mpr skriver:
Altså jeg fandt ud af for 1½ år siden at jeg havde PCOS der var jeg 20.. Og altså 2 år siden vi begyndte at prøve.. Jeg er nu 22 og stadig intet barn.. Har selv PCOS og det kan virkelig være en kamp.. Og ikke mindst frustration over at jeg ikke begyndte at prøve før..
Jeg ville have i baghovedet at det kan gå hurtigt, men det kan også komme til at tage flere/mange år at blive gravid når man har pcos selv med behandling..
Der er fordele og ulemper ved begge dele self,
Vi kan starte med fordelene,
- Når man er under uddannelse har man lidt mere råderum end man har når man er ude på arbejdsmarkedet med hensyn til at tage sig af baby og have bedre overskud.
- Når man er på elevløn eller su så er det småt med penge, men når i så er færdige med studiet så vil i få en følelse af at have mange flere penge til rådighed fordi i har været van til at spare.
- Man kan være heldig at blive gravid hurtigt og derved kan være ung med sine børn.
- Ved ikke at starte nu kan du selvfølgelig koncentrere dig fuldstændig om skolen.
Ulemper,
- Du kommer til at få noget fravær med hensyn til at skulle til undersøgelser, det er nemlig ikke så enkelt at man kan aflæse alt og du derfor kun skal komme en bestemt dag.. Jeg selv har oplevet at skulle afsted flere gange i ugen flere uger i træk i tidsrummet imellem 8 og 15.. Og der går jeg altså i skole hvilket kan give et problem..
- Hvis du skal på hormoner kan du være en tiggende bombe der kan have konstant humørssvingninger
- Ved at udsætte det kan man jo risikere det aldrig lykkes at blive gravid hvis du skal bruge mange år..
Håber i finder en løsning på det 
Jeg er jo færdig med mit grundforløb medio april. Er ikke sikret læreplads. Min uddannelse vil vare 3,5 år, når jeg får læreplads. Men tusind tak for fordele og ulemper