LilleMie skriver:
Det gør mig ondt at høre, for det er et hårdt slag for en mand

Min kæreste har også meget nedsat sædkvalitet (oprenset ca. 100.000) efter en svær sygdomsperiode, hvor han fik fjernet den ene testikel. Selvom der er en forklaring på, hvorfor den er så nedsat, så tog det stadig lang tid, før han ville acceptere, at den aldrig blev det samme igen (han prøvede alt muligt for at forbedre sædkvaliteten over nogle måneder). Vi ved af gode grunde ikke, hvordan sædkvaliteten var inden, men vi har da lavet et barn på naturligvis tidligere.
Han synes især, at det er hårdt, at jeg skal gå igennem så meget pga. hans sædkvalitet. Og det er da også hårdt, men det er kun ham, der bebrejder sig selv, jeg kunne aldrig finde på at bebrejde ham noget - det er jo ikke hans skyld og noget han har gjort mod mig. Men det er svært at forklare ham, og hver gang jeg brokker mig over behandlingen, så kan jeg se, at det nager ham lidt 
Nå det blev lidt langt om mig. Jeg krydser fingre for, at I kun behøver et forsøg, og din mand er ved at komme sig lidt ovenpå chokket (her tog det dog lang tid, og nu et år efter er der stadig "ar", som nok først heler helt, når jeg bliver gravid igen).
Ja vi afventer så om der er en grund til hans nedsatte sædkvalitet. Ved ikke hvor mange han har, hun sagde bare meget nedsat og de ikke bevægede sig så godt dem der var.