risikere at få afslag 2 gange når vi forsøger at melde os til en ny omgang (fordi vi ikke blev gravide med nogle af de 3 æg) da der højst sandsynligt er kø. Men jeg ved ikke om man også ville skulle vente på samme måde når man ikke fik nogen æg ud....

Synes ikke det ville være helt fair og jeg tror ikke I skal vente- tror godt I på ny kan tilmelde jer behandling samt blive indkaldt med det samme...

Jeg håber det bedste for dig/jer

ps. Beklager det lange svar....

Anmeld

6. februar 2015

Mette0105

Spunken84 skriver:

Åh, på den måde��

umiddelbart vil jeg mene at I sagtens kan påbegynde en ny omgang med det samme, men jeg ved selvfølgelig heller ikke om procedurerne der hvor I er i behandling er anderledes end der hvor vi er i behandling. 

Vi er i behandling på Skejby fertilitetsklinik. Her er det sådan (i grove træk) at man i den korte behandling stimuleres med hormoner stort set fra man har påbegyndt en cyklus og indtil omkring ægløsningstidspkt/12 dagen. På dette tidspkt. tages en ægløsningssprøjte og to dage efter tager de så de ægblærer ud der er. 

Vi fik en masse ud der ikke kunne bruges og 3 der kunne bruges. 

Og nu kommer så det der kan være afgørende for hvorvidt i kan fortsætte. For som jeg forstår på dig fik I ingen æg ud! På Skejby er det sådan at man ryger bag i køen hvis man har opbrugt sine forsøg. For os betyder det at vi nu kan risikere at få afslag 2 gange når vi forsøger at melde os til en ny omgang (fordi vi ikke blev gravide med nogle af de 3 æg) da der højst sandsynligt er kø. Men jeg ved ikke om man også ville skulle vente på samme måde når man ikke fik nogen æg ud....

Synes ikke det ville være helt fair og jeg tror ikke I skal vente- tror godt I på ny kan tilmelde jer behandling samt blive indkaldt med det samme...

Jeg håber det bedste for dig/jer

ps. Beklager det lange svar....

Okay det fordi jeg ved en veninde som fik taget æg ud og op men desværre blev det ikke til noget hun sku vente til cyklus 2?? 

Det var bare om der er forskel ? Nu når jeg ikke fik taget æg ud? Om man så derfor ikke behøver vente to cykluser .. 

Må vente til jeg får min menstruation også må de jo sige der om de hellere vil have jeg venter endnu en

Anmeld

6. februar 2015

Imaong

Mette0105 skriver:

Prøver .. 

Ved ikk om i nåede at få sprøjter, men de anbefaler at man for en mens, og så kan man komme i gang igen på sin anden mens. Og ja ved kort er det altid på sin anden eller tredje mens. Det kan godt være du kommer i lang behandling da der ingen æg var, der starter men omkring 14 dage sin mens med at tage sprøjter 

Anmeld

6. februar 2015

Mette0105

Imaong skriver:

Ved ikk om i nåede at få sprøjter, men de anbefaler at man for en mens, og så kan man komme i gang igen på sin anden mens. Og ja ved kort er det altid på sin anden eller tredje mens. Det kan godt være du kommer i lang behandling da der ingen æg var, der starter men omkring 14 dage sin mens med at tage sprøjter 

Jeg havde taget sprøjter .. 

Det er ikke fordi jeg ikke har æg, har nemlig rigtig mNge så de ville ikk give mig for meget hormon men det resultere desværre i jeg har fået for lidt så kun et æg blev stort nok.. Så de afbrød det.. 

Skal starte kort behandling igen.. 

Men en hvorfor er det man anbefaler at springe en mens over? Også når jeg ikke nåede at få æg ud?

Anmeld

7. februar 2015

Imaong

Mette0105 skriver:

Jeg havde taget sprøjter .. 

Det er ikke fordi jeg ikke har æg, har nemlig rigtig mNge så de ville ikk give mig for meget hormon men det resultere desværre i jeg har fået for lidt så kun et æg blev stort nok.. Så de afbrød det.. 

Skal starte kort behandling igen.. 

Men en hvorfor er det man anbefaler at springe en mens over? Også når jeg ikke nåede at få æg ud?

Jeg tror det handler om at homonerne skal være helt ude af kroppen, så der ikke er risiko for overstimulering 

Anmeld

7. februar 2015

lillehåb

Vi var på kort. Og blev afbrudt pga overstimulere

Vi skulle vente til 2 mens. Desværre kom den i december lige op til jul, så det blev først ved 3 mens.

Først Første mens kom næsten lige efter anden mens gik jeg 18 dage over.

Men krydser fingre for at du har nok æg næst gang.

Anmeld

7. februar 2015

Mette0105

lillehåb skriver:

Vi var på kort. Og blev afbrudt pga overstimulere

Vi skulle vente til 2 mens. Desværre kom den i december lige op til jul, så det blev først ved 3 mens.

Først Første mens kom næsten lige efter anden mens gik jeg 18 dage over.

Men krydser fingre for at du har nok æg næst gang.

Ja håber da også de giver mig mere hormon næste gang .. 

De de var så bange for at overstimuler mig og fik hele tiden af vide jeg havde mange æg! Også fik vi af vide den sidste dag jeg sku scannes inden vi fandt ud af hvornår æggene sku tages ud at der desværre kun et æg som havde taget alt næringen.. Som de sagde " så ved vi jo bare det til næste gang at du skal højere op i hormon" 

øv øv øv gid de havde set det før!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.