sikke en dag :'(... Er lidt lang!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2015

anjo01

esioul skriver:

Det er noget med at der kan samle sig væske i tilstoppede æggeledere og det giver dårlige betingelser for at ægget kan sætte sig fast, da væsken kan sive ud og påvirke evnen til det bliver der 

Derudover kan væsken også skylle ægget eller med tiden fosteret ud! Vær glad for at de opdagede Det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2015

mortilnoahogmelina

kristina90 skriver:

Årh lige hvad jeg havde/har brug for!  Kan sku ikke rigtig andet end bare være ked af det og ikke tænke på andet

Det kan jeg virkelig godt forstå ��men det skal nok lykkedes for jer snart .. 

Anmeld

6. februar 2015

Mulle0802

kristina90 skriver:

Var til vores første samtale på facilitets klinikken i dag og hold op en masse man fik afvide - både gode ting men også dårlige ting.. 

Det gode er at min mands sæd kvalitet er rigtig fin og slet intet der,  og så at jeg havde det flotteste modne æg liggende derinde lige pt Og på den måde ser de ikke at det skulle kunne give problemer på det punkt.. 

Dog var der os noget negativt

I november blev jeg opereret for cyster, og ja gik næsten okay udover de fandt ud af hele mit underliv er vævet til med arvæv som har lukket for mine æggeleder.. Når men de cyster blev fjernet og det er gik fint, blev så scannet i dag og yes yes de er kommet igen så nu skal de finde ud af om jeg skal igennem en ny operation hvor mine æggeleder skal fjernes øv øv øv og så kun som 24 årige.. 

Nogen der har efferinger med fjernelse af sine æggeleder og så blevet gravid ved hjælp af ivf? 

Skal dog lige smide et par kilo inden de vil begynde behandlingen( 3-4kg )men kan nok godt nåes når jeg formindelig først skal opereres..  

Håber nogen kan hjælpe!!! 

Kram herfra

Sikke nogle dejlige beskeder (de første) men puha for den sidste, derfor et kram.

Min mor blev naturligt gravid med mig med 1/3 af en æggestok tilbage - tror lidt på at alt kan lade sig gøre blot man bevarer troen og håbet på det!

Hvordan har du det med en operation igen? 

Anmeld

6. februar 2015

l.kjoeller

kristina90 skriver:

Er der virkelig????

Han snakkede om af hvis det ikke blev fjernet var der kun ca 10% chance for at blive gravid forhold til hvis de bliver fjernet er det mindste 50% chance

Føj jeg er nervøs - og årh gud hvor er det irriterende at der formindelig er så lang tid til  

Ved ivf siger man i gennemsnit 30 % chance. Så det er gode odds. Du er ung hvilket gør det rigtig  godt. Vi blev selv gravide i 1 forsøg. Føler med dig og ønsker jer held og lykke 

Anmeld

7. februar 2015

kristina90

anjo01 skriver:

Hej. Ville ikke gå uden et kæmpe kram!  

Jeg havde en gul i æggelederen i sommers, hvor jeg fik den fjernet. Fik at vide at den anden formodentlig var lukket, og at vi skulle i behandling for at få et barn - hvilket vi skulle starte på i januar! Her blev jeg så skannet  igen (blev jeg også til forsamtale i oktober hvor alt var fint). Nå men til scanningen kunne de konstatere at mkn æggeleder var fuld af væske, og at den derfor skulle fjernes. Kan godt fortælle dig at jeg var grædefærdig!! Fik den fjernet idag hvor alt gik fint, og kan melde mig til IVF ved næste mens. Har du brug for at snakke så skriver du bare 

Hvor lå dit snit henne har 4 små snit fra en kikkert undersøgelse og så lavede de et KÆMPE (synes jeg) lige ved trusse kanten der fik vist nok 12-15 klemmer nøj det var pænt nedern hehe

Hvor længe efter din operation kom du i behandling? 

Anmeld

7. februar 2015

kristina90

Mulle0802 skriver:

Sikke nogle dejlige beskeder (de første) men puha for den sidste, derfor et kram.

Min mor blev naturligt gravid med mig med 1/3 af en æggestok tilbage - tror lidt på at alt kan lade sig gøre blot man bevarer troen og håbet på det!

