Så kom dommen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.317 visninger
14 svar
2 synes godt om
5. februar 2015

Mulle0802

Så har vi været til forsamtale efter 1 års forsøg.

Det viser sig at kæresten har stærkt nedsat sædkvalitet og skal stoppe med at ryge for de celler der er tilbage kan blive stærkere. Jeg selv fejler intet.

Vi er tilbudt IVF behandling.

Det er hårdt at se ham få sådan en mavepuster og jeg kan kunne se med på sidelinjen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2015

kristina90

Puha kan jeg godt forstå

Vi skal selv til første samtale imorgen og nøj jeg er nervøs! Håber "bare" den kun er gal med mig som vi indtil videre ved (kan ikke befrugte selv)

Anmeld

5. februar 2015

Mulle0802

Puha kan jeg godt forstå

Vi skal selv til første samtale imorgen og nøj jeg er nervøs! Håber "bare" den kun er gal med mig som vi indtil videre ved (kan ikke befrugte selv)

Held og lykke.

Ville have ønsket det var noget ved mig som jeg kunne "fikse" og ikke noget kæresten skal. Det var mig der sagde ja til forsamtale i frygt for at "spilde" flere år med hjemmeforsøg som ikke ville have givet gevinst. Vi havde (jeg havde overtalt ham) til at vi fik svar på prøvet, hvis alt var okay kunne vi godt prøve selv i feks et halvt år. Men synes det er hårdt af det er IVF og ikke IUI 

Anmeld

5. februar 2015

LilleMie

Mulle0802 skriver:

Det viser sig at kæresten har stærkt nedsat sædkvalitet og skal stoppe med at ryge for de celler der er tilbage kan blive stærkere. Jeg selv fejler intet.

Det er hårdt at se ham få sådan en mavepuster og jeg kan kunne se med på sidelinjen. 

Det gør mig ondt at høre, for det er et hårdt slag for en mand  

Min kæreste har også meget nedsat sædkvalitet (oprenset ca. 100.000) efter en svær sygdomsperiode, hvor han fik fjernet den ene testikel. Selvom der er en forklaring på, hvorfor den er så nedsat, så tog det stadig lang tid, før han ville acceptere, at den aldrig blev det samme igen (han prøvede alt muligt for at forbedre sædkvaliteten over nogle måneder). Vi ved af gode grunde ikke, hvordan sædkvaliteten var inden, men vi har da lavet et barn på naturligvis tidligere.

Han synes især, at det er hårdt, at jeg skal gå igennem så meget pga. hans sædkvalitet. Og det er da også hårdt, men det er kun ham, der bebrejder sig selv, jeg kunne aldrig finde på at bebrejde ham noget - det er jo ikke hans skyld og noget han har gjort mod mig. Men det er svært at forklare ham, og hver gang jeg brokker mig over behandlingen, så kan jeg se, at det nager ham lidt 

Nå det blev lidt langt om mig. Jeg krydser fingre for, at I kun behøver et forsøg, og din mand er ved at komme sig lidt ovenpå chokket (her tog det dog lang tid, og nu et år efter er der stadig "ar", som nok først heler helt, når jeg bliver gravid igen).

Anmeld

5. februar 2015

ErDuHerIkkeSnart

Mulle0802 skriver:

Øv, hvor er det synd! Jeg forstår godt at I er skuffede. 

Men hvor er det samtidig godt, at I fandt ud af årsagen - så ikke I skal bruge endnu længere tid med forgæves forsøg og knuste drømme. Nu kan I få den rette hjælp, og så er der forhåbentlig bid snart. Jeg håber at det måske kan hjælpe, at tænke sådan, hvis det er muligt? Selvom skuffelsen selvfølgelig skal have tid!

Jeg kan godt forstå din mand er ked - men det er jo lige meget om det er "dig eller mig" - det er et fælles problem, som ingen er skyld i. 

Alt mulig held og lykke til jer. 

Anmeld

5. februar 2015

Mulle0802

Det er netop et fælles problem, det har jeg også gjort manden opmærksom på inden forsamtalen og i dag.

Har nok altid haft en frygt for at jeg/vi ikke kunne få børn normalt. Min mor var 6 år om at få mig og min kærester ryger.

