Fortrudt bilkøb :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Er det ikke dyrt i længden at købe gamle spande som skal repareres og i sidste ende udskiftes?

Både og, min mand kan selv rep. gamle biler og reservedelene bestiller vi gennem vores kammerat der er selvstændig mekaniker. 

Nu har vi jo så købt næsten ny, uden at spekulere over, at når den springer i luften, skal den på værksted, for alt kører jo over computer på den. Ja, virkelig dumt! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2015

Mulle0802

Kæresten og jeg har også haft gamle billige biler men købte i april en bil fra 2008 til 130.000. Jeg havde min andel og han lånte sin andel.

Jeg har altid haft svært med det lån, følelsen ved man har betalt noget er bare anderledes. Men det er meget normalt at folk har løn til bil og hus mange har forbrugslån. Her der har i en reel ting, synes det er synd at I ikke kan nyde bilen nu den er købt at den ikke helt opfylder jeres behov er så lidt uheldigt. Men man bliver klogere af de fejl man laver. 

Sparer i ikke noget på benzin/diesel som kan opveje de evt. ekstra reparationsudgifter I vil få?

Lev i nuet og det er altså helt normalt at skylde til en bil og hus (tænker jeg) 

Anmeld

30. januar 2015

Anonym trådstarter

Mulle0802 skriver:

Kæresten og jeg har også haft gamle billige biler men købte i april en bil fra 2008 til 130.000. Jeg havde min andel og han lånte sin andel.

Jeg har altid haft svært med det lån, følelsen ved man har betalt noget er bare anderledes. Men det er meget normalt at folk har løn til bil og hus mange har forbrugslån. Her der har i en reel ting, synes det er synd at I ikke kan nyde bilen nu den er købt at den ikke helt opfylder jeres behov er så lidt uheldigt. Men man bliver klogere af de fejl man laver. 

Sparer i ikke noget på benzin/diesel som kan opveje de evt. ekstra reparationsudgifter I vil få?

Lev i nuet og det er altså helt normalt at skylde til en bil og hus (tænker jeg) 

Nej, vi sparer desværre ikke noget i brændstof, da jeg har langt på arbejde (150 km. hver dag)

Ja, for vi glædede os ellers sådan til vi skulle hente den. At pladsen ikke er der, kan jo reddes med tagboks og cykelstativ bagpå, så det ikke så galt.

Det væreste er det s* billån, jeg havde aldrig troet det skulle gå mig sådan på. 

Anmeld

30. januar 2015

Lucky05

Anonym skriver:

Sagen er, at vi altid har købt gamle biler kontant, og har derfor aldrig har et billån. 

Nu var vores gamle bil, så så slidt, at det var på tide med en udskiftning og vi tænkte, at vi ville købe en nyere bil for at (forhåbentlig) undgå en masse rep. på den

Vi har nu haft den nye bil i 14 dage (bil til 155.000) og jeg må indrømme, jeg nyder den slet ikke.

Bilen fejler intet, men jeg har så dårlig samvittighed, for nu skylder vi jo både på hus og bil

Jeg glædede mig til, at få den, men må indrømme jeg savner vores gamle udslidte familiecontainer.

Overvejer at sætte den til salg igen også må vi tage det tab der medfølger også købe en gammel bil, som vi kan betale kontant. 

Ja, vi er ikke ret gode til det med at låne penge og jeg nyder slet, slet ikke min nye bil

Giv det en chance  

vi købte sidste år vores 3. Fabriksnye bil. Vi prioriterer ny bil som er sikker, og stabil starter hver morgen. Og hvis den ikke gør, er der garanti på. Sikkerheden i nye biler opvejer alt for mig, når jeg kører rundt med min datter syntes ikke der er noget galt i at have lån til hus og bil. 

Håber du bliver glad for den. 

Må jeg spørge hvad det er for en i har købt?

Anmeld

30. januar 2015

Anonym trådstarter

Lucky05 skriver:

Giv det en chance  

vi købte sidste år vores 3. Fabriksnye bil. Vi prioriterer ny bil som er sikker, og stabil starter hver morgen. Og hvis den ikke gør, er der garanti på. Sikkerheden i nye biler opvejer alt for mig, når jeg kører rundt med min datter syntes ikke der er noget galt i at have lån til hus og bil. 

Håber du bliver glad for den. 

Må jeg spørge hvad det er for en i har købt?

Måske (og jeg håber) du har ret. 

Vi har købt en Chevrolet Orlando , det heller ikke bilen, det lånet. 

Må nok bare komme mig over, at vi nu har 2 lån.

Vi har aldrig lån til noget, udover vores hus.

Bryllup, børneudstyr osv. har vi altid betalt "af egen lomme"

Anmeld

30. januar 2015

Lucky05

Anonym skriver:

Måske (og jeg håber) du har ret. 

Vi har købt en Chevrolet Orlando , det heller ikke bilen, det lånet. 

Må nok bare komme mig over, at vi nu har 2 lån.

Vi har aldrig lån til noget, udover vores hus.

Bryllup, børneudstyr osv. har vi altid betalt "af egen lomme"

Fin bil 

syns i skal give det en chance.. 

I virker jo fornuftige nok. Så se tiden an, og se om i kan vænne jer til det. Så i ikke fortryder et salg, som måske giver tab. Det er da næsten endnu mere surt. Så har i Intet for de penge 

Anmeld

30. januar 2015

Anonym trådstarter

Lucky05 skriver:

Fin bil 

syns i skal give det en chance.. 

I virker jo fornuftige nok. Så se tiden an, og se om i kan vænne jer til det. Så i ikke fortryder et salg, som måske giver tab. Det er da næsten endnu mere surt. Så har i Intet for de penge 

Syntes jeg egentlig også vi plejer at være 

Men nogle gange får jeg sgu en kortslutning, dette har dog været den størreste 

Anmeld

30. januar 2015

Mulle0802

Anonym skriver:

Nej, vi sparer desværre ikke noget i brændstof, da jeg har langt på arbejde (150 km. hver dag)

Ja, for vi glædede os ellers sådan til vi skulle hente den. At pladsen ikke er der, kan jo reddes med tagboks og cykelstativ bagpå, så det ikke så galt.

Det væreste er det s* billån, jeg havde aldrig troet det skulle gå mig sådan på. 

Tænkte i forhold til bilen evt. kører længere på literen.

Hvor lang tid tager det jer at afbetale billånet?

Anmeld

30. januar 2015

Anonym trådstarter

Tænkte i forhold til bilen evt. kører længere på literen.

Hvor lang tid tager det jer at afbetale billånet?

Har taget det over 5 år, måske os det der stresser lidt.

For 5 år er sgu da egentlig lang tid..... 

Men til en rente der hedder 2,75% så det jo ikke så ufattelig meget mere, der skal betales tilbage 

Nej, den nye kører faktisk mindre på literen, 5 km mindre pr liter 

Anmeld

30. januar 2015

Lucky05

Anonym skriver:

Syntes jeg egentlig også vi plejer at være 

Men nogle gange får jeg sgu en kortslutning, dette har dog været den størreste 

Det kommer an på hvem man spørger jeg syntes altid sikkerhed er en god investering..  

Man bliver aldrig træt af duften af ny bil.. 

Min er mit andet barn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.