Mens udeblevet i.. 8 mdr?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.321 visninger
12 svar
6 synes godt om
2. februar 2015

Mor Christa

Hej :-) 

ja.. Eller faktisk i 17 mdr har jeg ikke haft min mens.. Fødte i maj.. Og ja, jeg har fuldtidsammet og ammer stadig ind imellem, men eftersom jeg arbejder, er det kun aften/nat jeg ammer, men den skide mens dukker bare ikke op?!?

har taget 3 tests siden oktober - negativ.. Har været ved lægen for at få taget blodprøver ( mistede alt for meget blod under fødsel, så lægen mistænkte at det kunne være årsagen til udeblevet mens - blodprocent var dog normal for 1 mdr siden) det kam vel ikk stadig være årsagen til udeblevet mens? Argh hvor er det frustrerende :-) 

nogen der kender til det? Har prøvet noget lignende? Anyone?? :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2015

Dulgretz

Mine unger var 16 mdr før jeg fik min mens igen.. var stoppet med at amme da de var Ca 12 mdr, så her udeblev det også længe... dog har jeg pcos så det har nok en indflydelse i mit tilfælde.. 

Anmeld

2. februar 2015

Clisolka

Mor Christa skriver:

ja.. Eller faktisk i 17 mdr har jeg ikke haft min mens.. Fødte i maj.. Og ja, jeg har fuldtidsammet og ammer stadig ind imellem, men eftersom jeg arbejder, er det kun aften/nat jeg ammer, men den skide mens dukker bare ikke op?!?

har taget 3 tests siden oktober - negativ.. Har været ved lægen for at få taget blodprøver ( mistede alt for meget blod under fødsel, så lægen mistænkte at det kunne være årsagen til udeblevet mens - blodprocent var dog normal for 1 mdr siden) det kam vel ikk stadig være årsagen til udeblevet mens? Argh hvor er det frustrerende :-) 

Jep! Jeg har haft nogle laaaaaaange menspauser i mit liv, indtil videre. 

Før jeg blev gravid med den første, har jeg haft et par lange pauser, op til 2 år. 

Jeg skulle til udredning for PCO, men dukkede op til egen læge med en positiv graviditetstest i stedet for  Det var min første graviditet. Efter hun er født får jeg først min mens da hun var 9 mrd. gammel. Jeg satte det i gang med p-piller, da jeg gerne ville have blødt et par gange inden jeg skulle tilbage på arbejdet efter barslen. 

Jeg føder nr. 2 for 17 mrd. siden og præcis 3 mrd. efter fødslen får jeg min mens. De første 2 gange havde jeg en præcis cyklus på 36-37 dage, og siden kommer det som vinden blæser. En cyklus var oppe på 120 dage!  

Anmeld

2. februar 2015

modesty

Det er da helt normalt? Du ammer jo, selvom det ikke er meget. Det er forskelligt hvornår mensen vender tilbage for ammemødre, hos nogle er det med det samme, hos andre går der lang tid. 

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=DIVERSE&id=16142

Anmeld

2. februar 2015

Rockertand

Mor Christa skriver:

Hvorfor ikke bare nyde, at du ikke skal bøvle med det, så længe det varer?

Anmeld

2. februar 2015

Rockertand

2. februar 2015

kriis

Sjovt! Jeg fødte i april og har heller ikke fået mens endnu! Har også fuldammet i 6 mdr og ammer stadig supplerende. Og jeg har det præcist som dig, - venter og undres! Men måske skal vi bare nyde det:-) Det lyder som om andre har prøvet det samme:-)

Det er i øvrigt mit 3. barn, - med de to andre fik jeg mens efter 7-8 mdr!

Anmeld

2. februar 2015

Kløver

Mor Christa skriver:

Har hørt det er meget normalt og især hvis der stadig ammes, kan være forskelligt hvor meget det skal være trappet ned eller helt holdt op, før den kommer. Har lægen nogle bud ? 

Anmeld

3. februar 2015

Mor Christa

Rockertand skriver:

Hvorfor ikke bare nyde, at du ikke skal bøvle med det, så længe det varer?

Det gør jeg skam også....

jeg undres blot, da jeg ved min første fødte fik mens med det samme , og da lægen sagde at han da okke troede det havde noget med den smule amning jeg stadig havde i... 

Men det nydes da, at jeg ikke bøvler MMed det... Ville bare høre om andre havde oplevet det - hvilket det bestemt lyder til 

Anmeld

3. februar 2015

Mor Christa

Årgangs Mor skriver:

Har hørt det er meget normalt og især hvis der stadig ammes, kan være forskelligt hvor meget det skal være trappet ned eller helt holdt op, før den kommer. Har lægen nogle bud ? 

Nej, ingen bud fra lægen.. Men ærligttalt så virker han heller kkk som om han har så meget styr på mens, graviditer mv, hvilket førte mig til at spørge her :-)) 

må bare nyde ikke at bøvle med det :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.