Børn i en Renault Clio ST

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2015

Masig

Mor1986 skriver:

Det er nemlig en rigtig fin bil. Vi solgte vores da vi havde købt en ældre station car med mere plads i. I stedet for renualt købte vi en Peugeot 207. Og synes pladsen bag i er det samme som i renualt. 

Okay... jeg tror vi forsøger os med clioen. Primært pga økonomien i den til hverdag.  Vi sparer bare rigtig mange penge på den hver måned...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2015

Lucky05

Masig skriver:

Okay... jeg tror vi forsøger os med clioen. Primært pga økonomien i den til hverdag.  Vi sparer bare rigtig mange penge på den hver måned...

Jeg har den lille nye clio 2014 (ikke st)

men vi har dog kun 1 barn. Men ville bare sige, at det er en fantastisk bil. Elsker den. 

Kører godt, økonomisk og smart design. 

Vi oplever ikke de store problemer med pladsen. 

Anmeld

2. februar 2015

Masig

Lucky05 skriver:

Jeg har den lille nye clio 2014 (ikke st)

men vi har dog kun 1 barn. Men ville bare sige, at det er en fantastisk bil. Elsker den. 

Kører godt, økonomisk og smart design. 

Vi oplever ikke de store problemer med pladsen. 

Ok. Så vidt jeg har forstået er pladsen i selve kabinen den samme uanset om det er alm eller st... jeg tænker det måske også har lidt at gøre med hvilke autostole man bruger. Nogle er jo lidt større end andre og fylder jo så selvsagt mere på bagsædet....

Anmeld

2. februar 2015

AnnaK89

Tænkte i på at købe en helt ny eller ny som i en demobil der har gået de der 5000-15.000 km? Eller en ældre model? 

For den nye megane kører ca. 28 km/L ved blandet kørsel og så koster en diesel kun 1160 om året i grøn ejerafgift

Anmeld

2. februar 2015

Lucky05

Masig skriver:

Ok. Så vidt jeg har forstået er pladsen i selve kabinen den samme uanset om det er alm eller st... jeg tænker det måske også har lidt at gøre med hvilke autostole man bruger. Nogle er jo lidt større end andre og fylder jo så selvsagt mere på bagsædet....

Ja de små bagudvendte fylder selvfølgelig mere. Men ligeså smart de kommer op i 9-18 autostolen, syntes jeg ikke det er noget problem.. 

Jeg har noget familie, der har tvillinger. De har aldrig haft andre biler end deres gamle Renault twingo. Så dengang de brugte barnevogn, skulle de have trailer med.  Men de elskede deres bil. 

SÅ tror da også at meget af det er en vanesag  

Anmeld

2. februar 2015

Masig

AnnaKJ skriver:

Tænkte i på at købe en helt ny eller ny som i en demobil der har gået de der 5000-15.000 km? Eller en ældre model? 

For den nye megane kører ca. 28 km/L ved blandet kørsel og så koster en diesel kun 1160 om året i grøn ejerafgift

Det ved jeg og det er den vi har fået tilbud på. Den har kørt 21.000... men den kører på ingen måde de 28 pr l som der står.  Ved motorvej viste måleren kun omkring 15... og den er så også lige 25.000 dyrere i køb i forhold til en helt ny clio... men ellers har du ret. Den er stadig billig i afgift og kører trods alt længere på literen end den vi har nu...

Anmeld

2. februar 2015

Masig

Lucky05 skriver:

Ja de små bagudvendte fylder selvfølgelig mere. Men ligeså smart de kommer op i 9-18 autostolen, syntes jeg ikke det er noget problem.. 

Jeg har noget familie, der har tvillinger. De har aldrig haft andre biler end deres gamle Renault twingo. Så dengang de brugte barnevogn, skulle de have trailer med.  Men de elskede deres bil. 

SÅ tror da også at meget af det er en vanesag  

Ja tror også det er en vanesag. men ekstra plads er jo trods altså tid rart 

Anmeld

3. februar 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Vi købte en Renault Clio ST i 2012, og det har jeg delvist fortrudt efter at have haft den i noget tid. Min mand er lidt højere end din, og han kan ikke køre bilen, hvis der er en autostol bag ham uanset størrelsen på autostolen, da der ikke er plads nok. Her på dit mørke vintermorgener er det simpelthen så træls, at der ikke er en lampe, der giver lys på bagsædet, så man må famle med selerne i autostolen i mørke. 

Brændstoføkonomien er langt under, det de har angivet i specifikationerne. Den skulle som bedste mål kunne køre 25 km/l, men jeg kører 50 km hver vej på arbejde (mest motorvej) og tror lige, at jeg kan få den op på omkring 18 km/l. Jeg havde ikke forventet at få den op på de 25, for bilerne lever jo aldrig op til det, de angiver, men jeg havde forventet minimum 20 km/l, så jeg er noget skuffet.

Der er dog også gode ting ved den. Den kører godt, og vores barnevogn (Basson Nordic Lux) kan nemt være i bagagerummet. Den har ikke kostet os ret meget i driftsomkostninger, som har været omkring 5000,- på de to år vi har haft den (et serviceftersyn og 1 gang ordnet bremser).

Anmeld

3. februar 2015

Mor1986

Masig skriver:

Det er også en god bil. Ingen tvivl om det. Og billig at eje

Anmeld

3. februar 2015

Jibbe

Janey skriver:

Vi købte en Renault Clio ST i 2012, og det har jeg delvist fortrudt efter at have haft den i noget tid. Min mand er lidt højere end din, og han kan ikke køre bilen, hvis der er en autostol bag ham uanset størrelsen på autostolen, da der ikke er plads nok. Her på dit mørke vintermorgener er det simpelthen så træls, at der ikke er en lampe, der giver lys på bagsædet, så man må famle med selerne i autostolen i mørke. 

Brændstoføkonomien er langt under, det de har angivet i specifikationerne. Den skulle som bedste mål kunne køre 25 km/l, men jeg kører 50 km hver vej på arbejde (mest motorvej) og tror lige, at jeg kan få den op på omkring 18 km/l. Jeg havde ikke forventet at få den op på de 25, for bilerne lever jo aldrig op til det, de angiver, men jeg havde forventet minimum 20 km/l, så jeg er noget skuffet.

Der er dog også gode ting ved den. Den kører godt, og vores barnevogn (Basson Nordic Lux) kan nemt være i bagagerummet. Den har ikke kostet os ret meget i driftsomkostninger, som har været omkring 5000,- på de to år vi har haft den (et serviceftersyn og 1 gang ordnet bremser).

Men en bil kommer aldrig i nærheden af det lovede tal. Det er under helt specielle forhold deres tests bliver lavet, med de rette dæk, osv. De bliver jo ikke testet i bykørsel på samme måde som man bruger sin bil i dagligdagen. Vores Clio holder sig omkring de 20 km/L fordi jeg har meget kørsel på landevej og ikke så meget bykørsel. I de perioder jeg ikke arbejder i Skagen stiger forbruget også da det så primært er bykørsel/motorvej hvor du ikke kan holde et lavt forbrug konstant. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.