Anonym skriver:
Hej alle.
Jeg fik konstateret pco den 25. November 2014. Det var en kæmpe omvæltning! Jeg gik i gang med kiss kost med det samme. Siden har jeg tabt mig 12 kilo.
Da jeg fik diagnosen, sagde Min gynækolog samtidig, jeg skal kontakte hende, når jeg ønsker at blive gravid, så hun kan hjælpe mig, da jeg ikke danner æl, og det samtidig bliver en kamp at opnå graviditet, med eller uden hjælp. Jeg er 20 nu. Min kæreste er 26, og ønsker børn snart. Hvilket jeg også selv gør.
dog går vi begge på et grundforløb nu, og er færdige i april. Ingen af os er sikret læreplads endnu. Vi søger på livet løs. I min branche har jeg fået at vide af min praktikpladskonsulent (ansat på skolen, der kører rundt og finder lærepladser), at det ser meget sort ud lige nu. Der er ingen lærepladser at få på længere sigt. Dog har jeg i tankerne, at hvis ikke jeg finder læreplads, vil jeg påbegynde skolepraktik, da jeg bestemt ikke kan gå hjemme.
Jeg har tænkt over, om jeg skal ringe til min gynækolog og få hjælp nu. Men samtidig gruer jeg for, HVIS jeg bliver tilbudt en læreplads, og jeg så er gravid samtidig.
er der nogen herinde, der er ung med pco, og er grsvid/har barn, eller planlægger graviditet, der vil fortælle fordele og ulemper?
Godaften ☺️
Jamen jeg fik konstateret pco, i november 2012 da jeg var 20år ..
jeg gik fuldstændig ned med flaget, jeg troede jo bare jeg kunne planlægge, hvornår vi sku være gravide
.
jeg spiste efter kiss kosten, nok lidt for extremt, tabte ihvertfald 14kilo på 4 måneder, fra 72kilo til 58! Og er 175 høj. Lignede jo et omvandrende skellet.
Vi valgte at gå i behandling hurtigst muligt, og vi kom igang maj 2013! Man ska virkelig meget igennem syntes jeg. Det er pisse hårdt både psykisk og fysisk!!!
jeg gik til undersøgelser og blev insimineret 4 gange før det lykkes for os. Vi startede maj 2013, og februar 2014, var jeg gravid.
Jeg har fast arbejde, og de var meget forstående overfor vores situation. Man ska regne med at hospitals undersøgelser osv ligger i dags timer. Og går ud over skole/job.
For os, var det den bedste beslutning, at gå i gang med det samme, fordi vi begge havde(har) fast job. Så er der ro på den front 
Og nu sidder jeg her, med det største gave i livet, vores lille søn som blev født november 2014
.. Og ja han er det hele værd. Og nyder vi er unge forældre!
Alt held og lykke til dig og din kæreste. Hvis du vil spørge om noget, skriver du bare