Hvordan har du det med en operation igen? 

Jeg synes det er pisse nedern at skulle opereres igen! Og skide irriterende at de ikke bare første gang kunne Ha' sagt der også kunne være noget med mine leder og om hvis de var helt blokeret/ikke brugbare om de så ikke måtte fjerne dem! Hader simpelthen at skal igennem det igen med Håber da så at de kan lave mit arbejde noget pænere da jeg synes det er møg grimt! 

Håber bare det går hurtigt så vi kan komme i behandling efter hvor jeg så også lige har smidt mine de kilo jeg skal heldigvis kun 3-5 kg! �� 

Anmeld

7. februar 2015

kristina90

l.kjoeller skriver:

Ved ivf siger man i gennemsnit 30 % chance. Så det er gode odds. Du er ung hvilket gør det rigtig  godt. Vi blev selv gravide i 1 forsøg. Føler med dig og ønsker jer held og lykke 

Håber det går lige så stærkt !!!

Anmeld

7. februar 2015

anjo01

kristina90 skriver:

Hvor lå dit snit henne har 4 små snit fra en kikkert undersøgelse og så lavede de et KÆMPE (synes jeg) lige ved trusse kanten der fik vist nok 12-15 klemmer nøj det var pænt nedern hehe

Hvor længe efter din operation kom du i behandling? 

Jamen ved første op fik jeg også et lækkert et i trussekanten, hvilket gjorde det umuligt at have trusser eller bukser på!! Jeg blev syet med genopløselig tråd, så der var ikke noget der skulle fjernes. Derudover gik de ind gennem min navle og i venstre side. Kan ikke huske om de også gik ind i højre. 

Denne gang (igår) gik de ind i navlen og i højre og venstre side - dog forskudt - men ikke i trussekanten. Fik fjernet en øm æggeleder fyldt med væske. Jeg er jo så ikke startet i behandling endnu, men gik at vide at alt gik fint og at jeg kan ringe og melde mig til ved næste mens, hvilket er om halvanden uge

Anmeld

8. februar 2015

kristina90

anjo01 skriver:

Jamen ved første op fik jeg også et lækkert et i trussekanten, hvilket gjorde det umuligt at have trusser eller bukser på!! Jeg blev syet med genopløselig tråd, så der var ikke noget der skulle fjernes. Derudover gik de ind gennem min navle og i venstre side. Kan ikke huske om de også gik ind i højre. 

Denne gang (igår) gik de ind i navlen og i højre og venstre side - dog forskudt - men ikke i trussekanten. Fik fjernet en øm æggeleder fyldt med væske. Jeg er jo så ikke startet i behandling endnu, men gik at vide at alt gik fint og at jeg kan ringe og melde mig til ved næste mens, hvilket er om halvanden uge

Haha kan jeg os huske !! Jeg lånte min mands bukser og sådan fordi alt andet var ulideligt at have på - jeg fik dog klips i og hold op det var skønt da de blev fjernet , så følte man at man kunne gå almindeligt igen hehe

Udover det store Jeg fik dernede fik jeg også et lille på hver side samt et nederst i navlen og et til venstre håber de bruger de samme igen mem tvivler jeg på

Anmeld

8. februar 2015

anjo01

kristina90 skriver:

Haha kan jeg os huske !! Jeg lånte min mands bukser og sådan fordi alt andet var ulideligt at have på - jeg fik dog klips i og hold op det var skønt da de blev fjernet , så følte man at man kunne gå almindeligt igen hehe

Udover det store Jeg fik dernede fik jeg også et lille på hver side samt et nederst i navlen og et til venstre håber de bruger de samme igen mem tvivler jeg på

De bruger nok ikke de samme igen - det er vidst noget rod med gammelt arvæv. Sidste hang jeg blev opereret var i sommers - tube sommeekjoler var et hit i tiden derefter!! Nu holder jeg mig inden døre! Synes det er rart med tråden, så jeg ikke skulle bøvle mere med sygehuset end højst nødvendigt. Hvad der er bedst aner jeg dog ikke!

ved du noget om hvornår du skal opereres eller til forundersøgelse?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.