Jeg havde noget forudset at det kunne ende sådan, hvor kæresten hele tiden har sagt "indirekte - slap nu af med det hjælp, det tager bare lidt længere tid" jeg er glad for vi har fundet en forklaring og kan få hjælp men det er et stort chok for ham både mht. Sædkvalitet men ligeså meget rygestop (har har røget i 12 år) 

Anmeld

5. februar 2015

kristina90

Mulle0802 skriver:

Held og lykke.

Ville have ønsket det var noget ved mig som jeg kunne "fikse" og ikke noget kæresten skal. Det var mig der sagde ja til forsamtale i frygt for at "spilde" flere år med hjemmeforsøg som ikke ville have givet gevinst. Vi havde (jeg havde overtalt ham) til at vi fik svar på prøvet, hvis alt var okay kunne vi godt prøve selv i feks et halvt år. Men synes det er hårdt af det er IVF og ikke IUI 

Kan kun sige i lige måde!

Men ja altså vi ved dog ikke hans kvalitet før imorgen hvor vi skal til samtalen da vi skal op og levere en prøve inden så de kan nå at få svar på dem, men for pokker det tager livet af en med alle de tanker

vi prøvede ca et år her forinden og da vi var til gynækolog viste det sig jeg havde cyster så de skulle opereres væk hvor under selve operationen fandt de ud af der slet ingen gennemgang er i mine æggeleder så ja vi har ingen anden udvej desværre men er kun glad for at man kan få den rette hjælp!  Nu glæder vi os bare til samtalen og så må vi tage den derfra - heldigvis har vi gode familier på begge sider så støtte er der massere af som også hjælper vi er hhv 23 og 24 år så man føler sig rigtig uretfærdig når man ikke er så gammel endnu

Anmeld

5. februar 2015

l.kjoeller

Øv da. Vi fik samme melding.  Rygning gør en stor  forskel. Men i forhold til behandling skal i være glade for at du er sund og rask. Det giver større chancer. Fra ham kan de klare sig med 1 god sædcelle via icsi. Vi blev gravide i første forsøg. Nu er vi faktisk økogravide med lillesøster og manden er pave stolt  Held og lykke 

Anmeld

5. februar 2015

Mulle0802

l.kjoeller skriver:

Øv da. Vi fik samme melding.  Rygning gør en stor  forskel. Men i forhold til behandling skal i være glade for at du er sund og rask. Det giver større chancer. Fra ham kan de klare sig med 1 god sædcelle via icsi. Vi blev gravide i første forsøg. Nu er vi faktisk økogravide med lillesøster og manden er pave stolt  Held og lykke 

Ja, det er et plus der ikke er noget ved mig.

De sagde at rygestop ikke kunne give bedre kvalitet men at de ville bevæge sig bedre. Kan en almindelig vitaminpille gøre noget gav for ham? De sagde intet om det.

Det var da utroligt (hvor lang tid tog det jer så?)

Vi har egentlig hele tiden kun ville have et barn. Men måske det ændre sig.

Anmeld

5. februar 2015

Mulle0802

kristina90 skriver:

Kan kun sige i lige måde!

Men ja altså vi ved dog ikke hans kvalitet før imorgen hvor vi skal til samtalen da vi skal op og levere en prøve inden så de kan nå at få svar på dem, men for pokker det tager livet af en med alle de tanker

vi prøvede ca et år her forinden og da vi var til gynækolog viste det sig jeg havde cyster så de skulle opereres væk hvor under selve operationen fandt de ud af der slet ingen gennemgang er i mine æggeleder så ja vi har ingen anden udvej desværre men er kun glad for at man kan få den rette hjælp!  Nu glæder vi os bare til samtalen og så må vi tage den derfra - heldigvis har vi gode familier på begge sider så støtte er der massere af som også hjælper vi er hhv 23 og 24 år så man føler sig rigtig uretfærdig når man ikke er så gammel endnu

Ja man forstiller sig ikke at det er sunde unge "raske" mennesker der ikke kan få børn.

Men tror det vigtigste her at se realiteten i øjnene. Og dejligt man kan få den hjælp. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.