Hvad siger i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

916 visninger
19 svar
8 synes godt om
5. februar 2015

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg er blevet spurgt om vi vil med til komfri " min kærestes brors kones pige " på trods de godt ved vi har en lille pige på knap 4 uger, mere eller måske mindre. Os tænker jeg, er det ikke lidt syndt at tage med når hun ikke er ældre? Vi kom til at snakke om det da vi holdte fødselsdag, os siger min svigermor at vi bare kan komme i nogle timer og så tage hjem igen, synes bare det er bøvlet, da der kun er to uger mellem jeg er kommet hjem fra sygehuset til vi skal til komfri, plus der er to mere. Det vil sige D 1, 3 og 10 Maj. Og jeg skal føde i April, kan jeg være bekendt at melde pænt fra? Plus vi skal flytte i Marts måned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2015

Helloo

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg er blevet spurgt om vi vil med til komfri " min kærestes brors kones pige " på trods de godt ved vi har en lille pige på knap 4 uger, mere eller måske mindre. Os tænker jeg, er det ikke lidt syndt at tage med når hun ikke er ældre? Vi kom til at snakke om det da vi holdte fødselsdag, os siger min svigermor at vi bare kan komme i nogle timer og så tage hjem igen, synes bare det er bøvlet, da der kun er to uger mellem jeg er kommet hjem fra sygehuset til vi skal til komfri, plus der er to mere. Det vil sige D 1, 3 og 10 Maj. Og jeg skal føde i April, kan jeg være bekendt at melde pænt fra? Plus vi skal flytte i Marts måned.

Jeg synes at der er sart at jer at melde fra pga hun kun er nogle uger gammel.  Baby vil højst sandsynligt sove fra det hele ..  

Men det jo bare min mening  

Anmeld

5. februar 2015

Helloo

Skal lige siges at jeg holde dåb da min dreng var knap 4 uger,  og jeg havde fået kejsersnit.  Det gik så godt ... 

Anmeld

5. februar 2015

Loa

Hvorfor ikke melde til med forbehold? Og så se hvordan det går/den lille er.

Det lyder som om du på forhånd ikke er interesseret i at tage med siden du skriver sådan? 

Hvad er komfri? Er det konfirmation? For tænker det også kommer lidt an på hvor stor en begivenhed det er og hvor tætte i er med dem der holder.

Anmeld

5. februar 2015

Anonym trådstarter

Louise6551 skriver:

Skal lige siges at jeg holde dåb da min dreng var knap 4 uger,  og jeg havde fået kejsersnit.  Det gik så godt ... 

Vi er os forskellige. Synes bare det er meget på en gang, jeg har faktisk kun en uge til at få en fast hverdag inden alle komfri kommer på banen. Plus man heller ikke ved om man får en der skriger, har koklik eller sådan noget (: 

Havde selv koklik som baby. Plus kommunen måske vil holde øje med os. 

Anmeld

5. februar 2015

Bshizzle

I kan tillade jer lige hvad i vil 

Kan sagtens forstå hvis i vil melde jer fra, da barnet ikke er så gammel og få uger efter fødslen. 

Som alle ved, så har barnet brug for ro det første stykke tid og til at lære jer at kende ude i lyset 

Men på den anden side, så kan jeg osse forstå hvis man gerne vil med til festen... Jeg kunne sagtens finde på at dukke op kun for et par timer.. Men det er kun for at glæde hovede-personen og dem man kender.. Samt komme lidt ud. 

Anmeld

5. februar 2015

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Hvorfor ikke melde til med forbehold? Og så se hvordan det går/den lille er.

Det lyder som om du på forhånd ikke er interesseret i at tage med siden du skriver sådan? 

Hvad er komfri? Er det konfirmation? For tænker det også kommer lidt an på hvor stor en begivenhed det er og hvor tætte i er med dem der holder.

Jeg vil gerne med, det er slet ikke det, synes bare det er meget på en gang. 

Det bliver rimeligt stort til alle tre, da vi begge er en stor familie. 

Anmeld

5. februar 2015

Lisette W

Anonym skriver:

Jeg står i en ligende situation. Jeg skal også føde i april og er blevet inviteret til konfirmation. Bebse kommer måske kun til at være en uge hvis jeg går over termin, så jeg har meldt fra, da køreturen er på ca. 250 km, og det jo ikke er til at vide hvordan man har det efter en fødsel eller hvad det er for et lille barn man får. Jeg forestiller mig at det ville være alt for overvældende for mig at tage så langt væk så hurtigt efter fødslen, derfor har jeg meldt fra. Jeg syntes man skal gå efter sin mavefornemmelse. Hvis du ikke føler det vil været okay for dig, syntes jeg du med god samvittighed kan melde fra. Evt. kunne du jo sende manden derhen et par timer hvis det er vigtigt for ham.  

Anmeld

5. februar 2015

Anonym trådstarter

Lisette W skriver:

Jeg står i en ligende situation. Jeg skal også føde i april og er blevet inviteret til konfirmation. Bebse kommer måske kun til at være en uge hvis jeg går over termin, så jeg har meldt fra, da køreturen er på ca. 250 km, og det jo ikke er til at vide hvordan man har det efter en fødsel eller hvad det er for et lille barn man får. Jeg forestiller mig at det ville være alt for overvældende for mig at tage så langt væk så hurtigt efter fødslen, derfor har jeg meldt fra. Jeg syntes man skal gå efter sin mavefornemmelse. Hvis du ikke føler det vil været okay for dig, syntes jeg du med god samvittighed kan melde fra. Evt. kunne du jo sende manden derhen et par timer hvis det er vigtigt for ham.  

Ja okay, en uge efter er ikke speciel lang tid at komme sig på heller. 

Manden vil kun tage med hvis vi tager med. Kan Da godt forstå ham, men et par timer overlever jeg jo kun at skulle være selv, ellers har jeg min mor som kan komme.

Anmeld

5. februar 2015

Røverdatter

Jeg forstår godt din overvejelse. Jeg havde personligt meldt fra og eventuelt sagt at vi gerne vil komme på besøg en dag hvor der ikke er fest :-)

En blid start stemmer jeg for 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.