Vi købte en Renault Clio ST i 2012, og det har jeg delvist fortrudt efter at have haft den i noget tid. Min mand er lidt højere end din, og han kan ikke køre bilen, hvis der er en autostol bag ham uanset størrelsen på autostolen, da der ikke er plads nok. Her på dit mørke vintermorgener er det simpelthen så træls, at der ikke er en lampe, der giver lys på bagsædet, så man må famle med selerne i autostolen i mørke.
Brændstoføkonomien er langt under, det de har angivet i specifikationerne. Den skulle som bedste mål kunne køre 25 km/l, men jeg kører 50 km hver vej på arbejde (mest motorvej) og tror lige, at jeg kan få den op på omkring 18 km/l. Jeg havde ikke forventet at få den op på de 25, for bilerne lever jo aldrig op til det, de angiver, men jeg havde forventet minimum 20 km/l, så jeg er noget skuffet.
Der er dog også gode ting ved den. Den kører godt, og vores barnevogn (Basson Nordic Lux) kan nemt være i bagagerummet. Den har ikke kostet os ret meget i driftsomkostninger, som har været omkring 5000,- på de to år vi har haft den (et serviceftersyn og 1 gang ordnet bremser).
Anmeld