Influenza risiko for barnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

746 visninger
11 svar
2 synes godt om
4. februar 2015

Mrsopsand

Jeg har siden torsdag i sidste uge været skidt med hoste og generelle influenza symptomer. Da smerten gik i lungerne blev jeg bekymret og gik til læge i dag. Hun tog blodprøver som viste at der ikke var nogen infektion. Det var bare en forkølelse med meget voldsom hoste som lige nu er i omløb. 

I venteværelset så jeg at gravide anbefales at blive vaccineret mod influenza men ikke præcis hvorfor. 

Nu bliver jeg jo bekymret fordi jeg føler mig voldsomt syg af denne forkølelse. Har det nogen betydning for baby i maven? Jeg er i uge 14.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

En omgang almindelig forkølelse, hoste og i den dur er ikke til fare for barnet.

God bedring

Anmeld

4. februar 2015

mpr

Mrsopsand skriver:

Jeg har siden torsdag i sidste uge været skidt med hoste og generelle influenza symptomer. Da smerten gik i lungerne blev jeg bekymret og gik til læge i dag. Hun tog blodprøver som viste at der ikke var nogen infektion. Det var bare en forkølelse med meget voldsom hoste som lige nu er i omløb. 

I venteværelset så jeg at gravide anbefales at blive vaccineret mod influenza men ikke præcis hvorfor. 

Nu bliver jeg jo bekymret fordi jeg føler mig voldsomt syg af denne forkølelse. Har det nogen betydning for baby i maven? Jeg er i uge 14.

De bliver rådet til det, da deres immunforsvar er dårligere under graviditet, og så kan man slippe for at blive syg af flere omgange, nogen bøvler jo virkelig med en hård graviditet og så gør det, det nemmere hvis man slipper for også at skulle være syg..

Desværre har jeg hørt mange siger at de direkte bliver syg af vaccinationen og får oftere influenza efter de har fået den..

Det er ikke til fare for barnet at blive syg med almindelig influenza  

Anmeld

4. februar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg havde voldsom hoste og frygtligt forkølelse fra uge 4 til 10 med alberte, var ved lægen som ingenting fandt. Tror såmænd bare det var min krop der reagerede på graviteten.

Rigtig god bedring! Vh stine

Anmeld

4. februar 2015

Sujan

Jeg fik influenza vaccine med den første.. Om den virkede ved man jo ikke.. 

Men mener først man får den i 3 trimester

Anmeld

4. februar 2015

Bak

Mrsopsand skriver:

Sundhedsstyrelsen anbefaler influenzavaccination fra andet trimester. Det er, så vidt jeg ved ,høj feber, der kan skade barnet. Så det du har kan altså ikke gøre nogen skade. 

Anmeld

4. februar 2015

Mrsopsand

Tak for jeres svar. Så tager jeg den med ro og giver det den tid det tager 

Anmeld

5. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Sujan skriver:

Jeg fik influenza vaccine med den første.. Om den virkede ved man jo ikke.. 

Men mener først man får den i 3 trimester

Så snart man er over uge 12 kan man få vaccinen. 

Til ts:

Jeg fik den da jeg var gravid sidste år, og var for en gangs skyld ikke syg. Bliver ellers syg hvert år uden undtagelse. Jeg blev lidt sløj dagen efter med en lille smule feber, men intet alarmerende. Så hvis du har tendens til at blive ramt af det og syg så vil jeg anbefale at få den

Anmeld

5. februar 2015

Mrsopsand

MummiT skriver:

Så snart man er over uge 12 kan man få vaccinen. 

Til ts:

Jeg fik den da jeg var gravid sidste år, og var for en gangs skyld ikke syg. Bliver ellers syg hvert år uden undtagelse. Jeg blev lidt sløj dagen efter med en lille smule feber, men intet alarmerende. Så hvis du har tendens til at blive ramt af det og syg så vil jeg anbefale at få den

Jeg plejede ikke at blive syg men efter jeg er blevet gravid bliver jeg ramt af alt synes jeg.

Anmeld

5. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mrsopsand skriver:

Jeg plejede ikke at blive syg men efter jeg er blevet gravid bliver jeg ramt af alt synes jeg.

Puha det lyder ikke sjovt. 
Hvis du er nervøs for at influenza, så synes jeg at du skal få vaccinen, men ellers tror jeg lidt det er en smagssag. Kender en del der ikke har fået den og de blev ikke smittet over ovedet. Men altså et eller andet sted så kommer det jo an på hvor meget og hvor lidt man vil gamble

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.