Mastercard ? Betaling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.026 visninger
21 svar
10 synes godt om
31. januar 2015

Anonym trådstarter

Har fået et mastercard med 10.000 i kredit, men kan ikke tyde i papirerne hvordan der er med at betale tilbage osv?  Nogen der kan hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2015

Sujan

Anonym skriver:

Har fået et mastercard med 10.000 i kredit, men kan ikke tyde i papirerne hvordan der er med at betale tilbage osv?  Nogen der kan hjælpe?

Du betaler gerne beløbet der er brugt måneden efter.. Altså du betaler efter 30-45 dage. (Det fulde beløb) 

nogle mastercard (låneselskaber) kan man nøjes med at betale en lille procentdel af det der er "hævet" på kortet. 

Anmeld

31. januar 2015

Cecilie6700

Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe til udstederen og få det forklaret.

Der er en del skjulte gebyrer og renter på sådan et kort efter hvordan du bruger det og hvordan tilbagebetalingen er sat op. Derudover skal du være opmærksom på at det vidst ikke altid er en bank i Danmark der er udsteder.  

Anmeld

31. januar 2015

Anonym trådstarter

Cecilie6700 skriver:

Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe til udstederen og få det forklaret.

Der er en del skjulte gebyrer og renter på sådan et kort efter hvordan du bruger det og hvordan tilbagebetalingen er sat op. Derudover skal du være opmærksom på at det vidst ikke altid er en bank i Danmark der er udsteder.  

Har fået det af min bank Nordea ?

Anmeld

31. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

En kredit på dankort og dermed vel også mastercard er vel sådan at du kan overtrække (og dermed bruge af kreditten), op til det aftalte beløb. Du skal som jeg husker og kender til det, ikke betale det fulde beløb tilbage efter x antal dage, men det koster renter. Hvis du en dag ikke længere vil have kreditten, skal du selvfølgelig betalte det lånte beløb tilbage.

Anmeld

31. januar 2015

Nystart

Anonym skriver:

Har fået det af min bank Nordea ?

nordea som os er min bank har nogle ret hidsige renter på deres.... 

de prøver hver gang at lokke mig til en.... du har 1 måned til at betale... med en rente der siger spar 2....

præcist kan jeg ikke huske men nok til at jeg faktisk begyndte at grine da de sagde det...

jeg ville klippe lortet midt over hvis jeg var dig.... du kan være helt sikker på at har det noget med nordea at gøre blir det en dyr fornøjelse 

Anmeld

31. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Man skal huske at et MasterCard efterhånden er ligeså brugt som et Dankort. Men jeg ville også altid undlade kreditter og overtræk!

Anmeld

31. januar 2015

DortheL

Kassekredit skal ikke betales tilbage måneden efter, og renterne plejer at være til at klare. 

Derimod er et bevilliget overtræk noget værre lort. Dyre renter, og hele beløbet skal betales tilbage efter en måned. 

Anmeld

31. januar 2015

sandramor

Jeg har et mastercard og der er altså ingen renter på! 

Jeg har 10.000 i kredit og jeg har valgt at det der står i minus blir betalt tilbage over 4 gange... Dvs har jeg brugt 4000 skal jeg måneden efter betale 1000 kr.... Så står der 3000 så skal jeg måneden efter betale 750kr osv..... Det eneste der er er at hvis du hæver på det i penge automater koster det 50kr.... Men du betaler altså kun det beløb tilbage som du skylder... 

Anmeld

31. januar 2015

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Jeg har et mastercard og der er altså ingen renter på! 

Jeg har 10.000 i kredit og jeg har valgt at det der står i minus blir betalt tilbage over 4 gange... Dvs har jeg brugt 4000 skal jeg måneden efter betale 1000 kr.... Så står der 3000 så skal jeg måneden efter betale 750kr osv..... Det eneste der er er at hvis du hæver på det i penge automater koster det 50kr.... Men du betaler altså kun det beløb tilbage som du skylder... 

Men er det standart? Bare så de ikke trækker hele kreditten ? De er koblet sammen ens alm konto og så mastercard?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.