Så kom dommen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2015

Mulle0802

LilleMie skriver:

Det gør mig ondt at høre, for det er et hårdt slag for en mand  

Min kæreste har også meget nedsat sædkvalitet (oprenset ca. 100.000) efter en svær sygdomsperiode, hvor han fik fjernet den ene testikel. Selvom der er en forklaring på, hvorfor den er så nedsat, så tog det stadig lang tid, før han ville acceptere, at den aldrig blev det samme igen (han prøvede alt muligt for at forbedre sædkvaliteten over nogle måneder). Vi ved af gode grunde ikke, hvordan sædkvaliteten var inden, men vi har da lavet et barn på naturligvis tidligere.

Han synes især, at det er hårdt, at jeg skal gå igennem så meget pga. hans sædkvalitet. Og det er da også hårdt, men det er kun ham, der bebrejder sig selv, jeg kunne aldrig finde på at bebrejde ham noget - det er jo ikke hans skyld og noget han har gjort mod mig. Men det er svært at forklare ham, og hver gang jeg brokker mig over behandlingen, så kan jeg se, at det nager ham lidt 

Nå det blev lidt langt om mig. Jeg krydser fingre for, at I kun behøver et forsøg, og din mand er ved at komme sig lidt ovenpå chokket (her tog det dog lang tid, og nu et år efter er der stadig "ar", som nok først heler helt, når jeg bliver gravid igen).

Ja vi afventer så om der er en grund til hans nedsatte sædkvalitet. Ved ikke hvor mange han har, hun sagde bare meget nedsat og de ikke bevægede sig så godt dem der var. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2015

l.kjoeller

Ja, det er et plus der ikke er noget ved mig.

De sagde at rygestop ikke kunne give bedre kvalitet men at de ville bevæge sig bedre. Kan en almindelig vitaminpille gøre noget gav for ham? De sagde intet om det.

Det var da utroligt (hvor lang tid tog det jer så?)

Vi har egentlig hele tiden kun ville have et barn. Men måske det ændre sig.

Altså  min mands sædtal ændrede sig efter rygestop.  Så færre dør. Din Mand kan vidst tage zink og du kan tage gravitamin gerne allerede  nu.. det første forsøg tog lidt over en måned  da mine æg blev modne før tid. 6 æg kom ud.  4 delte sig til topkarakterer.  1 blev sat op som blev min datter og 3 kom i fryseren.  Det var i 2012 hun kom. Vi havde så besluttet at vi ville smide prævention i august( beskyttede os da man jo aldrig ved og jeg var startet i nyt job) og regnede  egentlig  bare med at give det et forsøg uden det ville give pote for der var virkelig  ikke mange gode sædceller sidst. Så ville vi starte behandling  engang i 2015. I november  havde jeg en positiv  test. Så er jo helt vildt  så selvom  i skal have behandling  nu kan det ændre sig. 

Anmeld

5. februar 2015

FrkC

STORT kram i din/jeres retning 

Vi er i nøjagtig samme båd   Vi var til forsamtale sidst i oktober og startede i behandling (ICSI - kort protokol) sidst i januar, jeg skal have taget æg ud i morgen 

Min kæreste tog det også meget tungt og blev rigtig ked af meldingen. 

Rigtig meget held og lykke til jer 

C, som er noget nervøs 

Anmeld

6. februar 2015

Mulle0802

FrkC skriver:

STORT kram i din/jeres retning 

Vi er i nøjagtig samme båd   Vi var til forsamtale sidst i oktober og startede i behandling (ICSI - kort protokol) sidst i januar, jeg skal have taget æg ud i morgen 

Min kæreste tog det også meget tungt og blev rigtig ked af meldingen. 

Rigtig meget held og lykke til jer 

C, som er noget nervøs 

Undskyld jeg ikke har fået skrevet før.

Håber du er okay og at din første ægudtagning bliver en "god" oplevelse. 

Hvordan kan det være i ventede "så længe før første forsøg?"

Røg din kæreste/mand også og havde meget nedsat sædkvalitet? 

Ser frem til at følge dig/jer.

Kæmpe kram i din retning 

Anmeld

6. februar 2015

FrkC

Mulle0802 skriver:

Undskyld jeg ikke har fået skrevet før.

Håber du er okay og at din første ægudtagning bliver en "god" oplevelse. 

Hvordan kan det være i ventede "så længe før første forsøg?"

Røg din kæreste/mand også og havde meget nedsat sædkvalitet? 

Ser frem til at følge dig/jer.

Kæmpe kram i din retning 

Vi skulle have svar på nogle blodprøver for at afklare om der var en årsag til min kærestes lave sædkvalitet, dem fik vi svar på i starten af december, så skulle vi til 'kick-off' (sådan noget informationskursushalløj) midt i december. Så passede det selvfølgelig med at min førstkommende cyklus derefter var midt i julen så der kunne vi ikke starte pga. helligdagene  Det var der jo ikke så meget at gøre ved så måtte vi vente til sidst i januar. 

Han var også ryger ja, stoppede i nytåret. 

C, som krydser og krydser 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.